مذاکرات صلح در زمستان، ترفندی از سوی آمریکا
به نشست های صلح اعتمادی نیست و مشخص است که آمریکا قصد برقراری صلح در افغانستان را ندارد وگرنه این سناریو را ترتیب نمی داد 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۰    ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ کد خبر: 111436 منبع: پرینت

فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان گفته است که حکومت افغانستان فقط برهفتاد درصد خاک خود حاکمیت دارد. وی تاکید کرد که افغانستان هنوز محلی خطرناک است و باتهدیدهای گوناگون رو به رو می باشد و سال 2016، سالی خطرناک برای مردم افغانستان خواهد بود.

سید حسن شریفی بلخابی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «بازنگاه» گفت: بحث امنیت افغانستان در سال 2016 یک بحث بسیار جدی است. گفته می شود که در سال 2016 یا بهاری که در پیش رو داریم، یک فصل پرتنش و پرچالش است و مابا جنگ های فرسایشی رو به روهستیم. فرمانده قوای آمریکا جان کمپل، هم بارها اشاره کرد که وضعیت افغانستان خوب نیست. این حقیقت تلخ وجود دارد که نسبت به سال گذشته، آینده ما نگرانی، تشویش و دلهره زیادی دارد. چرا که اگر ما در سالهای گذشته باشبکه حقانی و طالبان رو به رو بودیم، امروز با شبکه تندرو و افراطی داعش رو به رو هستیم.

وی، معتقد است آمریکا به هیچ عنوان صلح در افغانستان را نمی خواهد و بیان داشت: امروز می بینیم که نیروهای داعش، در جای جای کشور، مانند شرق و جنوب کشور و جاهای دیگر حضور دارند و چه بسا که ما مناطق و ولسوالی هایی داریم که در اختیار شبکه تندرو داعش است. از طرف دیگر بحث تجهیز، اکمال، آموزش و تجهیز قوای هوایی کشور، آنچنان که نیاز داریم برآورده نشده و نمی شود. از جانب دیگر، راه اندازی مذاکرات صلح در ماه های زمستان ترفندی بود که ما را به طرف خواب خرگوشی سوق دهند و دلمان خوش شود برای اینکه قدم های صلح و مذاکره را بر می داریم و مقام های امنیتی ما در اغفال نگاه داشته شوند تا مخالفان مسلح ما در این فرصت اکمال شوند.به این لحاظ به نشست های صلح اعتمادی نیست و مشخص است که آمریکا قصد برقراری صلح در افغانستان را ندارد وگرنه این سناریو را ترتیب نمی داد. این چالش هایی است که ما به وضوح می بینیم و نگرانی هایی است که اظهار می شوند و جای تامل و دقت دارند.

بلخابی، آمریکا و حکومت را خاینانی نسبت به مردم افغانستان می داند و می گوید: در این چهارده سالی که گذشت، آمریکایی ها پولهای فروانی در کشور ما خرج کردند اما از آنجایی که آنها امنیت را در افغانستان نمی خواستند برای تاسیسات نظامی و جنگی ما قدمی برنداشتند. علاوه بر آن حکومت ما نیز، نه تنها قدمی برای تاسیسات نظامی خودمان بر نمی دارد بلکه با آمریکا در جهت تقویت نیروهای مخالفان مسلح، همکار می باشد. هم اکنون بیشتر از تجهیزاتی که در اختیار نیروهای ما قرار دارد در اختیار مخالفان مسلح ما گذاشته می شود.

این نماینده مجلس، در مورد عوامل ناامن شدن کشور اظهار کرد: ضعف استخباراتی، ضعف مدیریت، ترحم بیجا و سیاست تضرع در برابر دشمنان این سرزمین، عدم مشخص بودن دوست و دشمن ما را زمینگیر کرده است. حکومت افغانستان کسانی را برادر خطاب می کند که دستانش به خون کودکان و زنان بی گناه این سرزمین آلوده است.

وی، در پایان گفت: همانطور که گزارش ها می گویند سال 2016 سالی ناامن برای افغانستان خواهد بود. درست است که همه شهرها تحت تاثیر این ناامنی قرار نمی گیرند اما آنچه که مهم است امنیت روانی است. مردم با این اوضاع که در افغانستان وجود دارد و پیش خواهد آمد امنیت روانی نخواهند داشت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با سلام . سوالی دارم از نماینده ،جناب عالی که اینقدر دقیق اشراف اطلاعاتی از اوضاع سیاسی وامنیتی کشور دارید واینقدر قشنگ و ریز در جرایان اطلاعات کشور هستید ،پس در مجلس شما ها چه .. ؟ مردم که شما هارا به عنوان معتمد خود ،نماینده انتخاب کرد، برای این بوده که تنها بیروید هم حقوق بگیرید وهم کشف اطلاعات نموده و به کشورهای که شماها مأمور اطلاعاتی آنها هستید، از اسرار کشور ارسال اطلاعات نماید ؟ امروز ملت ما با دشمنان سوگند خورده چون شماها موجه است ،شما ها مثل آن گرگی میمانید که در لباس میش، خود را در وسط گله رسانیده ئید ،طالبان وداعشیان دشمنان روشن و آشکار ملتند وملت تکلیف خود را درقبال آنها میدانند اما با شما دشمنان مخفی ،ملت چکار باید کرد که تنها اخبار خیانت تان را آنهم با پر رویی تمام به اطلاع ملت عزیزمیر سانید .ملت عزیز وبیچاره مارا نگران تر کرده تا هر چه زود تر کشوررا ترک نمایند وبستر دیگری برای شما خیانت کاران آماده تر شود .ر...د .

>>>   فلم هالییودی طالب و داعش نوکران امریکا پاکستان سالها ادامه دارد. چرا که دولتمردان افغانستان همه به فکر چور چپاول هستند

>>>   سال 2016 فقط تبلیغات امریکا به منظور بر آوردن شدن اهداف شوم شان.
ای ملت مسلمان کشور! از این ترفندهای تبلیغاتی نه هراسید و اندام های لرزان خویش را دوباره مستحکمتر سازید سالیان دراز از این زد وبندها و جنگ و جدال تجربه دارید. شهید داده اید و معیوب و معلول. این بار آرزوهایتان را قربانی تبلیغات دشمنان وطن ننمایید مردانه در وطن خویش بمانید و اگر مرگ هم به دنبال تان امد مردانه در مرز بوم کشور خویش بمیرید. نه اینکه بزدلانه وطن را رها کرده و فرار کشورهای غربی شوید به خداوند توکل داشته باشید و از شر مظالم این توطئه گران پناه بخواهید. چاره یی نیست فقط رو آوردن به خدا(ج)

>>>   وکیل محترم که خود چند تا سر باز خیالی دارد چه امید داشته باشیم که این وطن توسط اینها آباد شود ما از وکیل صاحب خواهش می کنیم در زدو بندهای منطقه مداخله نکند و از دوسیه های حق است توسط موقعیت وکالت خود به نا حق تبدیل نکند

>>>   مزاکرات صلح هیچ معنی ندارد. بدلیل که امریکاییها و غربیها شیاطینهای ماهر و بسیار فریبکار هستند و شریک دزد و رفیق قافله هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است