حمله نظامیان آمریکایی و افغانی بر شفاخانه میدان وردک
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۶    ۱۳۹۴/۱۱/۲۹ کد خبر: 112113 منبع: پرینت

در نتیجه عملیات نیروهای افغان، سه نفر در شفاخانه کمیته سوئد کشته شدند.

نیروهای امریکایی به همکاری نیروهای ویژه ارتش افغانستان بر یک شفاخانه در ولسوالی جلگی ولایت میدان وردک حمله کرده و 4 مریض روی تخت را کشته و داکتران و کارمندان شفاخانه را مورد ضرب و شتم و وسایل طبی شفاخانه را چور کردند.

اما کمیته سویدن برای افغانستان اعلام کرد شب گذشته در نتیجه عملیات نیروهای ویژه ارتش افغانستان در شفاخانه این کمیته در ولایت میدان وردک، سه نفر کشته شدند.

کمیته سویدن برای افغانستان سازمان توسعه‌ای است که در نزدیک به ۳۰ سال گذشته در بخش‌های آموزش، بهداشت و توسعه روستایی در این کشور فعالیت دارد.

صلاح الدین مومند مسوول رسانه‌های کمیته سویدن در افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که این کمیته عملیات ارتش افغانستان را در شفاخانه این کمیته در ولسوالی دایمرداد ولایت میدان وردک تایید می‌کند.

او گفت که در نتیجه این عملیات، دو بیمار و یک همراه بیمار کشته شدند. به گفته وی، در این عملیات به کارمندان شفاخانه آسیبی نرسیده است.

اما آقای مومند می‌گوید کمیته سویدن در افغانستان، این حمله را محکوم کرده و آن را خلاف ارزش‌های حقوق بشری و کنوانسیون ژنو می‌داند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من خودر یک کارمند سابقه دار کمیته سویدن هستم کمیته سویدن در گزشته های افراد حزب اسلامی را کمک میکرد و از وقتی از هم پاشیدن طالبان طالبان را در مناطق تحت پوشش خود کمک میکنند. چند سال قبل طالبان بالای یک قطار موترهای کمیته سویدن حمله نمودند که ۴ ساعت بعد مکتوب رسمی معذرت خواهی طالبان به این دفتر رسید. تمام کارمندان سابقه دار این کمیته همه از افراد حزب اسلامی هستند که فعلآ هم در این کمیته ایفای وظیفه میکنند . نیروهای کماندو حتمآ طالبان را که تحت تداوی قرار داشتن را هدف قرار دادند.

>>>   قاتلین ملت افغانستان که هرروز مردم ما را بدستور استخبارات بیگانه قتل عام میکنند وسر میبرند هیچ رحمی حتی به طفل وزن ومرد پیر ما ندارند وظالمان انها را میکشند وداراییهای عامه را ومساجد ومکاتب وطن ما را به اتش میکشند هیچگونه مروت وترحم بمردم ملکی ما نمیکنند واشغال کشور ما را در نظر دارند بدین لحاظ حق تداوی در داخل کشور ما را ندارند نیرو های ویژه کشور ما کار خوب کرده اند وحق دارند در هر جا ومکانی که همین ترورستان استخباات بیگانه پنهان شده باشند بر انها حمله کنند ونابود شان کنند زنده وجاویدان باد نیرو های مسلح دلیر کشور ما نابود باد دشمنان کشور ومردم ما به هر نام ونشانی که باشند.

>>>   من به شدت این حمله را محکوم می کنم و ان را جنایت جنگی میخوانم . قبلا هم این رویداد در قندوز اتفاق افتاده بود و شفاه خانه را به رگبار بسته بودند . اردو چرسی یک موشت ارازل اوباش و دزد و غارتگران بیشی نیستند و هم چنین اشغالگران خونخوار صفت سالها است ملت افغانستان را با کمک غلامان خود به رگبار می گیرند . هلاک باد غلامان حلقه بگوش غرب .
حبیب الله یوسفزی

>>>   این کمیته خارجی ها برای کمک به مردم ما نیامده اینها کارهای خود شان را دنبال میکنند. ازین کمیته های جاسوسی غربی در افغانستان زیاد است که طالبان و تروریستها را کمک میکنند و یا به ترویج دین عیسوی فعالیت دارند.

>>>   هرعلتی هم داشته باشد تیرباران خودسرانه حیات جنگلی است ازینکه جنگ نیابتی جریان دارد هرکس مخالف خود را دشمن میداند و قتل دارد.
در قریه ما چندین نفر ثروتمند بنام کافر تیرباران شدچون به طالب پول نداده بودشایددرین شفاخانه هم کسی بخیل دیگری شده باشد.
وطندار

>>>   کمیته سویدن اکثر پرسونل ان حزب اسلامی و رابط با طالبان دارد و همیشه به نفع طالب کار میکنند

>>>   ای برادران افغان .
کشورهای جنایتکار غربی زیر نام کمک به مردم افغانستان در حال فعالیت جاسوسی ترویج فرهنگ غربی تبلیغ دین عیسوی و کمک به تروریستهای طالبان و داعش هستند. از شما خواهش میکنم تا دیر نشده این جنایتکاران شیطانهای غربی امریکای را بشناسید.
زنده باد اردوی ملی افغانستان.

>>>   شفاخانه سویدنی یا مرکز تولید تروریستهای طالب.

>>>   زنده باد اردوی ملی.
حتما تروریستها زیر تربیت کشور سویدن بوده .

>>>   برای غلامان حلقه به گوش فرقی نمیکند که آنها مریض بودن یا طالب این دزدان عادت کردند به ریختن خون مسلمان وچور وچپاول مال مردم

>>>   یوسفزی تو مانند اشرف غنی تقبیع کنی تا توجیع کس در قصه خودت نیست. درشفاخانه قندوز هم پاکستانی های بودند که جنگ را در آن ولایت هدایت میکردند اینکه بعضی افراد بیگناه در بین کشته شده گان تلف شدند خداوند رحمتشان کند.

>>>   حمله به شفاخانه و ساحات ملکی وتیرباران نمودن افرادیکه در جنگ دخیل نیستند خلاف قوانین بشردوستانه ودر زمره جنایت جنگی حساب شده و عاملین آن باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند .
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان

>>>   افغان ها چه دارند که سویدی ها از آنان جاسوسی کنند فقر گرسنگی دزدی گرانی اعتیاد...... افغان ها خیلی خودشان را بزرگ می بینند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است