پرونده 13 متهم به قتل فرخنده نهایی شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۳    ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ کد خبر: 113132 منبع: پرینت

دادستانی کشور اعلام کرد که در پیوند به قتل فرخنده جرم 13 تن نهایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، بصیر عزیزی، سخنگوی دادستانی گفت: ۳ تن هر یک به ۲۰ سال حبس تنفیذی، یک تن به ۱۰ سال و متباقی آن ۱۳ تن به مدت ۱۶ سال محکوم به مجازات شدند.

احمد وحید، عضو اتحادیه حقوقدانان افغانستان گفت: قضیۀ فرخنده به حیث قضیه داغ و نمونه، متاسفانه مجرمان آنگونه که باید محاکمه می‌شدند، نشدند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام.
این حکومت ملی بی کفایت وخائن ملی در مقابل پول در مجازات تخفیف دادند ای کاش دختر ع،غ میبود.خداوند بحال فر خنده مظلوم رحم کند.

>>>   تاریخ این پرونده را بنام پرونده وحشت و بر بریت ثبت کرده است . هنوز هم افغانستان در قرون وسطی زندگی میکند و هیچ خبری از تمدن بشری درین جا نیست . هرگاه این کار را طالبان یا دگر گروه های افراطی در کدام قریه دور دست میکرد گله نبود . ولی این واقعه در قلب کابل نزدیک قصر بادشاه توسط مکتب خوانده ها اتقاق افتاده است این قابل تعجب است . طوریکه دیده شد در قضا هم حامیانی همین افراطی ها موجود بوده و قضیه را تحت نام جنگ مغلوبه فیصله کردند . وقتی قضا ما در درون خود چنین افراد داشته باشد از دگران چه گله . شما ببینید امروز با تمامی دوسیه های جرایم تروریستی قضا چنین رویه را اعمال میکند . و همدردی با انان غملا موجود است . اکثریت همین قاضیان درس خوانده مدارس پاکستانی و یا خود قبلا به گروه ها و تنظیم های افراطی وابسته بودند .
که تصفیه انان از وجود قضا امروز یک امر ضروری است .

>>>   سلام.
این دولت جنایت کار بعوض حبس برای سیزده نفر قاتلین فرخنده برس تحصیلی ویا درسفارت ها بکار گماشته میشوند.کس چه میفهمد که در کجا هستند.
فقیر از کابل

>>>   البته دادگاه افغانستان خیلی ضعیف نیست. به نظر می رسد نهایت دقت در صدور حکم شده است. اگر همه را می کشت نیز به بی عدالتی محکوک می شد. چطور میشه در مقابل یک قتل 13 نفر کشته شوند؟
باید از محکمه در این حکم تقدیر کرد.
کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است