نگرانی زراعت پیشه گان از کم آبی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۴/۱۲/۱۳ کد خبر: 112900 منبع: پرینت

از دید کارشناسان محیط زیست گرم شدن هوا، کره زمین را تهدید می کند و این مربوط به هر کشوری است و باید فکر اساسی شود که در کدام بخش چقدر آسیب پذیر است.

افغانستان با توجه به زراعتی بودن آن نیاز شدید به بارش برف زمستانی و باران های موسمی دارد. حدود 3.300 میلیون هکتار زمین آبی ارتباط مستقیم با بارش برف و حدود 2 میلیون هکتار زمین للمی و 32 میلیون هکتار چراگاه به باران های موسمی و 22 میلیون راس حیوان به آب شرب و علف نیاز دارند و منابع آبی کشور ما از ذوب برف چال ها و یخچال ها، قله های کوه هندوکش با عظمت می باشد.

ما همه دیدیم که زمستان امسال در اکثر نقاط برف نشین کشور ما بدون ریزش برف گذشت و شهرواندان ما بسیار نگران هستند. چون 80 درصد مردم افغانستان زراعت پیشه و باغدار و چاروا پرور اند. همه آگاهان سیاسی کشور ما در طی چهار ده سال شاهد تشکیل حکومت های مصلحت گرا در تقرر کادرها هستند و در رهبری اکثریت وزارتخانه ها و اداره ها کادرهای کم تجربه و کم تحصیل تقرر یافته است و به همین نسبت اوضاع اقتصادی کشور روز به روز نابسامان شده روان است.


داکتر یارمحمد حیدر زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خیلی عالی داکترصاحب حقیقت همین گفته شما محترم است ما در طی چهار ده سال شاهد تشکیل حکومت های مصلحت گرا در تقرر کادرها افراد ماقیها هستنم و در رهبری اکثریت وزارتخانه ها و اداره ها کادرهای کم تجربه و کم تحصیل تقرر یافته است و به همین نسبت اوضاع اقتصادی کشور روز به روز نابسامان شده روان است. و هزاران فررند اصیل کشوز از بابت فقر تنگ دستی بی عدالتی رهبران ار کشور روبه فرار هستند.
انجنیر گل میر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است