سفیر چین: تصور ما درباره افغانستان تغییر کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ کد خبر: 111459 منبع: پرینت

رییس جمهور، یو جینگ سفیر کبیر جمهوری مردم چین را به حضور پذیرفت.

به گزارش ریاست جمهوری، در این دیدار که در ارگ انجام شد، سفیر چین سلام ها و تمنیات نیک رییس جمهور و مردم آن کشور را به رییس جمهور غنی و مردم افغانستان تقدیم کرد. سفیر چین گفت: بعد از سفر معاون رییس جمهور چین به افغانستان تصور رهبری جمهوری مردم چین در مورد افغانستان به صورت مثبت تغییر کرده است و در ضمن روابط دو جانبه بعد از اولین سفر رسمی رییس جمهور غنی به چین به صورت قابل ملاحظه در عرصه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ارتباطات مردمی گسترش یافته است.

وی ضمن اینکه از همکاری های کشورش در عرصه های متذکره و در مورد تقاضای رییس جمهور غنی بخاطر آغاز کار عملی احداث خط آهن که افغانستان را به چین وصل خواهد کرد، اطمینان داد و گفت: سند همکاری در این رابطه به زودی امضا خواهد شد تا افغانستان جز این شاهراه بزرگ گردد.

وی گفت: از تلاش های دولت افغانستان بخاطر تامین صلح و ختم جنگ منحیث یکی از اعضای مکانیزم گفتگو های چهارجانبه حمایت می کند.

سفیر چین خاطر نشان کرد که در عرصه مردمی، سفرها و تبادل افکار هیات های آکادمیک دو کشور باعث افزایش همکاری ها و ارتباطات میان دو کشور می گردد. در مقابل رییس جمهور غنی از نیت نیک و همکاری های ملت و دولت چین به افغانستان تشکر کرد و گفت: آرزومند است تا سایر مقام های چین نیز از افغانستان دیدن نمایند.

رییس جمهور، نقش چین را در گفتگوهای صلح افغانستان در ترکیب مکانیزم چهارجانبه ارزشمند تلقی کرد و خواهان همکاری های بیشتر چین در عرصه های مختلف به خصوص پروسه صلح گردید. وی گفت: اطمینان کامل دارم که علایق و دوستی میان دو کشور از هر زمان دیگر مستحکم تر بوده و به نفع مردمان دو کشور می باشد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر شما واقعیت را درک میکردید میدانستید که اویغور ها در پاکستان تربیه میشوند

>>>   خط اهن میان دو کشور توسط پاکستان و امریکا ممانعت میشود و هرگز اجرا نخواهد شد

>>>   کار نا قص وبا طل وفریب وخدعه ونیرنگ تا یک مدت زمان شاید پیش برود اما بالاخره افشا واشکار میگردد پاکستان این مرکز تربیه وپرورش ترورستان وجنایتکاران که با فراغت اموزش ازین لانه ترورستی در سرتاسر جهان دست بفعالیت های ترورستی میزنند اکنون به همگان ثابت شده که با وصف انکار پاکستان از تربیه واموزش انها در پاکستان باساس شواهد ومدارک غیر قابل انکار به این نتیجه رسیده اند که دیگر بحرف های دروغین پاکستان باورنداشته باشند و پاکستان را بحیث مرکز تربیه ترورستی شناخت وروابط سردتری نسبت به گذشته درپیش گرفت وهمکار های شانرابا دولت های دیگری که قربانی این اعمال ترورستی کردیده وترورستان در ان کشور ها که منجمله افغانستان است کمک وهمکاری دوامدار نمود به همین اساس دولت چین با اعزام سفیر جدیداش از همکاری های همه جانبه در مورد مبارزه با تروریزم وهمکاری های اقتصادی وسایر همکاری ها برای رسی جمهور افغانستان اطمینان داده است .

>>>   درود بر داکتر غنی که مرا به یاد شاه امان الله خان می اندازد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است