بانوان بایسکل‌سوار، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۹    ۱۳۹۴/۱۲/۶ کد خبر: 112495 منبع: پرینت

تیم بانوان بایسکل‌سوار کشور، برای نخستین بار از سوی 118 عضو پارلمان ایتالیا در میان 200 نامزد دیگر برای جایزه صلح نوبل سال 2016 میلادی قرار گرفت.

به نقل از روزنامه اقتصادی، عبدالصادق صدیقی رییس فدراسیون بایسکل‌رانی افغانستان نامزدی این بانوان را برای جایزه صلح نوبل دستاورد بزرگ خواند و گفت: همت این بانوان بایسکل‌سوار قابل ستایش است که در شرایط دشوار افغانستان به ورزش می‌پردازند و برای ورزش بایسکل‌سواری نیز فرهنگ سازی می‌کنند.

ذکیه محمدی یکی از اولین بایسکل‌سواران کشور گفت: دوچرخه‌سواری در میان بانوان افغانستان روزنه‌ ای شده است که از این طریق به زندگی مسالمت آمیز بیشتر بپردازند. وی می گوید: در دشوارترین شرایط افغانستان، برای پیام واضح صلح، ورزش کرده است.

خیرالله آزاد معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان می گوید: حکومت افغانستان از امکانات و توانایی‌های دیپلوماتیک استفاده خواهد کرد که نامزدی این بانوان بایسکل‌سوار را در جایزه صلح نوبل نهایی کند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنایتکاران غربی فقط زنان را به اروپا انتقال میدهند به بهانه جایزه نوبل. اما در حقیقت منظورشان سو استفاده کردن از انها است

>>>   جایزه نوبل به کسانی داده میشود که برای منافع غربیها کار کند

>>>   بانوان افغان را با نام جایزه نوبل به اروپا می کشند تا از آنها سو استفاده کنند علیه کشورشان

>>>   به نظر دهنده اول و دوم:
خدا شما را انصاف بدهد و هدایت نصیب کند، این چه طرز تفکر پوچ و کثیفی است که شما دارید، هر رویداد و هر حادثه ایرا بگونه غلو آمیز به امیال غرب پیوند میزنید و به این طریق باعث رکود و عقب مانی مردم و جامعه میگردید، غربی ها آنقدر زن های زیبا و لطیف دارند که بتوانند از آنها استفاده سوء نمایند و شما که خود تان را اوغان و غیرتمند محاسبه میکنید به بانوان عزیز و پاکدامن برچسب میزنید از خدا بترسید این طرز تفکر ملایی و وهابی را کنار بگذارید و گمان بیهوده نکنید که نظر به فحوای قرآن هر آئیینه بعضی از گمان ها گناه است- بانوان گرامی با زحمات بی بدیل شخصیت و هویت و استعداد خودشان را به جهان میفهمانند و این افتخار همه مردم ما است ولی شما با این دید کثیف و ناجوانمردانه بی مهابا تاپه کفر را در جیب داشته به پیشانی هرکسی که به مذاق تان جور در نیاند میزنید.
مریم

>>>   در پاسخ مریم :
شما چیز نمیدانید از سیاست و استکبار جهانی , فرهنگ غرب فرهنگ فساد است جایزه نوبل هم امروز در راستای سیاستهای استکبار جهانی حرکت میکند دیگه به انسانهای مستقل جایزه نمیدهند باید وابسته به منافع غرب باشد , من تاجیک هستم و خوب میفهمم این چیزها را به هر کسی میداند که علیه منافع کشورش حرکات کند و سیاست های غرب را در کشور خود پیاده کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است