ایجاد یک دانشگاه بین المللی در جوزجان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۴    ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ کد خبر: 113120 منبع: پرینت

توافقنامه ای روی تقویت برنامه لیسانس جیولوجی، اکتشاف و استخراج ساحات نفت و گاز بین دانشگاه جوزجان و برنامه حمایت از دانشگاه ها و انکشاف نیروی بشری به امضا رسید.

به نقل از روزنامه اقتصادی، این برنامه که تمویل کننده آن اداره انکشاف بین المللی آمریکا می باشد، برای حمایت از برنامه جیولوجی، اکتشاف و استخراج ساحات نفت و گاز با هدف تربیت کارمندان مسلکی در استخراج نفت مجهز با مهارت های مورد نیاز نیروی کار افغانستان می باشد.

قابل ذکر است که این حمایت شامل ایجاد یک دانشگاه بین المللی، ارتقای ظرفیت، انکشاف اسناد پالیسی برای برنامه و تهیه وسایل و مواد ضروری برای صنف های درسی، کتابخانه و دفتر برنامه، خواهد بود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تبریک باشد

>>>   روسیه در چند دهه قبل پایپ لاینی ازجوزجان به شوروی سابق تمدید کرده بودکه به شبکه سراسری گاز آن کشور وسیع گاز افغانستان را انتقال می داد.
حال مابه جایی رسیدیم که از گاز خود استعمال نمی توانیم و میدان های گازی مشترک ما با ازبکستان و ترکمنستان و ایران را آنها به سرعت استخراج می کنند و بعضابه خود ما با قیمت دهها برابری می فروشند!!
وزارت صنایع و انرژی چه پلانی برای واگزاری به شرکت های استخراجی در قالب معاهدات شفاف و عادلانه دارد؟!
شیوا.بلخ

>>>   شیواصاحب!
فکرمعقولی طرح کرده اند. اگرگازخودراازهمسایه گرفته به بیگانه بدهیم حق مامانندجهادیون صرفادرحدکاسه لیسی وچپاول مردم خودمان خواهدبود. شماکه اراده وکیل شدن داریدهدف شماخدمت به اشغالگراست یابه مردم ؟
اگرراست ودروغ خدمت مردم راتبلیغ داریدپس بکدام قدرت بامبارزه آشکارهنوززنده اید ؟
تاحال برضدقطاع الطریقی عطامعلم چقدرمبارزه کرده چندباردزدی اوراافشاکرده اید ؟ برای شماشراکت دزدی مهم است یاهمکاری به مردم ؟
بدون شک مزدورهستید.
وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است