پشت پرده خروج نیروهای روسیه از سوریه چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ کد خبر: 113525 منبع: پرینت

یک روزنامه آلمانی در مطلبی با اشاره به موفقیت‌های روسیه در دستیابی به اهداف مد نظر خود در سوریه از جمله تقویت دولت بشار اسد به بررسی پشت پرده خروج روسیه از خاک سوریه پرداخت.

روزنامه آلمانی "دی ولت" در مطلبی نوشت: "ولادیمیر پوتین"، رییس جمهور روسیه با این خبر که نیروهای خود را از درگیری های داخلی در سوریه عقب می کشد دنیا را شگفت زده کرد.

وقتی رییس جمهور روسیه دوشنبه شب برابر دوربین تلویزیون دولتی کشورش آمد، خبری غافلگیر کننده را به همراه داشت. پوتین اعلام کرد که به وزیر دفاع خود دستور داده بازگشت نیروهای روسیه از خاک سوریه را آغاز کند.

پوتین در اینباره گفت: من فکر می کنم وظیفه ای که به وزارت دفاع و ارتش محول شده بود تا حد زیادی برآورده شده است. بازگشت نیروها باید از روز سه شنبه آغاز شود.

"اسماعیل گاسپار مارتینز"، رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل از یک گام مثبت روسیه سخن گفته و اظهار داشت: این چیزی است که ما می خواهیم ببینیم.

دی ولت در ادامه نوشت: البته تصمیمات اعلام شده روسیه به این معنی نیست که نیروهای روسی سوریه را کاملا ترک می کنند، یک حضور نظامی قابل توجه همچنان باقی مانده و می تواند به لحاظ نظری در هر زمان گسترش یابد. مسکو منافع خود در سوریه را نادیده نمی گیرد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: اینکه روسیه در چه وسعتی و کدام نیروهای خود را از خاک سوریه خارج می کند تازه در روزهای آینده مشخص می شود. پوتین از خروج بخش اعظمی از نیروهایش از خاک سوریه سخن گفته است. اینکه آیا نیروهای ویژه روسیه و توپخانه ها باقی می مانند هنوز مشخص نیست.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کارنیک وپسندیده.
ع

>>>   پشت پرده معامله سری با غرب است .روسیه سوریه را به غربی ها وتروریستان فروخت وتحویل نمود.

>>>   اجرای عملیات هوایی و بمباردمان مواضع مخالفان اسد برای روسیه به طور اوسط در یک روز دو میلیون و پنجصد هزار دالر مصرف دارد. با اقتصاد ضعیف امروزی روسیه و تحریم های موجود علیه حکومت روسی، تحمل این نوع مصارف بالا برای دولت روسیه در دراز مدت غیر ممکن است.
احمد رضا هزاره

>>>   برآمدن قوای روسی از سوریه،مثل برآمدن قوای امریکا از افغانستان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است