ردپای کودکان گم شده در مهاجرت (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ کد خبر: 111457 منبع: پرینت

حدود 5 هزار کودک پناهنده در آلمان ناپدید شدند.

قابل توجه وزارت مهاجران و عودت کنندگان افغانستان و سفارت افغانستان در برلین

تعداد ناپدید شدن کودکان پناهنده در حال تغییر است ولی پولیس فدرال آلمان نزدیک به 5 هزار کودک و یا نوجوان پناهنده که بدون همراه به آلمان آمده اند، ناپدید شدند و از سرنوشت آنها خبری نیست.

به نوشته روزنامه تاگس اشپیگل، هزاران کودک و نوجوان پناهنده که بدون همراه وارد این کشور شده اند، در آمار ناپدید شدگان ثبت شده اند، یک سخنگوی پولیس جنایی فدرال آلمان در روزنامه فرانکفرتر رونشاو تایید می کند، آمار ناپدید شدن به 4749 پناهجوی کودک و نوجوان می رسد.

در این گزارش آمده است که از 4740 ناپدید شده، به قول پولیس جنایی 431 پناهجو زیرسن 13 ساله 4287 بین 14 و 17 ساله می باشند. در صورتی که تا جولای 2015 فقط 1637  پناهجوی کودک و نوجوان ناپدید اعلام شده اند. حکومت آلمان در این مورد اطلاع دقیقی ندارد که این همه کودک و نوجوانان در آلمان ناپدید شده باشد. بیش از این پولیس جامعه اروپا اطلاع داده بود که در مدت 24 ماه گذشته جمعا 10 هزار کودک و نوجوان بدون همراه پس از رسیدن به اروپا بدون ردپا ناپدید و احتمالا به دست جنایتکاران افتاده باشند. سخنگوی پولیس گفته است، به احتمال زیاد تعدادی از این نوجوانان نزد بستگان خود رفته باشند، این بدان معنی نیست که دیگر کودکان در معرض خطر هستند.

مقام ها در ایتالیا می گویند: حدود 5 هزار کودکان پناهنده در این کشور ناپدید شده و در سویدن یک هزار پناهجو، از جایی که افغانستان پس از سوریه بیشترین پناهجویان را در آلمان تشکیل می دهد احتمال می رود شمار قابل توجه ای از این کودکان و نوجوانان افغانستانی باشند.

منجم زاده

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201602/201602070636194731.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این کودکان زیر سن 35 بودند و زندگی بنام دیگر ویا کشورهای دیگر رفته‌اند تشویش نکنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است