تماس تلیفونی پاکستان با طالبان برای گفتگوهای صلح
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۴/۱۲/۸ کد خبر: 112557 منبع: پرینت

پاکستان تمامی شاخه های گروه طالبان و دیگر گروه های مخالفان مسلح دولت افغانستان را به گونه رسمی برای شرکت به گفتگوهای رو در رو با کابل فراخوانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می گوید: حکومت این کشور در تماس با طالبان از آنها خواسته است تا نمایندگان با صلاحیت خود را برای گفتگوهای رو در رو با حکومت افغانستان آماده کنند.

در همین حال شورای عالی صلح، این اقدام پاکستان را گام عملی برای آغاز گفتگوهای رو در رو میان حکومت افغانستان و نمایندگان طالبان می داند. این در حالی است که اسلام آباد تا یک هفته دیگر میزبان گفتگوهای رو در رو میان حکومت افغانستان و نمایندگان طالبان خواهد بود.

در همین حال شماری از فرماندهان پیشین طالبان بر این باورند که نمایندگان تمامی شاخه های طالبان در این گفتگوها شرکت نخواهند کرد.

همزمان با این موضوع نخست وزیر پاکستان در دیدار با اعضای شورای ملی افغانستان بار دیگر حمایت کشورش را از روند صلح افغانستان اعلام کرده است.

کد (16)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا کند که اینبار پاکستان با افغانستان از موشک قایم بازی دست بر دارد .و به همسایه خود خیانت روا مدارد .و بچه خوانده های نامشروع خود را گوشمالی دهد اگر واقعا کشور اسلامی است به تعهدات دین مبین اسلام پابند باشد و دست از فتنه گری و آتش افروزی بر دارد .ورنه به سرنوشت دیگر کشور های اسلامی که در خانه همسایه آتش انداخت دامنگیر خودش نشود.خاک افغانستان خاک دلیر مردان است کس به مقصد شوم خود دراین ویرانه پر گنج نمبرسد.

>>>   به همگان واضح واشکار است که پاکستان بخصوص نظامیان انکشور چه ترورستان طالبان ویا سایر ترورستان دیگری باشند بر بالای انها تسلط کامل دارند در این هیچ نوع شک وشبه ی وجود ندارد اگر نظامیان پاکستان خواسته باشند که ترورستانی که بهر نام ونشانی که نامگذاری شده اند چه طالب ویا غیر طالبان در داخل خاک ما اعمال ترورستی وتخریبکاری را انجام میدهند دم شان زیر پای استخبارات ونظامیان پاکستان است اگر انها خواسته باشند که در کشور ما صلح وامنیت تامین گردد وجنگ ترورستاندر کشور ما قطع گردد بدستور پاکستان همه شان حاضر به میز مذاکره میگردند در صورتیکه پاکستان این لانه شیطانی ترورستی خواسته باشند وصادق به گفتار شان باشد در غیر ان چندین بار است که پاکستان چنین حرف ها را زده وحرکات هایتمثیلی را اغاز کرده ولی درست وصادقانه عمل نکرده است حرف بی عمل کاهی بی دانه است گذشته زمان این حرکت پاکستان را مثبت ویا منفی انرا نشان خوهند داد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است