سرمایه گذاری هند در چابهار به سود کشور است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۴/۱۲/۸ کد خبر: 112573 منبع: پرینت

هند در بندر چابهار 156 میلیون دالر سرمایه گذاری می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، مسوولان وزرات تجارت و صنایع اعلام می دارند: هدف از سرمایه گذاری هند در بندر چابهار ظرفیت سازی در این بندر است که این سرمایه گذاری ها به سود افغانستان می باشد.
قرار است به زودی تفاهمنامه سه جانبه میان افغانستان، ایران و هند در دهلی نو امضا شود.

در همین حال شماری از آگاهان اقتصاد اظهار می دارند: حکومت باید برای استفاده درست از بندر چابهار در جهت رشد بازرگانی، برنامه های گسترده ای را روی دست گیرد.

حکومت افغانستان بر این باور است که پس از ساخت تاسیسات لازم در بندر چابهار ایران و استفاده از این بندر، اتکای بازرگانان افغانستان بر پاکستان برای صادرات و واردات بگونه قابل توجهی کاهش خواهد یافت.


کد (16)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دوستت دارم هندوستان.

>>>   خدا کند زودتر این بندر فعال گردد تا دیگر پاکستان نتواند در مورد واردات وصادرات کشور ما که از طریق پاکستان صورت میگیرد بحیث نقطه فشار برای بدست اوردن خواست غیر قانونی شان استفاده کند واز دولت اسلامی ایران خواش ما این است که موضوع تجارت از راه بندر چاه بهار را نباید با سیاست خلط کند ودر اینده مثل پاکستان در اکثر موارد بحیث نقط فشار ازین راه ترنزیتی در مقابل کشور ما استفاده کند سیاست در جایش وتجارت در جایش باشد گرچه مطمین هستیم که کشور ایران چنین کاری را نخواهند کردند با انهم میگویند مار گزیده از ریسمان دراز میترسد این مطلب را یاداوری کردم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است