مرگ من روزی فرا خواهد رسید ...
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۹    ۱۳۸۹/۳/۲۴ کد خبر: 11297 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بیست و چهارم جوزا برابر است با سالروز درگذشت هنرمند همیشه جاویدان احمد ظاهر .

سی و یك سال قبل از امروز احمدظاهر آواز خوان پرآوازه و هنجره طلایی افغان در یک رویداد مبهم در شاهراه سالنگ واقع شمال افغانستان كشته شد.

او در سال 1325 خورشیدی در كابل زاده شد. ظاهر بعد از سپری نمودن دروس مكتب در لیسه حبیبیه، تحصیلات خویش را در دارالمعلمین به اتمام رساند و بعد برای فراگیری موسیقی راهی هندوستان شد.

احمد ظاهر به رادیو آمد و اولین آهنگش را به مطلع ( آخر ای دریا توهم چون من دل دیوانه داری ) از شاعر توانای كشور استاد احمد ضیا قاریزاده به زمزمه گرفت.

احمد ظاهر علی الرغم عمر كم ، سی و سه البوم از خود به جای گذاشت.

احمد ظاهر بیشتر در آهنگ هایش از اشعار بزرگانی چون بیدل، مولونا، سعدی، حافظ، رهی معیری، فروغ فرخزاد، استاد خلیلی و احمد ضیا قاریزاده استفاده می كرد.

وی سه بار ازدواج كرد كه از آن دو فرزند به نامهای احمد رشاد و شبنم بجا مانده است.

تنها چیزی كه هنوز هم هواداران احمد ظاهر را می رنجاند این است كه او چرا، چگونه و توسط چه كسانی به قتل رسیده است؟

احمد ظاهرا در یك رویداد ترافیكی و بر اثر فرورفتن شیشه عقب نمای موتر به شققه اش كشته شد اما اكثریت به ویژه دوستان و اقارب نزدیک او، این رویداد را از قبل سازمان یافته توسط قوماندان پولیس و حفیظ الله امین رئیس جمهور وقت می دانند.

سر انجام او در بیست و چهارم جوزای سال 1358 به عمر 33 سالگی از دنیای فانی رفت و اما هرگز از دلها نرفت و تا جهان است یادهایش از لابلای پارچه آهنگهای نابش جاویدان خواهد بود...

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006141244021835.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006141244024713.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006141244023046.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006141244024782.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006141244023875.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006141244022328.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006141244022646.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006141244021182.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006141244023967.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006141244022766.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام.روحش شاد باد واقعا هنرمند خوب بود ودر دلها همیشه جاودان است.اما حیف که پشتو زبان ولغمانی بود.

>>>   روحت شاد باد کسی که قلب ما را در هر نقطه جهان خوش و بیاد وطن می اندازی .

>>>   وای بر تو احمد وای!
Jamsbond420

>>>   بعضي از آهنگاش خيلي قشنگ بود
تنها شدم تنها . . .
خدايش بيامرزاد
روح الله

>>>   احمد ظاهر جان خوانده بودی،اگر بهار بیاید ترانه ها خواهم خواند
هزار افسوس که سی و یک بهار امد و دیگر نمی خوانی،اما کاش می دانستی در یاد هزاران هزار دوستدار با وفایت هنوز زنده
و محبوب باقی مانده ای.
یک ایرانی از تهران

>>>   در مورد مرحوم احمد ظاهر زياد حرف ها است از جمله اينكه وي در ان حادثه از بين نرفته و زنده است و به غرب رفت و شخص زلمي خليل زاد در حقيقت همان احمد ظاهر است ولي اين موضوع قابل باور نيست انجه كه حقيقت دارد اين است كه مرحوم احمد ظاهر شهيد شده و ايشان خواننده قدرمند و يك حنفي مذهب بودند و از وهابي ها خوششان نميامد
با احترام جوره باي از شهر مزار

>>>   احمد ظاهر هنرمند پرآوازه ما در سطح جهاد بود كه به جرم مخالفت با كمونست ها توسط ظالمان وقت (‌مدعيان حقوق بشر )‌ امروز نا جوانمردانه به قتل رسيد .
شهلا كريمي ازكابل

