نشست چهارجانبه صلح در اسلام آباد برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ کد خبر: 111412 منبع: پرینت

سومين نشست هماهنگی با هدف ايجاد نقشه راه صلح، امروز با حضور نمايندگان افغانستان، آمريكا، پاكستان، چين و شورای عالی صلح در اسلام آباد برگزار شد.

مقام‌های دولت افغانستان که به رهبری حکمت خلیل کرزی در این نشست شرکت کردند، امیدوار هستند که نتیجه کار نشست سوم و گفتگوها در مورد صلح نتیجه ای داشته باشد.

از طرفی، فرمانده عمومی ناتو در افغانستان بیان می دارد: گفتگوهای صلح فرصتی است که از درگیرهای بیشتر در سال آینده جلوگیری می کند و اگر صلح صورت نگیرد در سال آینده ناامنی و جنگ در افغانستان بیشتر می ‌شود.

فراموش نشود که دور نخست گفتگوهای صلح در ماه سرطان امسال میان نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در پاکستان برگزار شده بود اما نشر خبر مرگ ملاعمر رهبر پیشین طالبان روند گفتگوهای صلح را متوقف ساخت. همچنین نشست دوم نیز در کابل برگزار شده بود و در آن اعضای آن توافق کردند که نمایندگان سه کشور، آمریکا، پاکستان و چین به نمایندگان طالبان صبحت کنند و توافق آنها را بگیرند که در گفتگوهای صلح شرکت نمایند.

کد (16)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هی هی!
مه بیچاره حیران مانده بودم که چرا در افغانستان صلح نمی آید؟ دلیل آن عدم موجودیت نقشه صلح در افغانستان بوده است.
اینه خوب شد بخیر نقشه صلح جور میشود، منتهی باید با پنسل رسم شود و هزار دانه پنسل پاک نیز همرایش ضمیمه شود، تا تا قرن های آینده اگر تغیری در آن می آید، با پنسل پاک، پاک و اصلاح شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است