دانش: از روند مبارزه با فساد اداری راضی نیستم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۴/۱۱/۲۹ کد خبر: 112086 منبع: پرینت

اعضای کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری با سرور دانش معاون دوم رییس جمهور دیدار کردند.

دانش در این دیدار اظهار داشت: من به عنوان معاون رییس جمهور از پیشرفت روند مبارزه با فساد اداری راضی نیستم. معاون رییس جمهور گفت: هیات رهبری حکومت وحدت ملی برای مبارزه با فساد، اراده جدی دارد اما در حوزه عمل مشکلات بسیاری وجود داشته است و دارد.

به نقل از دفتر ارتباطات سرور دانش، دانش فقدان انسجام و هماهنگی در مبارزه با پدیده فساد و همچنین نبود پالیسی جامع مبارزه با این پدیده را از مشکلات جدی در این زمینه عنوان کرد و گفت: اگرچه به صورت موردی در عرصه هایی چون تهیه قوانین، قضیه کابل بانک، شهرک هوشمند، قراردادها و امور تدارکاتی اقدام های عملی انجام شده است اما تا یک مسیر مشخص تعیین نشود، با برخورد موردی نمی توان مشکل فساد اداری را حل کرد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه پلان جامع اصلاحات عدلی و قضایی نیز در راه است، گفت: این برنامه می تواند برای مبارزه با فساد اداری موثر باشد اما در دیگر عرصه ها به توجه جدی نیاز است. وی گفت: در بخش ساده سازیِ روند اقدام ها در اداره ها، بازنگری سیستم تقرری و خدمات ملکی مثل سال های پیش مشکل وجود دارد و حرکت سازنده ای در این زمینه ها صورت نگرفته است.

دانش به تثبیت و تعریف جایگاه حقوقی، سیاسی و اداری کمیته مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری و تنظیم نوع رابطه آن با اداره مبارزه با فساد اداری تاکید کرد.

در این دیدار محمد یاسین عثمانی و خانم سلاگجانا تسیوا، اعضای کمیته متذکره از روند کار آن کمیته به معاون رییس گزارش داده و خواستار هدایت معاون ریاست جمهوری در چگونگی پیشبرد امور مربوطه شدند.

آنان ضمن ابراز خرسندی از حمایت رهبری حکومت وحدت ملی از کمیته و برنامه های مبارزه با فساد اداری، از جریان روند کاری کمیته در ولایت ها و اداره های دولتی گزارش دادند و گفتند: قرار است کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری، استراتژی و پلان عمل سه ساله را تهیه کند.

به گفته آنان، در گذشته کمیته برای مبارزه با فساد، بیش از 1300 سفارش صادر کرده بود که حدود چهل درصد آن سفارش ها تطبیق شده است.

رییس و اعضای کمیته یاد شده، حمایت قاطع حکومت از برنامه های مبارزه با فساد را یک ضرورت جدی عنوان کرد و بر انعکاس دیدگاه های جوانب مختلف در استراتژی که قرار است از سوی آن کمیته تهیه شود، تاکید کردند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است