شکایت رییس جمهور از رشوه ستانی در وزارت معارف
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۵    ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ کد خبر: 113544 منبع: پرینت

رییس جمهور اشرف غنی در یک تماس تلفنی به وزیر معارف ابراز کرده است که در روند استخدام معلمین رشوت گرفته می شود.

وزیر معارف روز گذشته در سمینار اصلاحاتی گفته است که تکلیف معلمین و مکاتب خیالی تا یک ماه آینده مشخص خواهد شد. اسدالله حنیف بلخی بر ادغام ریاست هایی که شبیه به هم هستند تاکید کرده و از باقی ماندن 634 ساختمان نیمه کاره نیز به عنوان میراثی یاد کرد که باید اصلاح شود.

این در حالی است که سالانه ده ها هزار تحصیل کرده به جمعیت بیکاران کشور افزوده می شود، وزیر معارف می گوید: در تمامی ولایت ها امکان استخدام این افراد موجود است اما با دخالت زورمندان و رشوه ستانی این امر مختل شده است.

آقای بلخی افزود: حتی جناب اشرف غنی با وی تماس گرفته و از این رشوه ستانی ها شکایت کرده است. و تاکید کرده این افراد که با زورگویی و رشوت اقدام به استخدام معلمین می کنند برکنار خواهد شد. وی ادامه داد که اشرف غنی گفته است دیگر نمی خواهد معلمی که ماهانه 6 هزار معاش دارد از قبل یک هزار دالر به این افراد جهت استخدام پرداخت نمایند.

بلخی همچنین گفت: از این پس استخدام معلمین بر اساس شایستگی صورت خواهد گرفت.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گرفتن رشوه تنها در تقرری نه بلکه بعضی ازمدیران مکاتب مانند مدیره لیسه قلعه بحتبار در 100 متری خانه ریس جمهور از متعلمین به دلایل مختلف رشوه اخذ میکند امید وارم موضوع به گوش مقامات برسد

>>>   اشرف غنی ازفساد فاروق وردک چیزی نمیگوید درمورد فساد وردک زبانش گنک است.
مکتب های خیالی ، ساختمان های خیالی وردک
( گوش اشرف را کر، چشمش را گور، زبانش را گنک نموده است
م بغلانی

>>>   بلی درست است!
وزارت معارف ۱۵۰۰۰ افغاني رشوت میګیرد ومعلم را مقرر میکند طوریکه یکي به فرزندم ګفته بود که ۱۵۰۰۰ افغاني کار میشود. اګر راست بګویم دلم از نام مسلمان،مجاهد ،ملا و ..... په ...اق رسیده است.

>>>   اولترازهمه جناب بلخى از اين چودرى ( غنى) بپرسد كه اين سرمايهء تقريباء يك مليارددالررااز شريك خودش وان نوكر isi چتل استانى ( وردك) كثيف با خود برده كجاست. ؟ بعدا در پى دسيسه ساختن وچتلى انها را در گردن ديگران بيندازد. اين گپها دوروغ است كه او وديگرشركهايش به مردم گوش زِد ميكنند.
ح. ع

>>>   اگر رشوت نباشد همه میگویند ما معلم میشویم این رشوت صرف بخاطر بهبود وضع استخدام است . اگر کسی یک ابتکارهم کرد براو انتقاد میگیرند
ر

>>>   وجود فساد در وزارت معارف و خصوصا ریاست معارف شهر کابل روشن تر از آفتاب است همه مردم از مسئله با خبراست متأسفانه تنها رشوت نیست بلکه فساد اخلاقی ، آزار و ازیت جنسی هم آشکارا وجود دارد اگر وزیر صاحب معارف به این مشکل رسیدگی نکند فاسد ترین اداره معارف معرفی خواهد شد.

>>>   وزیر معارف مدیریت محو فساد را در وزارت معارف ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است