تجمع اعتراضی بامیانی ها به افزایش ناامنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ کد خبر: 111509 منبع: پرینت

هزاران نفر در راه‌ بامیان تجمع و نسبت به افزایش ناامنی ها اعتراض کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، معترضان مدعی شدند که ده ها نفر از این باشندگان در مسیر میدان وردک و پروان به بامیان، توسط افراد مخالف دولت ربوده شده‌اند.

آنان با شعار دولت دولت امنیت امنیت، از دولت مرکزی خواستند که برای تامین امنیت این مسیر اقدم کند.

این افراد گفتند: افراد مسلح از افرادی که گروگان گرفته اند 10 تا 30 هزار دالر درخواست می‌کنند که این مبلغ برای ساکنان این ولایت سنگین است. گفته می شود تمام افراد گروگان گرفته شده در این مدت غیر نظامیان بودند و با وجود اینکه بارها این مشکل با دولت مطرح شده است ولی دولت اقدامی در این زمینه انجام نداده است. آنان تهدید کردند در صورتی که دولت به این موضوع رسیدگی نکند آنان در شهر کابل تجمع اعتراضی برپاخواهند کرد.

بامیان ولایتی نسبتا امن با مسیری ناامن است که در مسیر ناامن قرار دارد و در محرومیت به سر می برد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دولت خودش وسیله قدرت های بزرگ است چطور می تواند از این گونه اعتراضات به خشم آمده به فکر امنیت شود.
خود دولت دنبال نا امن کردن است. تا هدف آمریکا و قدرت های خارجی مانند عربستان تأمین شود. کشوری مانند عربستان و آمریکا با ایران و روسیه مشکل دارند می ترسند اگر افغانستان آرام شود ممکن است با ایران متحد شود زیرا در قدیم هم با ایران بوده است و وضعیت فرهنگی مشترک ایران در افغانستان بیشتر از عربستان و آمریکاست, هیچ وقت سیاست سعودی آمریکایی امنیت افغانستان را نمی خواهد.
مردم ساده لوح افغانستان از پشت پرده سیاست های داخلی و خارجی کشورش درست مطلع نیستند و بسیاری کسانی که در افغانستان این مطلب را می دانند پوشیده نگه میدارند.
قدرت های دنیا دنبال سیاست های خود می گردند. افغانستان به خارجی ها نگاه می کند این بدترین معضل است.
بهترین دلیل بر این مدعا سخنان اشرف غنی است که بعد از حمله عربستان به یمن اشرف غنی گفت حرمین شریفین یعنی مکه و مدینه در خطر است.
این به این معناست که اشرف غنی دنبال سیاست سعودی و آمریکا در کشور است و الا خود اشرف غنی این مقدار را می دانند که مردم یمن همه مسلمان اند چطور به مکه و مدینه تعرض کنند؟!!!
مکه و مدینه برای هر مسلمانی قابل احترام است. بزرگان صحابه پیامبر از یمن است. یمنی ها بیاید مکه و مدینه را خراب کنند. ابدا از وهابیت سعودی که احترام گذاشتن به مرقد پیامبر را شرک می دانند. قطعا یمنی ها نسبت به وهابیت سعودی از مدینه بهتر و خوبتر باسداری خواهد نمود.
ولی سیاسیون دنبال رو سیاست آمریکا و سعودی مانند امارات و قطر و افغانستان در مورد عربستان بحث را مخلوط می کنند تا مردم را سر در گم کنند.
دلیل دیگر بر مدعا سفر وزیر خارجه و دفاع عربستان در پاکستان است این دو نفر خیلی تلاش کردند پاکستان را متقاعد کنند تا در جنگ عربستان و یمن به نفع عربستان کمک کند, اما پاکستان مردانه ایستاد و در جواب گفت ما به مشکل شما با همسایه تان نمی توانیم دخالت کنیم. یعنی عربستان می خواهد کشورهای هم مرز ایران به نحوی درگیر باشند مانند افغانستان و پاکستان و عراق و حتی ترکیه.
از طرف دیگر خود آمریکا به ایران نیاز دارد زیرا عربستان با ایران کنار نمی آید و آمریکا برای اتحادیه عرب یک مترسک مانند ایران را نیز برای عرب ها لازم می بینند, اگر یک وقت عربها از آمریکا برید, آمریکا در صدد برخواهد آمد که رابطه خود را با ایران صمیمی کند. و مقابل عربها قرار دهد.
یعنی در رأس همه امور دولت آمریکا با همکاری اروپا, دولت های اسلامی را به نحوی به خودشان مشغول می دارند تا مانند زمان پیامبر و خلفا به فکر مسلمان کردن مسیحیون و یهودها نباشند.
یعنی جلو اتحاد مسلمانان را می گیرند با یک کشور دوست با دیگر دشمن و حتی دوستانش را روز به روز در حال تضعیف کردن است. الآن آمریکا از جنگ عربستان و یمن لذت می برند منتها ما مسلمانان زیاد مغزمان کور شده اند.
از جنگ سوریه و عراق و افغانستان, لیبی, نیجیریه و .... کشورهای اسلامی امریکا و اسراییل و اروپا لذت می برند.
به همین خاطر است مرزشان را برای آوارگان باز گذاشته اند.
چند سال دیگر از همین آوارگان برای مسلمانان خلبانان خون آشام درست کرده به جنگ ضد مسلمانان می فرستند. به دلیل این شایعه که سنی شیعه را کافر می دانند و شیعه سنی را و شما هم که مسمان هستید بروید مسلمانان مرتد در فلان کشور را نابود کنید.
آوارگان مسلمان مقیم آمریکا و اروپا برای بهشت رفتن به جهاد مسلمانان خواهند تاخت. اکنون به عنوان یک فرضیه قلمداد کنید. بعدا معلوم خواهد شد. که مهاجران مانند اشرف غنی شده در کشورهای اسلامی یا سیاست آنان را دنبال کنند یا خلبان شده در سر مردم یمن و عراق و سوریه بمپ افکنند یا استاد فرهنگی شوند کشورهای مسلمان را هدایت کنند.
تحلیلگر مسائل خاور میانه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است