کشته شدن 17 فرمانده تروریستی در سوریه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ کد خبر: 113521 منبع: پرینت

وزیر دفاع روسیه همزمان با توافق مسکو و دمشق برای خروج بخشی از نیروهای روسی از سوریه، گفت: ارتش روسیه بیش از 2 هزار تروریست از جمله 17 فرمانده آنها را در سوریه به هلاکت رسانده است.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از سرگیی شایگو افزود: نیروهای سوریه نیز با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه از آغاز عملیات در سوریه توانسته اند، 400 شهر و روستا را آزاد کنند و کنترل دوباره بیش از 10 هزارکیلومتر از خاک این کشور را به دست گیرند.

وی گفت: نیروی هوایی روسیه همچنین در چارچوب عملیات در سوریه که از تاریخ 30 سپتامبر سال 2015 آغاز شد، بیش از 9 هزار سوری پرواز داشته است.

سرگیی شویگو خاطرنشان کرد: نیروهای روسی در این مدت توانستند جلوی قاچاق نفت توسط تروریست ها را بگیرند و در برخی مناطق آنها را به طور کامل نابود کنند.

وی همچنین گفت: نیروی هوایی روسیه در کشور سوریه حدود 209 مرکز ویژه تولید نفت(متعلق به تروریست ها) و بیش از 2 هزار لاری حمل فرآورده های نفتی را منهدم کرده است.

این اظهارات در حالی است که رسانه ها روز گذشته از موافقت بشار اسد و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری سوریه و روسیه برای کاهش شمار نیروهای روسیه در سوریه خبردادند.

روسیه از تاریخ 8 میزان 94 با مجوز دولت دمشق حمله های هوایی خود علیه مواضع گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره را در سوریه آغاز کرده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است