>>>   سلام
عجب باغ است باغ زنــــدگانی »«»« اگر ايمن بودی از باد خــــزانی
ازان سرد آمد اين باغ دل آويز »«»« که تا جا گرم کردی گويدت خيز
روح هنرمند محبوب افغان احمد ظاهر شاد باد !
علت به قتل رسيدن احمد ظاهر اين بود که آهنگ ( سفيد کفتر که در بام امين است ) را وقتيکه خواند ، امين فهميد که احمد ظاهر با دختر امين ارتباط دارد و در پی کشتن او برامد تا موفق شد . يکی از قاتلين احمد ظاهر را که از نزديکان امين بود تا دوران حکومت نجيب از نزديک ميشناختم .
و سلام ملنگ

>>>   احمد ظاهر با آهنگ های دل نشین توانست در بین مردم از شهرت خوبی بر خوردار شود اما این دسیسه کاران سازمان یافته حفیظ الله امین این هنرمند محبوب از بین برد.
احمد ظاهر آدم خیر خواه بود وی همیشه کوشش میکرد با فقرأ کمک کند باز هم یکبار دیگرمرگ وی را رضای پروردگار دانسته وبرای فامیل مجترم اش از بارگاه ایزد معتال صبر استدعا میدارم
مخلص شما
ستانیکزی

>>>   سلام به همه این یک گپ واضح است مانند او پیدا نشده و نمیشود هم خوب خداوند روهش را شاد گرداند .

>>>   ای خدا مادر من بازبمن ده == مادر من اختر من گوهر من باز بمن ده = = مادرنازپرور من بازبمن ده = = جدا زروی مادرم قسم به استان تو = = حلقه شده به گردنم ماه تو اسمان تو = = شعله زند بجان من نور ستاره گان تو == قسم به نام پاک تو بزرگی قران تو = = خاربود به چشم من بهار تو خزان تو = = تنگ بود به چشم من زمین تو زمان تو
روح احمدظاهر شهید شاد باد
با احترام عبدالقدیر ابراهیمی ازولایت هرات

>>>   احمدظاهریک هنرمندممتازبوددرافغانستان ودلنشین تامام بود:پس چرادختران وزنان احمدظاهررابیشتردوست دارند ازمردان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرهاد ازایران

>>>   سلام برهمه
هر چه بگویم درباره احمد ظاهر کم او واقعاً انسان جالب و صدای ناب داشت.مه همیشه آهنگ های او ره میشنوم.
طوفان از مزار

>>>   احمد ظاهر واقعآ هنر مند خوبی بود آهنگ های دل پزیر وزیبای دارد روحش شاد یادش گرامی باد

>>>   افسوس که مردم افغانستان استعداد های خود در زندگی یاد نمی کند. و بعد از مرگ به سالگرد ها می گیرد.

>>>   خداوند کسی را که دوست داشته باشد محبت او را در دل های دیگران جاه میدهدو اورا کرامات و فهم خارق العاده نصیب میگرداند. احمد ظاهر هم از دوستان خداوندبود که یکی از کرامات و فهم او آگاهی وی از مرگش بود.
مرگ من روزی فراه خواهد رسید.
اوقبل از مرگش میگفت که کشته میشود. کسانیکه با او در ارتباط بود خوب این موضوع را میدانست.
روح اش شاد باد.
عطائی- کابل

>>>   سلام دوست عزیز از پشتون ها و لغمانی ها اینقدر بد می بری و خبر نیستی که همه پشتون ها و لغمانی ها در همه حرثه چه موضوعاتی اجتماعی ،فرهنگی و در تمام مسایل پیش قدم هستند.

>>>   دوستان این را بدانید که عمر گل کوتاه است.

