مواظب تغییر تاکتیک یانکی ها باشید
همین امریکایی که هروقت مصلحت دید، در قالب گزارش "سیگار"، از هدررفت پول ها و حیف و میل شدن دالر ها و روند رو به رشد فساد اداری دم می زند؛ همان امریکایی است که خبر افزایش کمک های نقدی خود را به خزانه ی ملی رسانه ای کرده است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۵    ۱۳۹۴/۱۱/۲۳ کد خبر: 111719 منبع: پرینت

درحالی که تا چندی قبل، امریکا از خروج قریب الوقوع قطعی و فوری از افغانستان و کاهش تعداد سربازان و تغییر نقش آنان از نظامی به تعلیمی و حراست از پایگاه ها خبر می داد اینک به یکباره تغییر جهش داده است و افغانستان را خطرناک و نیازمند کمک خود می داند.

همین امریکایی که هروقت مصلحت دید، در قالب گزارش اداره ی نظارت بر نهادها یا همان "سیگار"، از هدررفت پول ها و حیف و میل شدن دالر ها و روند رو به رشد فساد اداری دم می زند؛ همان امریکایی است که خبر افزایش کمک های نقدی خود را به خزانه ی ملی رسانه ای کرده است.

همین امریکایی که طالبان را کبریت بی خبر می نمایاند و با وقت کشی و فرصت سوزی، صلح نمادین با مخالفان مسلح را در دست گرفته بود؛ همان امریکایی است که اینک نه تنها شمار سربازان خود در هلمند و دیگر ولایات ناامن خوانده شده را افزایش می دهد بلکه به جنگ طالبان مذاکره کننده می رود!

این تغییر موضع ناگهانی و البته حرفه ای و سرشار از مکر سیاسی یانکی ها جای بسی درنگ و تامل دارد چرا که تغییر جهت تمایل سران ارگ نشین افغانستان و نیز طالبان از امریکا به روسیه هم برای کمک های همه جانبه نظامی و مالی و هم برای نقش آفرینی در روند صلح برای کاخ سفید گران تمام خواهد شد.

درحالی که وارد شدن شیطان بزرگ شرق در میدان های قدرت نمایی شیطان بزرگ غرب، همواره تمام معادلات واشنگتن را به نفع مسکو به هم می زده است و نقشه های امریکا را در ناامن کردن و تضعیف یا جولان داعش درعراق و ایران و سوریه و لبنان نقش بر آب می کرده؛ اینک نوبت به افغانستان می رسد.

در حال حاضر و با شکست حتمی و قریب الوقوع امریکا و پروژه ی داعش در عراق و سوریه، افغانستان تنها مأمن و مأوای داعش بزرگنمایی شده ای است که می تواند اقتصاد و دیپلماسی امریکا را نجات بخشد و هم تجارت اسلحه را رونق بخشد و هم پایگاه های دایمی نظامی را مملو از سربازان ناتو نگاه دارد و هم بهانه ی حضور واشنگتن در منطقه باشد.

با این تفاسیر، تغییر رویکرد مسوولان و سیاستمداران افغانستان برای کاهش و کمرنگ سازی مناسبات با کاخ سفید و درعوض درخواست کمک از روسیه برای امریکا شوکی بزرگ بود و پس از آن نیز تمایل طالبان به ورود مسکو به مذاکرات صلح و بدست گیری ابتکار عمل مصالحه، ابر قدرت غرب را سریعا به واکنش هوشمندانه واداشت.

بر کسی پوشیده نیست که امریکا به هر ریسمان پوسیده ای چنگ می زند تا به سرنوشتی که در عراق و سوریه بدان دچار گشت و هرچه رشته بود پنبه شد در افغانستان بر سرش نیاید؛ سیر صعودی کمک های امریکا از 2.3 میلیارد دالر به 2.5 و سپس 3.4 در سال 2015 تا 2017 مصداقی بر این مدعا است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هدف غایی و اصلی امریکا در هلمند بیشتر برای کنترول مستقیم گروه های افراط گرا برای پیشبرد نقشه های شومش میباشد که متاسفانه در این میان مردم مظلوم افغانستان قربانی اند. با شکست طالبان در حمله کهندژ مقامات امریکایی را بر آن داشت که برای در دست گرفتن مانور و تمویلات نظامی و حربی, هلمند که هم مرز پاکستان است را در دست بگیرد تا راه مواصلاتی نیروهای دهشت افکن را به سمت مرکز و شمال افغانستان هدایت نماید.
کنترول و نظارت بی قید و شرط بر تراکم و روش های عملیاتی امریکا اولویت افغانستان باید باشد.

