هشتمین دور فراغت آکادمی افسران کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ کد خبر: 113104 منبع: پرینت

دور هشتم فراغت افسران جوان از آکادمی ملی نظامی افغانستان با حضور رییس جمهور، معاون دوم رییس اجرایی و جمعی از مقام ها و افسران پولیس در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رییس جمهور در این مراسم با ستایش از شجاعت افسران جوان کشور گفت: در حالیکه هم اکنون جوانان در حال فرار از کشور می باشند اما شما افسران جوان برای دفاع از این مملکت با شجاعت ایستاده اید.

وی افزود: وطن دوستی به حرف نسیت بلکه به عمل است و اردوی ملی افغانستان نیز نماد وطن دوستی را به نحو احسن نشان داده اند.

در واقع، هماهنگی کامل مردم با قوای امنیتی و دفاعی باعث تامین عدالت قانون و عدالت اجتماعی در کشور می شود.

اشرف غنی در این مراسم با امتنان از اردوی ملی بیان داشت: از آن روزی که افسران پولیس این لباس مقدس را بر تن می کنند، پشتو، تاجیک، هزاره و ازبک معنایی ندارد بلکه تنها افغان، مسلمان و افسران این اردو می باشند.

رییس جمهور با تشکر از والدین شهدا و اردوی ملی کشور تعهد سپرد که خون شهدا و اردوی پولیس و امنیت ملی را هیچگاه فراموش نخواهم کرد و تعهد می کنم که خانواده های این شهدا برای امتیاز در صف اول هستند.

وی افزود: در اراده سیاسی ما شک نداشته باشید زیرا حکومت وحدت ملی در هر موقعیت از جنگ، اراده سیاسی خود را از دست نداده است. تمویل، تجهیز و تعلیم اردوی ملی افغانستان به صورت اساسی صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که سال گذشته تعهدهای جامعه بین المللی به مدت 9 ماه بود اما هم اکنون برنامه 5 ساله زیر دست حکومت ما است.

رییس جمهور در آخر بیان داشت: پیغام من به طالبان این است که اگر افغان هستید، خود را از گروه تروریستی جدا کنید و به آغوش ملت باز گردید.

کد (16)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   --تاکی پوهنتون ها به نام سران فتنه نامگذاری میشود
حیف پوهتنون دفاعی کشور بنام مارشال ماشنی ودزد وفاتل نامگذاری گردید.
روشنفکران

>>>   مجترم در این مقاله درسطر اول آن آمده است : دور هشتم فراغت افسران جوان از آکادمی ملی نظامی افغانستان با حضور رییس جمهور، معاون دوم رییس اجرایی و جمعی از مقام ها و افسران پولیس در کابل برگزار شد.
بعدآ از رییس جمهور نقل قول می شود: از آن روزی که افسران پولیس این لباس مقدس را بر تن می کنند، پشتو، تاجیک، هزاره و ازبک معنایی ندارد بلکه تنها افغان، مسلمان و افسران این اردو می باشند.
نکته: خواننده فکر می کند این افسران از اکادمی پولیس فارغ شده اند.
اکادمی ملی نظامی عالی ترین موسسه تحصیلات نظامی واکادمیک اردوی ملی است . که در آن محصلین به مدت 4 سال برعلاوه مسلک های نظامی رشته های اکادمیک مانند انجنیری ، کمپیوتر ساینس ، حقوق ، اداره ورهبری ، تاریخ واستراتیژی ... را طبق استندرها بین المللی آموخته وسند لسانس این رشته ها را نیز بدست می آورند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است