جلسه قانونمند سازی مهاجران فاقد مدرک در ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ کد خبر: 111514 منبع: پرینت

وزارت مهاجران و عودت کنندگان جلسه ای را به منظور قانونمند سازی مهاجران بدون مدرک در ایران با اشتراک نمایندگان برخی وزارتخانه ها برگزار نمود.

در خبرنامه این وزارت آمده است که در این جلسه که به رهبری سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجران و عودت کنندگان برگزار گردیده بود در مورد چگونگی سند مهاجرت، پیش نویس تفاهمنامه دو جانبه، قانونمند نمودن ورود و خروج افغانستانی های دارای مدرک به ایران، کاهش هزینه آن و توزیع مجدد کارت مهاجرت برای کسانی که از توزیع قبلی بازمانده اند، بحث و گفتگو شد.

وزیر مهاجران و عودت کنندگان در این جلسه بر حضور مهاجران دارای کارت مهاجرت، مهاجران دارای پاسپورت و مهاجران بدون مدرک در ایران اشاره نمود و گفت: در ارتباط به قانونمد سازی مهاجران بدون مدرک در کابل و تهران با مقام های ایران صحبت شده است.

سید حسین عالمی بلخی خواستار توزیع کارت مهاجرت از سوی دولت ایران برای افغانستانی های بدون مدرک در آن کشور شد اما به گفته وی مقام های ایران تاکید دارند تا حکومت افغانستان برای این مهاجران پاسپورت توزیع نماید.

وزیر مهاجران و نمایندگان وزارتخانه ها در این جلسه با توجه به دشوار بودن توزیع پاسپورت برای حدود 1،5 میلیون افغانستانی فاقد مدرک، تاکید بر توزیع کارت مهاجرت از سوی دولت ایران برای این مهاجران نمودند.

اشتراک کنندگان این جلسه همچنان گفتند: نیاز است برای جلوگیری از تردد غیر قانونی به ایران هزینه های ورود و خروج قانونی اتباع افغانستان کاهش یابد.

در آخر جلسه قرار بر این شد که از سوی نهادهای ذیدخل طرح نهایی تفاهمنامه قانونمند سازی مهاجران فاقد مدرک با ایران در جلسه بعدی نهایی گردد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا کند که شود دیلم برای وطنم یگ زره شده
حسن دانش مها جردرایران کاشان

>>>   برفرض اگرکارت پناهنگان جنگی دهه 60رابگیرندایاپس ازدونسل حق رانندگی که ابتدایی ترین حق شهروندی است رادارندیاشاگردمغازه بودن !!یااینکه می خواهندازاین طریق درآمدحاصل ازدریافت ماهانه ازبی مدرکهارافزایش دهند.
شیوا.بلخ

>>>   مهاجرین افغان باید ایران را ترک کنند و به کشور خود بازگردند مقامات دولتی ایران هم اگر میخواهد به افغان ها کمک کنند باید این کمک ها را به دولت افغانستان بکنند و یا به مردم داخل افغانستان.هیچ معنی ندارد که بعد از گذشت 40 سال افغان ها همچنان در ایرانند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است