>>>   زاخیل وال گفته است : افغانستان وپاکستان جدائی ناپذیر هستند!!! پاروک وردک بحیث رئیس دارالنشای شورای صلح تعیین شد . گلاب منگل میگوید: لیسه های مربوط این وزارت را به پوهنتون ارتقا میدهم تا جوانان آنطرف دیورند هم بتوانند درینجا تحصیل کنند> زاخیل وال راست میگوید چون هعمین اکنون پاکستانی هابرای مردم السوالی گومل تذکره پاکستان توزیع میکنند ودر دروازه که درخاک افغانستان در انگور هده ساخته اند نوشته اند: دوســـــی پــاک افــغــان زنده باد!!!
ر

>>>   حقوق بشر یا حقوق امریکا ؟ حقوق زنان یا اطاعت یا حقوق نفت ومعادن ؟
بعد از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی سوسیالستی واز هم پاشیدن کمپ وارسا اکنون که در جهان یک قطبی امریکا دست باز دارد مصروف انتقام گیری از کشورهای است که قبلا پیش از یک قطبی شدن جهان از جمله اقمار شوروی وقت وطرفدار پیمان وارسا که جبهه مقابل پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتوقرارداشتند . این کشور ها سوسیالستی ویا در راه سوسیالستی شدن روان بودندما نند چکوسلواکیا ، یوگوسلاویا ،کیوبا، پولند، لیبی، عراق ، بلغاریا ، سوریه ، آلمان شرق ،مصر ، هنگری ،کوریای شمالی بودند ازابنجمله تا کنون یو گو سلاویا و چکوسلواکیارا تجزیه کرده، دیگر آلمان شرقی وجود ندارد ، عراق در حال تجزیه شدن است لیبی راهم به همان سو سوق میدهد ،ازحکومت افغانستان قبلا خواسته بود چند ولایت را به اشرارما بدهد وهم از اشرارما خواسته بود تا چند ولایتی را درسیطره خود بگیرند ،کوریای شمالی را از جهان در انزوا قرارداده ، کیوبا را پنجاه سال در تحریم نگهداشت ، هرج ومرج بزرگی در مصر براه انداخت اما زمانی که متیقـن شد آن نظام متابعت اورا نمیکند بدست نظامیان سقوطش داد وهزاران مصری درین جریانات به قتل رسیدند ،همه بنیاد های اقتصادی اجتماعی فرهنگی عراق ، لیبی ،و سوریه را تباه ساخت تخم نفاق ملی را درین کشورها کشت نمود صد ها جاسوس را درین کشورها برای خود جابجا کرد بحران بی مانند مهاجرین وپناهندگان وغرق شدن صد ها مرد وزن طفل عراقی وسوری در آبها محصول پروژه های امریکا است ، بعد از منهدم ساختن همه توانائی های این کشور ها نوبت ممالک قبلی عضو اتحاد جماهیر اشتراکیه شوروی در آسیای میانه خواهد رسید سپس رقیب اصلی وریشه ئی روسیه وبا چین ! در ضمن اینها کشورهای راکه نمیخواهند فرمانبردار بلا قید وشرط واشنگتن باشندهم به نوعی زیرفشارقرار میگیرند مانند ایران ، وینزویلاویک ودو کشور کوچک افریقائی دیگر، افزارمورد استفاده امریکا درینمورد حقوق بشر ، حقوق زنان ، آزادی بیان ومطبوعات است ،وگاهی هم یکی ازین افزار متناسب با شرایط بعضی کشورها سلاح اتمی است /
همه میدانیم که اگر در پاکستان بلوچی را شناسائی کنند که طرفدار خود مختاری است ویا تقاضای اعاده حقوق شانرا دارد فردایش جنازه مثله شده اش در سرک ها یافت میشود، کشتن زنان به نام غیرت شکل قانون را بخود گرفته هرحرفی از زبان پاکستانی بیرون شود آی اس آی متوجه ان است وژورنالستان ، خبرنگاران اجازه ندارند تا از مناطق قبایلی وعملیات های دروغین نظامی گذارش تهیه کنندیا از خود سری ها واعمال ما فوق قانون نظامیان چیزی برای رسانه های داخلی وخارجی بگویند یا بنویسند ،برعلاوه داشتن اتم هرسال چند مراتبه آزمایش راکت های مختلف را انجام میدهد، اما چرا امریکا هیچ حرفی ندارد؟؟ نه از حقوق بشر نه از حقوق زن نه از آزادی بیان نه از سلاح اتمی؟؟چون وقتی منافع خودش تامین باشد دیگر آن موضوعات به فرعیات تبدیل میشوند
در کشور وحکومت شاهی مطلقه عربستان سعودی که ممکن مفسد ترین نظام درجهان باشد کدام عربستانی میتواند برعلیه حکومت چیزی بگوید یا بنویسد وزنده بماند یا در بند نشود؟ سلوک نظام با زنان چگونه است ؟ آنگونه ای هست که اگر همین روش درچین کوریای شمالی یا روسیه میبود حالا امریکا اعتراض های مکــــــرر میکرد اما چرا درمقابل عربستان خاموش است؟ چون منافع نامشروعش درانجا تامین است وحکومت مستبد ومیراثی که همه مردمش را گروگان گرفته سراپا تسلیم دستورات واشنگتن است درینصورت نزد امریکا نه حقوق بشرمشکلی دارد نه حقوق زن نه آزادی بیان همه چیز سرجایش هست !
در بُعد دیگر ماجرا های را خلق میکند تا کشورهای دیگر در خریداری سلاح از امریکا باهم در رقابت افتند واز پول نان رعیت خود سلاح امریکائی را خریداری کنند یا دریک تفاهم با کشورمرتجع عربی بهای نفت را که از ضروریات مهم شان است کاهش میدهند وکالای خودرا بهمان نرخ گزاف بالای دیگران بفروش میرسانندواینها همه باعث میشود تا هشتاد فیصد منابع اقتصادی در اختیار ده فیصد نفوس جهان وده فیصد اقتصاد نصیب هشتاد فیصد مردم جهان گردد:
(گیلگمش)

