ترکیه باید ورود مهاجران به اروپا را قطع کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ کد خبر: 111446 منبع: پرینت

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد: ترکیه باید تعداد مهاجرانی را که به یونان می‌رسند به طور چشمگیری کاهش دهد و در غیر این صورت با افزایش فشارها برای مسدود کردن مرزها و ایجاد موانع مرزی روبرو خواهد شد.

به گزارش رویترز، یوهانس هان کمیسر توسعه اتحادیه اروپا روز شنبه هشدار داد که ترکیه باید به طور قابل توجهی تعداد مهاجرانی را که به یونان می رسند، کاهش دهد و در غیر این صورت فشارها برای بستن مرز و ایجاد موانع مرزی افزایش خواهد یافت.

وی ضمن ابراز ناامیدی از ادامه روند صعودی ورود مهاجران خارجی به یونان علی رغم توافق 29 نوامبر بین آنکارا و بروکسل برای جلوگیری از ورود مهاجران به اروپا، گفت: ترکیه باید تا نشست آتی رهبران اروپایی که 18 و 19 فوریه برگزار می شود، نتایج عملی اقدامات خود را نشان دهد.

یوهانس هان تصریح کرد: این طرح اقدام بیش از دو ماه قبل مورد توافق قرار گرفته ولی ما هنوز شاهد کاهش چشمگیر تعداد مهاجران نیستیم. ترکیه می توانسته اقدامات بیشتری انجام دهد، من شکی ندارم. نیاز ترکیه برای انتقال نیروهای خود برای جلوگیری از خشونت در جنوب شرق این کشور، بهانه ای برای عدم گشت زنی در سواحل غربی و عدم همکاری با یونان نیست.

کمیسیون اروپا قصد دارد روز چهارشنبه گزارش مربوط به پیشرفت ترکیه در اجرای توافقنامه مهاجرت را منتشر کند.

سال گذشته بیش از یک میلیون مهاجر به اروپا رسیده اند، مهاجران به امید دستیابی به زندگی بهتر از مناطق جنگ زده خاورمیانه و شمال آفریقا به اروپا سرازیر شده اند. علی رغم سرمای زمستان، نشانه ای از کاهش تعداد مهاجران وجود ندارد.

این مقام اروپایی در پاسخ به سئوالی درباره هزینه شکست توافق مهاجرت با ترکیه، گفت: شکست احتمالی این طرح، موجب افزایش فشار برای یافتن سایر راهکارها خواهد شد. ایجاد موانع مرزی که بر خلاف قوانین اروپا است یکی از راهکارهای احتمالی خواهد بود.

ترکیه در قراردادی که اواخر نوامبر به امضا رساند، به اتحادیه اروپا قول داده است تا در ازای دریافت کمک مالی 3 میلیارد یورویی ، برای جلوگیری از ورود مهاجران خارجی به اروپا تلاش بیشتری انجام دهد.مقام های اروپایی به شدت از اقدامات ترکیه در این راستا انتقاد کرده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است