قاچاقبران لاجورد، پشتیبان سیاسی دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۸    ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ کد خبر: 111470 منبع: پرینت

افرادی در درون حکومت از قاچاقبران لاجورد بدخشان پشتیبانی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شورای ولایتی بدخشان می گوید: تفنگدارانی که معدن لاجورد بدخشان را استخراج می کنند در درون حکومت پشتیبانان سیاسی دارند. از طرفی، زورمندان در بدخشان روزانه میلیون ها افغانی از استخراج غیرقانونی معدن لاجورد به دست می آورند.

این در حالی است که 10 ماه قبل رییس جمهور استخراج معدن لاجورد را ممنوع اعلام کرد اما همه روزه استخراج غیر قانونی و قاچاق سنگ های قیمتی این ولایت از راه پنجشیر ادامه دارد.

شورای ولایتی بدخشان می افزاید: طالبان نیز در استخراج غیر قانونی این معدن 50 درصد سهیم هستند.

بدخشان سرشار از منابع طبیعی است و لاجوردش نیز در جهان معروف می باشد اما در سال های پسین حکومت افغانستان از معدن لاجورد هیچ سودی نبرده است.

ناگفته نماند که تنها در بدخشان لاجورد بگونه غیر قانونی استخراج نمی شود بلکه در ولایت های دیگر نیز، معادن کشور بگونه غیر قانونی استخراج می شوند.

کد (16)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين تنها لاجورد بدخشان نيست كه بطور غير قانوني يكعده محدود دزدان سياسي و نام نهاد جهادي منطقه از آن استفاده مينمايند، زمرد پنجشير كجا ميرود، لعل بدخشان، ياقوت سروبي و ننگرهار و غيره و غيره، ملت افغان اينقدر ذلت و فقر را كه متحمل ميشوند همه از دست اين خائنين وطن فروش است، كه همه چيز را از خود ساخته اند و ديگران را هيچ، اما اي دزدان بي وجدان منتظر عدل خدا و غضب ملت باشيد،
پيلوت هزاره

>>>   این وضعیت و بی بندوباری ها در افغانستان از دست این سه گروه است
1) دزدان اساسی ... ها)
2) مخالفان سیاسی ... وفاداری که با چند کلداری می جنگند)
3) برادران نارازی (ولگرد های کوچه به کوچه )


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است