>>>   دیگر جنگها علنأ قومی شده دیگر ضرور نیست مسلحت اندیشی صورت بگیرد برای بیدار ساختن قوم تاجیک واوزبک باید طالبان را نمایندگان قوم پشتون به معرفی گرفته شود بهتر است برای اینکار تلاش شود رهبران پشتون تبار طالبان یکایک معرفی شوند ودرفضای مجازی هرکسی به اندازه توانش رهبران پشتون تبار طالبان را جستجو ومعرفی کند نقش قوم پشتون در جریان طالبان برجسته ساخته شود تا هرچه بیشتر تاجیکان واوزبکان احساس حقارت کنند که طالبان پشتون از نام اسلام برای سرکوبی قوم شان استفاده میکنند باید آن عده طالبان غیر پشتون که ناخود آگاه درصفوف طالبان قرار دارند باید این احساس برایشان داده شود که اسلام یک روپوشی هست که فاشیزم اوغانی آنرا بروی خود کشیده و همچنان در پوسته هایکه سربازان پشتون همقطاران تاجیک اوزبک وهزاره خودشان را بشهادت میرسانند وبه طالبان میپیوندند تلاش شود نام سرباز پشتون وهمقطارانش که بدست سرباز پشتون تیرباران میشود را نشر کنیم فکر میکنم اینکار دوفایده بحال مردم ما دارد تا حد ممکن از نفوذ طالبان پشتون به مناطق تاجیک واوزبک نشین جلوگیری میکند ودوم طالبان پشتون را از سربازگیری قوم تاجیک واوزبک تاحدی محروم میسازد اگر میخواهید مردم خود تان را بیداروآگاه کنید واز سقوط بدست فاشیزم اوغانی جلوگیرکنید تا دیر نشده دست بکارشوید

>>>   میگویند یانکی هابه بسم الله خان لقب (king OF THIEVES ) داده اند واقعا بایدافتخار کنیم

>>>   این خواست وارزوی ترورستان طالبان وحامیان انه وهمفکران ترورستان است که امریکا افغانستان را بطور کامل ترک کنند تا انها بکمک بادار پاکستانی وانگلیسی شان بازهم افغانستان را در اشغال شان در اورند اما امریکا در مقابل هر باری که ترورستان سرمست از قذرت نمایی نظامی ورسیدن ونزدیک شده به هدف تعین شده بادار شان خوشحال وخرسند حس میکنند امریکا با یک عکس العمل کوچک و بجا طبق خواست مردم افغانستان ترورستان را نا امید میسازد این بار هم که ترورستان طالبان وباداران شان چنین خیال خام وپوچ رابسر میپروراندند بازهم امریکا با یک اطلاعیه شان در حمایت از نیرو های امنیتی در ساحه جنگ با ترورستان توسط اعزان اندک عساکر شان در جبهه جنگ امیذ ترورستان وباداران شان را به یاس وناامیدی مبدل کرد اند نابود باد ترورستان طالبان نام نهاد پاکستان .

>>>   لطفا تاجک ، ازبیک وپشتون و .... نگوئید که ازین بدتردربدر میشویم یک افغان هستیم یک افغانستان است زنده باد افغان وزنده باد افغانستان مرگ بردشمنان هردویش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است