کاهش 80 درصدی داد و ستد با آسیای میانه
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ کد خبر: 111468 منبع: پرینت

به علت افزایش ناامنی ها و نبرد در ولایت های قندوز و بغلان، 80 درصد داد و ستد بازرگانی با کشورهای آسیای میانه کاهش یافته است.

مسوولان اتاق های تجارت و صنایع با توجه به اوضاع بد امنیتی در بغلان می گویند: ناامنی ها در ولایت های شمال شرق کشور بویژه بغلان و قندوز ماهانه 150 میلیون دالر به بخش خصوصی زیان می رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، در همین حال شماری از بازرگانان در ولایت بغلان بیان می دارند: بخش عمده ای از مواد نفتی و گاز مایع مورد نیاز کشور از راه شمال وارد می شود و از همین رو حکومت باید جلوی ناامنی ها را در ولایت بغلان و قندوز بگیرد.

مسوولان اتاق تجارت و صنایع می افزایند: حکومت در حل مشکلات امنیتی ولایت های قندوز و بغلان ناتوان می باشد. از سوی دیگر شماری از فروشندگان در ولایت بغلان نیز از رکود کار و بار شکایت دارند.

گفتنی است که از 5 ماه بدین سو نبردها و ناامنی ها در ولایت های شمال شرق کشور بویژه ولایت های قندوز و بغلان جریان دارد و این در حالی است که بخش بزرگی از داد و ستد بازرگانی افغانستان از راه قندوز با کشورهای آسیای میانه صورت می گیرد.

کد (16)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نا امنی در شمال کار پاکستان و ناتو میباشد

>>>   شما عجیب حرف میزنید که حکومت باید جلو نا امنیها را، در ولایت قندوز و بغلان بگیرد . کدام دولت ؟ دولتی که خودش با همکاران ستون پنجم خویش و مزدوران خائن و جاسوس های معلوم الحال خویش زمینه جنگ را، در ولایت قندوز وبغلان فراهم کرد و از آن پشتیبانی و حمایه بی چون وچرا هم میکند که مثل آفتاب به همه روشن و ،واضح است و همچنان شدیدآ در تب وتلاش اند که جنگ را، از جنوب شرق 100 % به ولایات شمال انتقال بدهند که 70 % پروژه فاشیستی تکمیل شده فقط 30 % باقی مانده است که عنقریب آنهم تکمیل میشود پس دور از عقل سلیم است که شما انتظار جلوگیری آن را داشته باشید.
ح.م{ن}


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است