محقق: دستاوردهای 15 ساله غیر قابل معامله است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۳۹۴/۱۱/۲۲ کد خبر: 111713 منبع: پرینت

فرانس میشل میلبند سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان با محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در کاخ شورای وزیران دیدار و گفتگو نمود. در این دیدار، پیرامون امنیت افغانستان، نیروهای امنیتی کشور، اصلاحات انتخاباتی، پروسه صلح، مهاجرت افغانستانی ها به اورپا و مسایل اقتصادی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سفیر اتحادیه اروپا در مورد سفر به ایران گفت: در این سفر پیرامون مسایلی چون امنیت و صلح، مهاجرت افغانستانی ها از ایران به اروپا و همکاری در احداث خط آهن و تسهیلات تجارت منطقه ای با مقام های جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر کرده است. سفیر اتحادیه اروپا گفت: از ایران خواسته است تا از روند صلح در افغانستان حمایت کند و نیز در مورد مهاجران افغانستان مقیم ایران با مقام های آن کشور گفتگو کرده است.

در مقابل معاون ریاست اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان بر لزوم همکاری های جامعه جهانی با افغانستان تاکید نمود. محقق گفت: تروریزم به هر شکل و تحت هر نامی که باشد ( القاعده، داعش و یا عناوین دیگر) دشمن بشریت است و باید جامعه جهانی بطور متحد و یکدست برای نابودی این خطر جهانی تلاش کنند.

معاون ریاست اجرایی با بررسی اوضاع امنیتی کشور گفت: آرایش نیروهای امنیتی در ولایت های شمال و شمال شرق در گذشته ها نا متوازن بوده و تقویت نیروهای امنیتی در ولایت های بدخشان، تخار، قندوز و بغلان از دیگر ضرورت های مبارزه با تروریزم و عوامل ناامنی است.

وی گفت: میزان پولیس محلی به دلیل جدی بودن سطح تهدیدهای امنیتی در هزاره جات باید در چهار چوب قانون افزایش یابد و برای حمایت از این نیروها نیز یک فرقه مستقل ارتش در هزاره جات تشکیل گردد. معاون ریاست اجرایی افزود: بهار آینده بهاری تلخی خواهد بود و به باور من گفتگوهای صلح در آینده نزدیک نتیجه نخواهد داد و تامین صلح و ثبات و مبارزه با تروریزم نیازمند اقدامات و مبارزه جدی دولت افغانستان و جامعه جهانی است. محقق تاکید کرد که برای تامین صلح و ثبات و مبارزه با تروریزم در افغانستان نیاز است که ارتش ملی افغانستان اعم از هوایی و زمینی تجهیز شود.

معاون ریاست اجرایی همچنین طمینان داد که دولت افغانستان مصمم است تا اصلاحات انتخاباتی را مطابق موافقتنامه تشکیل حکومت وحدت ملی انجام و نیز انتخابات را در تابستان سال آینده برگزار نماید. استاد محقق وحدت و یکپارچگی مردم و اکمال ارتش و پولیس ملی و توازن در ترکیب نیروهای امنیتی و اداره های دولتی را از دیگر نیازهای جامعه افغانستان دانستند.

وی یک بار دیگر دستاوردهای مردم افغانستان و جامعه جهانی در پانزده سال گذشته را غیر قابل معامله دانست و بر حفظ آزادی بیان، حقوق بشر و ارزش های دموکراتیک و مدنی در گفتگوهای صلح تاکید کرد.

محقق در بخش دیگری از صحبت ها گفت: برای به نتیجه رسیدن روند گفتگوهای صلح باید تمام کشورهای موثر منطقه مانند روسیه، ایران و هند در این روند نقش داده شوند تا از سوء تفاهم ها و اتخاذ مواضع متفاوت جلوگیری گردد.

در پایان سفیر اتحادیه اروپا به استاد محقق اطمینان داد که کشورهای کمک کننده افغانستان، خواهان حضور و همکاری درازمدت در این کشور است و مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فكاهه تازه!
وزارت خارجه: افغانستان آزمايش موشك دور برد از سوى كورياى شمالى را نكوهش نموده و خواهان توقف همچو آزمايشات مى باشد.
نكته: اگر آزمايش را توقف نداد، افغانستان چه مى كند؟
يادآورى: سخن از پايه برق دند غورى ممنوع!

>>>   تو چطو غیر خوده غیر مسلکی و شوراندازت ، فرصت پیشرفت را نه به دولت و حتی نه به جوانان تحمل میتانی؟ تا وقتی شما غیرمسلکی ها و شوراندازهای جهادی و زیاده خواهان قومی و بین المللی جلودار ملت بیسواد و ضعیف باشید بیشتر از این دستاوردهای 15 سال هم معامله شود بهتر است تا مردم هوشیار شوند

>>>   تو خو بچيم چپته بگو ازتو هيچ چيزى جور نميشه .... سوارى كند نان بخور حق مردم هزاره بخور وكته كته گپ بزن واگر نه درصف مصرف نامت نوشته كردن ٠ مسافر جبرى

>>>   اگــــر تــــوقــــــف نــــداد افغانستان تحریم هارا علیه کوریای شمالی تصویب میکند مثلا تریاک نمی فرستیم وغیره وغیره

>>>   ایا سه ونیم ملیون مهتاد وتولید ده هزار تنی تریاک ، فساد درتمام ابعاد ، چورزمین تجاوز به بزنان واطفال وامثال اینها هم شامل معامله با طالبان میشود یا خیر ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است