>>>   با سلام به خوانندګان و مجریان این شبکهِ
احمد ظاهر فقط ی‍‍ک آوازخوان بی مانند نبود و نیست۰ بلکه محبوبیت او نیز در همه اعصار سرزمینیکه امروز افغانستان نام دارد بی همتا میباشد۰ برای ثبوت این ادعا، میتوان تشکیل رای دهی و رای ګیری داد۰
ګهی می‍پندارم که احمد ظاهر یک اسطوره است۰
غلام در آوارګی و جلای میهن

>>>   احمد ظا هر بینظیر بو د به قلب قلب تما م ملت افقا ن جا ی دا رد بس ا ست تا به کی بین پنشتو ن و غیره پشتو ن دا من میز نید به خدا قسم از این کشو ر در هر جا ی دنیا بر وی تو را به نا م افقا ن یا د میکنند نه بنا م فلا ن قو م خوا ص ما افقا ن استیم و در کنا رهمه برا درا ن هزا ره تا جیک پشتو ن از بک نو رستا نی و تما م ملیت ها ی دیگر زنده گی میکنیم به نا م افقا ن یا د میشو یم زند ه با د افقا نستا ن نو ین و بدو ن جنگ و برا در کشی
احمد از هرا ت با ستا ن

>>>   لطف نموده احمد ظاهر مرحوم را در این کثافت زار قومی و مذهبی داخل نسازید .روحش آزرده خواهد شد.
مهر پرور نیازی

>>>   برادر ارجمند فرهاد از ايران !
چون دختران عاطفى هستند و احساس دارند واحمدظاهر هم هرنوايش محبت بود ، احساس بود .
اين همه احساس را مردان كمتر درك ميكنند.
دختر افغانستانى

>>>   دوره حاکمیت خلق و پرچم , دوره وحشت و بربریت بود که هزارا نانسان بیگناه هموطن ما را به بهانه های خود درآوری و واهی به کام مرگ فرستاد. شکنجه های جسمی و روانی این دوره دست کم از دوره سیاه عبدالرحمان خان نداشت. شکنجه های قرون اوسطایی اگسا و خاد حد و مرزی را نمی شناخت. قربانی
باند"دیموکراتیک خلق" نه تنها مرحوم احمد ظاهر بلکه هزاران هزار اهل خبره, دانشمندان و به اصطلاح گل های سر سبد کشور ما بود. حالا جنایتکاران خلق پرچم برای گم کردن رد پا خود همه بار جنایات نابخشودنی این باند را به گردن شریک جرم خود حفیظ الله امین می اندازند. مگر جلاد دل سیاه این باند در زمان ببرک سفیر د رکشور های مغلستان و یمن نبود؟ این این باند در روز های قدرت خود نرمش و انعطاف نشان داد, صرف بخاطر قطع پشتوانه اقتصادی و نظامی و در ضمن فروپاشی اتحاد شوروی بود. بگفته مردم" گربه پیر پر هیزگار میشود". و در آن حالت ضعف دم از مصالحه ملی میزنند و ...... آلوده دست مثل کریم میثاق کابل شهردار کابل میشود.
طوریکه قبلآ هم نوشته بودم و باز هم تکرار میکنم که جنایات این باند بعد کودتای 57 محدود نمیشود, بلکه در زمان زمامداری داود بکمک عمال نفوذی خود خیلی از دیگر اندیشان و وطنپرستان را بکام نابودی فرستاند, مثال بر جسته آن قتل مرحوم میوندوال است و حتی این شایعه و جود دارد که مرحوم میر اکبر خیبر به اشاره مستقیم ببرک بقتل رسید و خود دیدیم که در دوره زمامداری خلق و پرچم هیچگونه بزرگداشت رسمی از بعمل نیامد.
خلاصه اینکه جنایات این باند گل های سر سبد کشور ما را به کام مرگ فرستاد و زمینه ساز بنیادگرایی و درهم پاشیدن کشور شد. ارواح شهید احمد ظاهر را خداوند متعال غرق رحمت کند.
حمید از کابل

