آیا یونیفورم دختران مکاتب تغییر خواهد کرد؟ (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ کد خبر: 113110 منبع: پرینت

آیا اصلا چنین چیزی مطرح شده است و آیا والدین و وزارت معارف چنین چیزی را مطرح نموده اند؟

با انیکه ده ها سال است رنگ یونیفورم دختران به همین رنگ و ساخت بوده است چیزی مهم در مورد تغییر رنگ آن در رسانه ها و وزرات معارف افغانستان مطرح نشده است ولی اینک با آنکه روی تغییر رنگ یونیفورم متعلمان مکاتب در چندین سال گذشته گزارش‌هایی وجود داشته و وعده ها برای تغییر رنگ یونیفورم سیاه شاگردان از طرف مسوولان داده شده بود اما باز هم به دلیل آگاهی متعلمان درسال جدید تعلیمی این موضوع مجدد مطرح شده است.

شماری از شاگردان مکاتب شهر و ولایت ها خواهان تغییر رنگ یونیفورم شده و گفته بودند که رنگ سیاه آفتاب را به خود جذب می‌کند و باعث حساسیت ها و به وجود آمدن بخارها در جلد شان شده است همچنان رنگ سیاه بالای روح و روان شان تاثیر منفی گذاشته در ضمن رنگ سیاه زود خاک را به خود جذب می‌کند.

به نوشته رادیو آزادی، در این مورد داکتران هم ابراز نظر کردند و گفتند: رنگ سیاه هفتاد درصد حرارت آفتاب را به خود جذب می‌کند. به گفته داکتران رنگ لباس باید روشن باشد بنده چنین مطالب را در یکی از رسانه ها خوانده ام، خواستم این نظر را با دوستان شریک سازم نظریات بانوان، والدین دختران و دانش آموزان دختر و معلمان در این مورد خاص مهم تراست.

محمود منجم زاده‏

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603070843012138.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603070843013001.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603070843014216.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603070843011990.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603070843012668.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603070843014892.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فکر می شود این نظر مردم و مکاتب افغانستان نباشد ، این یونفورم سالهای سال است به مکاتب افغانستان بوده و صرف بعضی از مکاتب و لیسه ها تنها با یقه و بالای آستین لباس دختران مکاتب فرق می کرد

>>>   این بهترین نظر است، باید رنگ یونفورم دختران مکتبی تغییر کند، ولی نباید شباهت با یونیفورم دختران پاکستان باشد. انتخاب باید از طرف چند صاحبنظر صورت گیرد.
ض.م

>>>   کوشش کنید سویه درسی مکاتب ومعلمین ودیت اندر کاران را بالا ببرید. این بک تغییر بنیادی خواهد بود نه ظاهر لباس شان اگر از ظاهر پرستی وکارهای که با آن خاک به چشم مردم بزنید دست بردارید کاری کنید که بانهادینه شدن آن بتوان به آینده این سرزمین ویران شده از جور خودیها ونوکران بیگانه امیدوار شد

>>>   انگار که خداى ناخواسته حاکمان افغان ترور شده باشند: کاف و غين
عين خو نيمه پشتون و نه حاکم و محاکم!
احمدشاه که به لقب دُر دوران يا درانى ياد مى شد و نام کشور اش خراسان کبير و مناطق ماورالنهر بود سومين پشتون بود که در هندوايران وتوران . قدرت دولتى را گرفت.
درفش امپراطورى اش سبز و سفيد و سبز بود و درفش شاهى اش سرخ بود.
وى در تاريخ هندوايران وتوران (خوارزم و سمنگان) به شاهنشاه خراسان مشهور مى باشد.مانند تمام شاهان هندوکابلستان و خراسان ويا کل ايران شاهان. پرچم شاهى افغانستان تا زمان ظاهرشاه هم سرخ رنگ داشت. پرچم حزب خلق و پرچم هم سرخ بود
زمانيکه دودمان خراسان کبيردرانى در زمان ٢١ نواسه احمدخان سر نگون شد و درزمان سقوط دولت شاه شجاع از سوى والى انگليسى , بهتر برتانايى هند و نماينده دولت شاهى, به "افغان لند" ناميده شد, خراسان زمين خوروخرم تاريک مثل سياه شد.
بيرق دولتى با نام افغانستان ديگر سياه شد
بيرقهاى حاکمان با نام افغان لند
فارسى
پرچم افغانستان
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پشتو
د افغانستان رپی
د ويکيپېډيا، وړیا پوهنغونډ له خوا

گوگل صاحب برگردان پشتو شد.
چه وقت گوگل صاحب برگردان "درى" مى شود???
طنز و هجو و مزاخ و شوخى
درى بدون فارسى و ديار بدون پشتونها و ديگر مليتها حرام باد
ستان بدون همچم ناله و فغان و افغان حلال باد

