رییس مجلس در کدام هپروت سیر می کند؟
عبدالرووف ابراهیمی، حاجی محمد الماس، زاهد، میرویس یاسینی، شاه گل رضایی، امیرخان یار و سید اکرام که عازم دیار دروغ و نیرنگ شده اند به کدام امید واهی، پارلمان و وظایف خود را ترک کرده اند که مناسبات دیپلماتیک کابل اسلام اباد را بیش از پیش توسعه دهند؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۹    ۱۳۹۴/۱۲/۹ کد خبر: 112583 منبع: پرینت

کدام پاکستانی به نمایندگی از حکومت یا مردم ملکی این کشور نسبت به افغانستان حسن ظن و فایده ای به حال ملت و دولت داشته است که پارلمان این کشور بخواهد یا بتواند داشته باشد؟ مگر نه اینکه بر عکس سیاست داخلی و خارجی متضاد و مخالف افغانستان، پاکستان از یک خط مشی مستقیم و همسو پیروی می کند؟

در افغانستانی که شکاف میان مردم ملکی و حکومت عمیق تر از پیش شده است، بی نظمی و خودسری در عملکرد مسوولان امنیتی و قضایی و اجرایی موج می زند، سیاست خارجی تعریف شده و در راستای سیاست داخلی وجود ندارد؛ برخی گمان می کنند با هر مقام و منصبی می توانند پاکستان را دوست و برادر بسازند.

این درحالی است که در کشور همسایه، استخبارات، شورای کویته، حکومت مرکزی، نیروهای ارتش و مردم این کشور همه از یک خط مستقیم و تعادل و هماهنگی کامل در سیاست و رفتار خود با مردم، اردوی ملی و حکومت مرکزی در پیش گرفته اند و کاملا با یکدیگر همسو و همدست هستند.

عبدالرووف ابراهیمی، حاجی محمد الماس، زاهد، میرویس یاسینی، شاه گل رضایی، امیرخان یار و سید اکرام که عازم دیار دروغ و نیرنگ در همسایگی کشورمان شده اند به کدام امید واهی پارلمان و وظایف تعریف شده خود را ترک کرده اند که مناسبات دیپلماتیک کابل اسلام اباد را بیش از پیش توسعه دهند؟

آلام و مصایبی که تاکنون از سوی ارتش، تجار و بازرگانان، استخبارات، مردم ملکی مرزنشین کوچ کرده به ولایت خوست و سپس ولایات مرکزی، دولت پاکستان و نمایندگان بدعهد این کشور در مذاکرات صلح بر پیکر افغانستان اعم از حکومت، امنیت، اقتصاد و ثبات سیاسی وارد کرده اند؛ فقط ضربه ی پارلمان را کم داشت!

افکار عمومی هنوز در شوک این پرسش بی پاسخ مانده است که رییس و اعضای مجلس نمایندگان کشورمان که دوره کاری خود را سپری کرده اند و در تاریخ انقضای به سر آمده خود، غوطه می خورند بر اساس کدام حسن سابقه یا به امید کدام سراب در بیابان توسعه مناسبات دو پارلمان کابل اسلام آباد قدم گذاشته اند و به پاکستان سفر کرده اند؟

سرتاج عزیز، سردار ایاض صادق و دیگر عالی رتبه های دولتی پاکستان چه ناگفته هایی برای گوش های مشتاق عبدالرووف ابراهیمی داشتند که تابحال از زبان نوازشریف و جنرال راحیل شریف برای اشرف غنی و عبدالله گفته نشده باشد؟ دستاوردهای این سفر بی معنا و تشریفاتی از سوی هیاتی تاریخ مصرف گذشته و نامشروع برای مردم افغانستان چیست؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اوباما نیتانیاهو نواز شریف حمایتگران اصلی داعش طالب.

>>>   خــــــــــــوب شده که به پاکستان پناهنده نشدند اگر میشدند حکومت چی کرده می توانست ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است