خریداری تمام گندم مازاد کشاورزان با بهای مناسب
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۱    ۱۳۹۴/۱۱/۲۲ کد خبر: 111716 منبع: پرینت

وزارت زراعت و آبیاری تمام گندم مازاد را از کشاورزان خریداری می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وزارت زراعت و آبیاری اعلام کرد: افغانستان سالانه بیش از 7 میلیون تن گندم نیاز دارد که در حال حاضر 5 میلیون 300 هزار تن گندم در داخل کشور تولید می شود.

در سال جاری با فراهم ساختن ابزارهای پیشرفته کشاورزی برای کشاورزان و تشویق آنها به تولید بیشتر، سبب شده تا میزان گندم در 9 ولایت افغانستان بیشتر از نیازمندهای کشاورزان باشد.

این وزارت، قرار است تمام گندم مازاد از کشاورزان 9 ولایت از افغانستان با بهای مناسب خریداری شود.
مسوولان وزارت زراعت و آبیاری همچنان بیان می دارند: نبود امکانان و کم بودن ظرفیت در افغانستان سبب شده تا این کشور سالانه به ارزش 4 میلیارد دالر فرآورده های کشاورزی را از کشورهای دیگر وارد نماید.

به گفته مسوولان وزارت زراعت و آبیاری، افغانستان می تواند سالانه تا حدود 94 درصد از غله جات مورد نیاز خود را تهیه کند اما کم آبی و کشت غیر اصولی سبب شده است که نیازمندی های داخلی تامین نشود.

کد (16)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هنوز هم فرصت هست با 25 میلیون دالری که وزارت زراعت یک ماه پیش از کشور استرالیا بخاطر تقویت کشت للم گرفته فعلا به مردم ولایات خصوصآ شمال غرب فقط وعده همکاری در درو یا جمع آوری گندم شان بدهد تا آنها بیشتر کشت کنند و دولت فورآ تمام پول را فقط کمباین بخرد تا بموقع کشت مردم جمع آوری شود تا 200% نیاز گندم کشور تولید شود.
دیگر اینکه دولت باید سیلو را فعال کند تا مردم و معده های از بین رفته آنها را از دست نان های پر مواد و پلاستیکی نانوایی ها نجات دهد و این حق را ملت بالای هر نوع دولتی دارد و دولت هم این حق را دارد.

>>>   مازاد تریاک را هم خریداری کند تا جلو قاچاق گرفته شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است