>>>   با برادر حمید بکلی همنظر هستیم ارگ قبو ل میکنند یا نه با ر مسئو لیت تما می بد بختی ها بعد از سا ل 1357 بد وش با ند جنا یتکا ر خلق و پرچم ا ست بخدا اگر اتحا د شوروی سا بق تا حا ل مو جود میبود و هما نطور این مهر ه ها ی خود را حما یه میکرد اگر تا حا ل مصا لحه یا چیزی میکردند .
همین حا لا هم زیر یو غ با دا ر ا ن جد ید خود (آمریکا + انگلیس) بر علا وه اتحا د یه ار و پا بر گرده ما مردم مظلو م مسلط اند و یکی دیگر خود را در ادارا ت حما یه میکنند بروید وزارت خا رجه - داخله - امنیت - دفا ع و تما می ار گا نها را ببینید هما ن خلقی ها و پر چمی ها مست و مستا ن در چو کی ها لم زده و مردم اصلی ا ین سر زمین که هزارها مشکلات - رنج و بد بختی ها را دیدند بیشتر بیچا ره تر میشوند .
اینک در اخر را پور معا دن را نیز افراد همین با ند وطن فر وش خلق و پرچم در اختیار مقا ما ت نظا می آمریکا در بد ل چند مشهدی قرار داده .
پو ها ند مشر قی و ا ل

>>>   به تایید نوشته هموطن عزیز محترم حمید باید بنویسم که آغاز جنایات خلق و پرچم بعد از کودتاه هفت ثور محدود نمیشود, بلکه از زمان کودتاه داود کودن آغاز میشود. هر عضو خلق و پرچم پرزه از ماشین جنایات بود و اعمال جنایتکارانه این گروه بود که شیرازه اجتماعی کشور از هم پاشید و آب در آسیاب بنیادگریی و عقبگرایی ریخته شد. یک نمونه از اعمال این گروه که در نوشته تحلیلی آقای نصیر مهرین در سایت ........ تذکر داده است , یادآوری میکنم:
یق، دربارۀ اجرای حکم اعدام 5 تن بیگناه مینویسد که :
" یکی از عساکریکه در شب اعدام اشتراک داشت ، روز فردای شب مذکور به من از موضوع اعدام چنین حکایه کرد:
« دوبجۀ شب متهمین تحت حراست تولی انضباط به پولیگون پلچپرخی انتقال داده شدند. درحالی که چشم های اعدام شوندگان پت وخریطه های سیه بسر و گلو های شان آویخته، دست های شان پشت سر ولچک وبحال صف رو به قبله توقف داده شده بود، نبی عظیمی اعدام شدگان را از مسافه 20 متر عقب سرشان3 نفر عساکر کلاشینکوف دار به انتظار قومانده به حالآماده باشد در آورده بود. سپس در حالیکه همه داعضای هیأت تحقیق پولیس، ومحکمۀ نظامی،حاضر بودند، حکم اعدام از طرف محمد آصف الم خوانده شد. بعد نبی عظیمی به عسکر چننین قومانده داد:« د انضباط د تولی حوانانوً د خاینینو په وژلو نخه ونیسی
بعد از چند ثانیه مکث، اور( آتش) گفت.همه هدف گرفته شدگان بروی زمین غلطیدند. چیزیکه درین صحنۀ دلخراش به نظررسد، این بود که نبی عظیمی بالای سرهر معدوم که در حال جان کندن بود، رفته با فیر تفنگچه که در دست داشت، به زندگی متهمین خاتمه میداد
با احترام اورنگ از مزار

>>>   احمد ظاهر یک پدیده بود که تکرار نخواهد شد .روحش شاد باد خداوند او را بیامرزد
ص .ا .ز قاهره

>>>   سلام با عرض پوزش از دوستان تقاضا می نمایم هیچگاه یک هنرمند را به پدیده شوم قومی ومذهبی نسبت ندهید .زیرا هنرمند همیشه آروزویش اینست که مردمش را شاد وخندان نماید و این یک عشق است که هر کسی به این دسترسی پیدا کرده نمیتواند .
احمد ظاهر کسی است مانند همه هنر مند این آروزو را داشته و مردمش را در هر لحظه شاد و در غصه هایش هم شریک بود با اشعار دلپذیر که انتخاب کرد و سرود آنرا همیشه جاویدانه وشاید هم صد ها نسل بعد هم دوست داران آوازش رادر تمام جهان خواهد داشت.
روحش شاد باد
واین حادثه غمگین را به فامیل ودوستانش تسلیت میگویم.
جعفری از بامیان

>>>   بله احمد جان از هرات باستان ما همه افغان هستیم زنده باد افغاستان ، احمد ظاهر نیز یکی از محبوب ترین خوانندگهان من و هر افغان واقعی است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است