کمیسیون تدارکات ملی، 12 قرار داد را تصویب کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ کد خبر: 111461 منبع: پرینت

تحت ریاست محمد اشرف غنی، رییس جمهور جلسه کمیسیون تدارکات ملی برگزار گردید.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که در این جلسه 41 پروژه و موارد تدارکاتی از 9 وزارت و اداره حکومت مورد بحث قرار گرفت که در نتیجه 12 قرارداد به ارزش حدود 1.6 میلیارد افغانی از سوی کمیسیون تدارکات ملی مورد تصویب قرار گرفت، 4 پروژه دیگر رد و 9 پروژه جهت بررسی های بیشتر و رفع خلاءهای تکنیکی به نهادهای مربوطه شان اعاده گردید.

آسفالت سرک به طول 15 کیلومتر در شهر شبرغان، تدارک امور خدمات فلایت چک میادین هوایی هرات و مزار شریف، عرضه خدمات وقایه صحی در ولایات بلخ، قندهار، هرات، بدخشان، غزنی، کابل و قندوز و تمدید 120 کیلومتر لین برق در ولایت فراه از جمله تعداد از پروژه های منظور شده می باشد.

در این جلسه کمیسیون تدارکات بیشترین موارد تدارکاتی مربوط به وزارت صحت عامه و وزارت فواید عامه می گردید و رییس جمهور غنی ضمن مداقه بالای پروژه های این دو وزارت خواستار اصلاحات بیشتر در عرصه ظرفیت منابع بشری و مکانیزم های کاری آنها گردید.

رییس جمهور کشور به مسوولان وزارت صحت عامه هدایت دادند تا اصلاحات و اقدام های لازم را در بخش تدارکات و تقویت ظرفیت تدارکاتی در آن وزارت روی دست گیرد. وی همچنان مسوولان به وزارت فواید عامه هدایت داد تا با مشورت با تمویل کننده های آن وزارت، برنامه ها و پروژه های خویش را به صورت کلی مورد بررسی قرار داده و یک برنامه واضح تطبیق پروژه ها و مصارف آنها را برای سال 1395 تدوین نماید.

محمد اشرف غنی همچنان تاکید ورزید که به منظور تامین کیفیت بهتر طرح تکنیکی و تطبیق عملی پروژه ها، آن وزارت باید یک نهاد قوی نظارتی را ایجاد و یا استخدام نماید.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان ضمن تاکید بر پایین آوردن قیمت پروژه های سرک، بالای تورید و استفاده مواد ساختمانی با کیفیت و همچنان مکانیزم سنجش ظرفیت شرکت های بین المللی و داخلی تاکید ورزید.

کمیسیون تدارکات ملی تا اکنون طی 40 جلسه مسلسل خویش حدود 572 قرارداد را با ارزش مجموعی بیشتر از 94.6 میلیارد افغانی منظور نموده است. در این جلسه کمیسیون تدارکات ملی، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، وزرای مالیه، اقتصاد و عدلیه، مسوولان اداره تدارکات ملی و ناظران شفافیت از کاکس پارلمانی افغانستان، نمایندگان مفتش ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان و نماینده قوای ایتلاف در افغانستان نیز اشتراک داشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است