تظاهرات ضد مهاجرت در آلمان و چند کشور اروپایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ کد خبر: 111447 منبع: پرینت

راهپیمایی طرفداران سازمان پگیدا یک سازمان ضد اسلام گرایی در آلمان روز شنبه هزاران نفر را به خیابان های درسدن شهری در شرق این کشور کشاند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از درسدن، راهپیمایی های مشابهی در حمایت از این جنبش آلمانی در دیگر شهرهای اروپا برگزار شد.

در پراگ، حدود پنج هزار نفر برای انجام یک راهپیمایی ملهم از پگیدا که توسط دو گروه دست راستی سازماندهی شده بود به خیابان ها آمدند و درعین حال در آمستردام پلیس سواره نظام هلند با گروه های هوادار و ضد پگیدا برخورد کرد و در نتیجه چندین نفر از راهپیمایان دستگیر شدند.

به گفته مقامات محلی، یک راهپیمایی دیگر در کاله شهری در شمال فرانسه برگزار شد که یک اردوگاه پناهندگی 'جنگلی'بد نام برای مهاجرانی که قصد عبور به انگلیس را دارند در آن واقع است. درجریان این راهپیمایی نیز حدود بیست نفر دستگیر شدند. پلیس این شهر پس از زد وخورد بین راهپیمایان موافق و مخالف از گاز اشک اور استفاده کرد.

گروه پگیدا خواستار راهپیمایی های شنبه شده و مصرانه از هوادارانش تقاضا کرده بود زیر پلاکارد ضد مهاجرت 'اروپا را به دژ تبدیل کنید' جمع شوند.
این گروه در اواسط سال 2014 جنبشی را در آلمان آغاز کرد که همزمان با دست و پنجه نرم کردن اروپا با بدترین بحران پناهندگی از زمان جنگ جهانی دوم به دیگر کشورها گسترش یافت.

در درسدن چند هزار نفر زیر آسمان آبی و در امتداد رودخانه الب برای راهپیمایی دراعتراض به آنچه که مهاجرت گسترده و اسلامی شدن اروپا خواندند، گرد آمدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است