خط آهن افغانستان، چین احداث خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ کد خبر: 111466 منبع: پرینت

سفیر چین در دیدار با رییس جمهور گفت: سند همکاری عملی احداث خط آهنی که افغانستان را به چین وصل کند، بزودی امضا خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وی ضمن اینکه از همکاری های کشورش در عرصه های متذکره و در مورد تقاضای رییس جمهور غنی بخاطر آغاز کار عملی احداث خط آهن که افغانستان را به چین وصل خواهد کرد، اطمینان داد و گفت: سند همکاری در این رابطه به زودی امضا خواهد شد تا افغانستان جزء این شاهراه بزرگ گردد.

سفیر چین خاطر نشان کرد که در عرصه مردمی، سفرها و تبادل افکار دو کشور باعث افزایش همکاری ها و ارتباطات میان دو کشور می گردد.

رییس جمهور خواهان همکاری های بیشتر چین در عرصه های مختلف به خصوص پروسه صلح گردید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چینی ها فکر میکنند اگر خط آهن تمدید شد رفت وآمد ازدیاد یافت تماس اویغورها با ترورستان وافراطیون زیاد میشود وباعث درد سر حکومت چین میگردد

>>>   کشور دوست چین همانطوری که از سیزده سال بدین سو در استخراخ معدن مس عینک که سالانه صدها ملیارد دالر عاید دولت میشود، کمک و همکاری نموه است، در ساختن خط آهن نیز کمک خواهدکرد
در چین جیداً یک بانکی بنام بانک ساخت و ساز راه های مواصلاتی آسیایی ایجاد شده است که یک تعداد شرکت ها و بانک های اروپایی نیز در آن سرمایه گذاری کرده اند.این که هیات رهبری این بانک اجازه ساخت راه های مواصلاتی را از طریق افغانستان که یک منطقه غیر امن است، اجازه میدهند و یا این که خود دولت چین از نگاه تحدید های امنیتی که به ایلت سنکیانگ آن متصور خواهد بود، دست به ساخت این راه آهن بزند، بعید از گمانه زنی ها است.
شاید بخاطری که دولت افغانستان خفه نشود و گپ اش در زمین نیفتد، قرار دادی امضاُ کند، اما تطبیق آن مثل پروژه مس عینک، که از دوازده سال بدینسو مرحله اجرایی پیدا نکرده است، نیز مرحله اجرایی پیدا نکند.

>>>   پنجصد سال بعد . چینایی ها قابل اعتماد نیستن . مانند امریکا دوست نزدیک پاکستان دشمن کشور ما اند.
کماندو

>>>   من بانظر شماموافق نیستم،بلکه به نظرمن این حکومت افغانستان است که مایل نسیت خط آهن به سمت چین ساخته شود،اگرراست میگویدکه دنبال توسعه ورفاه مردم افغانستان است،چرا شاه راه هرات غورکابل ساخته نمیشود؟چراخط آهن هرات جورنمیشود؟

>>>   خبر نیک است اگر عملی گردد . سیفی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است