مگر قرار است در بهار، چه شود؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۴/۱۲/۱۰ کد خبر: 112682 منبع: پرینت

بعضی از دوستان نگران این هستند که بعد از بهار اوضاع افغانستان کاملا خراب شود و کشور بسوی جنگ های وحشتناک داخلی پیش برود. من نمی فهمم این نگرانی بخاطر چیست؟

یعنی اوضاع قرار است بخاطر چه خراب شود؟ حکومت که به دست خارجی ها است، طالبان هم که مثل یک پروژه طویل مدت از طرف همین خارجی ها حمایت می شوند، مجاهدان هم پانزده سال است که هی دارند معامله می کنند و اصلا خسته هم نمی شوند، دموکرات ها و لیبرال ها که با دیگران برادرخواندگی دارند، الحمدالله نفوس جاسوس از تعداد ارتش کشور بالا رفته است، روسیه هم که به صورت خیراتی، ده هزار کلاشینکوف برای ما تحفه داده است که اگر خواستیم خودمان را بکشیم از مرگ موش استفاده نکنیم. تعدادی از کشورها هم برای آزمایش سلاح های هیدروژنی و هسته ای از نوع پلاستیکی جایی بهتر از خاک ما پیدا نمی کنند و به تعبیر واضح تر تمام کشور را دادیم به دست عزیزان خارجی که هر کاری که خواستند می توانند بدون تعارف انجام بدهند.

سال 2012 هم که اعلام کردند جهان نابود می شود با اجازه شما نابود نشد و حتی فیلم های آمریکایی با هزینه میلیون ها دالر بخاطر ساخت 2012 نتیجه نداد و ما هنوز داریم مثل آدم نفس می کشیم. سال 2014 هم که آوازه کردند وضعیت افغانستان خراب می شود و همه چیز منفجر می شود و یک کشور می رود آن دنیا و میهمان عزراییل می شوند.

حالا هم همین شایعات بالا رفته است، نمی دانم چه کسانی تبلیغات می کنند و چه فایده ای می برند؟! برای این تبلیغات خُب اگر می خواهید چند ولایت را بدهید به طالبان این مسخره بازی ها برای چیست که انجام می دهید. به اندازه کافی تمام هزینه جنگ و ایجاد بحران در سوریه و عراق مصرف می شود و الحمدالله میزان انفجاری و انتحاری در کشور کاهش پیدا کرده است. عربستان هم میدان جنگ مذهبی و سیاسی شان را از افغانستان به سوریه تغییر داد و روسیه و ترکیه هم مکان دیگری را برای آمایش سلاح های غول پیکرشان انتخاب کرده اند، لازم نیست ما هر بار فکر کنیم بمب های هسته ای و هیدروژنی مستقیم به کله ما می خورد.

بهتر است کمی خونسرد باشیم؛ فکر می کنم سی، چهل سالی ما درگیر جنگ های دیگر کشورها در میدان خودمان هستیم. نیازی نیست که ما باز هم به نام دین و مذهب و زبان و حریم انسانی سپر دفاعی دیگر کشورها شویم. خدا قبول کند ما چند میلیون قربانی دادیم حالا اگر نوبتی باشد دیگران هستند ما دیگر نباید تشویش همه دنیا را داشته باشیم.

به هر صورت بعد از بهار هیچ چیزی نمی شود؛ مهم این است که خودمان نخواهیم استعمال شویم. همه چیز به خودمان ارتباط دارد که میدان جنگ را در کشورمان تغییر ندهیم.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازین بدترنمیشود سال 2014 چی شد؟؟ تا زمانی که پاکستان به خواست هایش نرسد همین سریال موجوده دوام میکند

>>>   کشوری که استقلال ندارد و مستعمره رژیم آدمکش امریکاست کدام چیزی ندارد که نگران باشد.

>>>   هچ ګی نمی شود فقط همین حا لت رو ان است غر یب دیګر هم غریب تر می شو د و سرمایه دار سرمایه دار تر
نه کدام تحو ل به وجو د می اید که مردم از این حا لت خلاص شو د


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است