>>>   این مسله راحق استاد و دولت نمیدانم بلکه حق دختران والدین است تامطابق شرایط محیط و کشور انتخاب نمایند !
من پدر دختری هستم که فعلا شاگرد مکتب است.
در قدم اول دوران جهاد مردم را آنقدر عقب زد حتی فرخنده خواهر دختر افغان ما را در بین شهر کابل مانند وحشیان جنکلی فارغ از قانون قتل کردند. برعلاوه دختران شهرها و خصوصا اطراف از دست وحشیگری اسلامگرایان نه تنها در لباسی ونیفورم بلکه در بین چادری هم ازیت میشوند چون وحشیها اناث را کور یا گور دانسته میخواهند از نصف جامعه در ساختار وطن استفاده نکرده مانند افزار وسیله تفریح مرد بدانند یعنی به جمله انسان نمیداند .
در زمان حکومت طالب یک عکس را که مرد مصروف عملیات ولادت زن بود روی دیوار نصب کردم. یک هفته مجال نداده بلاخره پاره کردند گویا میخواستم بگویم وقتی مکتب اناث را لغو میکنید پس در ولادت مادر یا زن تان پیش کدام داکتر خواهی رفت یا دخترتان ناجور شود چه کسی تداوی کند و چه کسی آنرا تدریس کند و در محکمه منازعات زن و مرد را کدام زن محاکمه کند بلاخره چرا مرد مکلف به دادن نان مفت به زن باشد؟
وحشی ها دلیل را کفر میدانست و خود را نماینده خدا امر خود را امر خدا نعوذبالله گویا خود را خدا معرفی میکردند و هنوز در همان حماقت قرار دارند.
در چنین حالت بربریت و حیوانگری بحث لباس مکتب مطرح شود جنجال بیهوده و جهادبرعلیه نسل اناث از سرآغاذ خواهد شدچون آنهاکفن را لازم خواهند دانست.
امیدوارم بعد از رحلت نمایندگان خدا در شرایط انسان و انسانیت مطرح بسازند که مکتب نمونه مثال جهان و درستندرد لباس اسلامی و جهانی قرار گیرد.
ولی در هرصورت لباس سیاه کنونی از یکطرف جالب نظر وحشی نیست از جانب دیکر سراپا پوشیده بوده حیوان انسان چهره دخالت کمتر دارد. همچنان دختران عزیز درین لباس سیاه فقط چند دقیقه در برگشت خانه در برابر آفتاب خاهندبود سایر اوقات در سایه هستند آفتابزدگی زیاد رخ نمیدهد.
وطندار

>>>   به هر شکلی که تغیر داده شود نسبت سیاه که در موسم گرما عوارض جانبی دارد بهتر خواهد بود فقط مواظب باشید که مزدوران پاکستان به شکل دیزائن مداس پاکستان تغیرش ندهند .

>>>   مصلی یونیفورم دانش آموزان پنجابی

>>>   رنگ سیا بهترین رنگ هست شهرهای افعانستان شهر دار ندارد هنوزم چه رسد یونفرم لباس مدرسه

>>>   بهترین یونیفورم در طبقه اناث حجاب است البته حجاب اسلامی نه حجاب افراطی

>>>   لباس سیاه درفصل گرماه بسیارازید کننده است گرمی را بخود جذب میکند اگر تغیر کند خوب است

>>>   همه مشکلات در بخش معارف حل سده وتنها رنگ یونیفورم شاگردان شده مشکل بزرگ جای بسی تاسف است.

>>>   بهتراست برای دختران کودک و نوجوان رنگ های بسیار شاد انتخاب شود تا از نگاه روانی تاثیر مثبت داشته باشد.
برای دختران جوان از چادری براساس آموزه های اسلامی و فرهنگی خودمان
و همچنین از مقنعه استعمال شود که راحت ترباشند نه چادری روسری که بیست بار بپیچانند و آخرهم موها نمایان باشد و خودشان در عذاب .
سیدحسن شیوا.بلخ

>>>   برادر در این مملکت سیاسی تعلیم و تربیه چه به درد میخورد از شاه تا گدا سیاست پف میکنند. چون همه ماتم زده اند رنگ سیاه را بهترین رنگ میدانند.

>>>   از خدا میخواهم که یک نیکر و یک واسکت شود.....
ع م

>>>   کاری نکنید که مردم را به مشکل اقتصادی مواجه نمایید اگر دولت که وجود ندارد این مشکل را رفع میکند مشکلی نیست و یا هم عده یی میخواهند زمینه استفاده جویی را مهیا کنند اما لباس سیاه در کشور ما پیشینه بسیار طولانی دارد و همه به آن عادت کرده اند و جز فرهنگ این وطن گردیده هر وقت وطن و طن شد باز همه چیز را میتوان به فکر جمع تنظیم کرد

>>>   اگر امنیت نباشد ینفورم چه کنند که بدل جمع مکتب رفته نتوانی ازهمه کرده توجه به اختطاف وانتحار وامنیت شاگردهای مکتب بگیرید اینقسم نه که دختر
تفنگدارمکتب رفته بتواند وازادم مظلوم نتواند.
. محمدسعیدفاضلی ازاداره امور..

>>>   این فقط برای فابریکه های پاکستانی زمینه سازی میکند که تکه های که بازار برای فروش ندارد در افغانستان به فروش برسد ایا میدانید که تمام یخن قاق های رنگ ابی وجیگری مکاتب پسرانه از پاکستان وارد کشور میشود

>>>   تن آدمی شریف است به جان آدمیت
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
لباس چیزی نیست که انسان را به پایه کمال برساند فقط لباس پاک وتمیز باشد یعنی نظافت مورد نظر است اگر واقعا ما می‌خواهیم به دختران کمک کنیم سطح دانش و اخلاق اسلامی آن ها را بالا ببریم چون دختر زن و مادر می شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است