عدم ابتکار عمل مقام ها در مذاکره با غرب (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ کد خبر: 111411 منبع: پرینت

نشست گروه تماس بین المللی افغانستان صبح روز چهارشنبه با اشتراک 60 کشور جهان در برلین آغاز گردید.

لطفا به این مطلب توجه نماید گرچه طولانی می باشد: حکومت افغانستان در برگشت پناهجویان افغانستان هیچ پلان و طرحی ندارد.

در حاشیه اجلاس برلین آگاهان سیاسی گفته اند: افغانستان در مورد حل مشکل پناجویان افغانستانی در برلین دستاوردی نداشته است. نخست پیام معاون وزیر خارجه آلمان در آغاز جلسه گروه تماس بین المللی با نمایندگان ویژه برای افغانستان آغاز گردید.

معاون وزارت خارجه آلمان در سخنان خود گفت: بسیار خوشحال هستم که در حضور هیات افغانستانی به ریاست خلیل کرزی معاون وزارت خارجه افغانستان و خانم (زابینه اشپار واسر نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان) و نمایندگان بیش از 60 کشور جهان در برلین جمع شدند، تا موضوع پروسه صلح، وضعیت امینی و مشکل پناهجویان افغانستانی در آلمان را مورد بحث و بررسی قرر دهیم.

خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان در آغاز سخنان خود گفت: در مورد همکاری های بیشتر در منطقه برای پیشرفت مذاکرات صلح در هفته های گذشته و همچنین مذاکرات پیش رو خوشبینی های دیده می شود، خلیل کرزی با کریستف هویسگن، مشاور امنیت ملی صدراعظم آلمان نیز دیدار کرده است. مصاحبه ای را که دویچه وله آلمان با خلیل کرزی روی مشکل پناهجویان افغانستان نموده است. وی جواب سوالات را پراکنده و به سوالات جوابی درست نمی دهد، اینکه رییس جمهور اشرف غنی و سایر مقام های ارشد افغانستان گفته اند، مناطق زیادی در افغانستان امن می باشد که پناهجویان می توانند به افغانستان برگردند تا حال در این مورد هیچ جواب قانع کننده ای از طرف افغانستان داده نشده است. (درحقیقت حکومت افغانستان در مورد پناهجویان افغانستانی در آلمان موقف متزلزلی داشته و رییس جمهور افغانستان در سفر خود به آلمان و صحبت با صدراعظم آلمان خانم مرکل بگونه ای راه برای برگشت پناهجویان افغانستان، ادامه داده است، گرچه در این مورد رییس شواری اجرایی داکتر عبدالله و وزیر عودت مهاجران عالمی بلخی به حکومت آلمان واضح گفته اند اخراج پناهجویان از آلمان به افغانستان پذیرفته نمی شود و هیچگاه مورد قبول نخواهد بود.

سخنان خلیل کرزی در برلین وضعیت پناهجویان افغانستان را تغییر مثبت نداده است، حکومت آلمان به خصوص وزیر داخله آلمان تصمیم جدی برای اخراج حدود 50 درصد افغانستانی های رد شده را در دستور کار قرار داده اند (خانم زابینه شپارواسر) نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان نیز از برگشت حدود از 50 درد پناهجویان افغانستانی که رد شده اند، به کشور شان خبر داد.

در نتیجه می توان گفت که سیاستمداران افغانستان در مذاکرات با غرب در موقف بسیار ضعیفی قرار داشته اند و ابتکار عمل ندارند. حکومت آلمان گفته است برای رفتن پناهجویان افغانستان به کشورشان کمک نقدی صورت می گیرد ولی مقام های ارشد حکومت افغانستان این طرح آلمان را رد نموده اند و گفته اند شما می توانید این کمک نقدی را به افغانستان بدهید تا برای پناهجویان برگشتی به کشور مورد استفاده قرار گیرد.

منجم زاده

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201602/201602060725051653.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201602/201602060725053898.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201602/201602060725052942.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201602/201602060725051006.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رییس اجراییه و آقای عالمی به حکومت آلمان واضح گفته اند اخراج پناهجویان از آلمان به افغانستان، پذیرفته نمیشود و هیچگاه مورد قبول نخواهد بود !
فکر میکنم آقای منجم زاده میخواهد کمپینی را به نفع جناب عبدالله به راه بیاندازد. من اگرچه سیاست و حقوق بین الدول را نمیدانم ولی منطق من قبول نمیکند که آقای عبدالله و آقای عالمی صلاحیت گفتن این مطلب را داشته باشند. حکومت آلمان اگر تصمیم بگیرد که مهاجرین هر کشوری را از سرزمین خود اخراج کند، اینکار را خواهد کرد و به کسی اجازه نخواهد داد که بگوید این عمل شان میپذیرد یا نه .

>>>   برای رهبران ما بزرگترین دست آورد اینست که یکی از اقارب یا دوستان خودرا بتوانند دریک چوکی نصب کنند

>>>   در جواب نظر دهنده نفر اول باید گفت درست است کهپذیرش وعدم پذیرش در المان از صلاحیت خود المانی ها است اما پذیرش وعدم پذیرش مهاجرین برگشت از المان به افغانستان از صلاحیت افغانستان است شما دیدید که پاکستان چنین کاری را کرد والمان مجبور بود که برگش شده ها به پاکستان را دوباره به المان منتقل کردند .
دوست عزیز نه تنها که سیاست حقوق بین الدول را نمی دانید معتصب ومنفی گرا هم هستید مطلب ذکر شده داکتر عبدالله عبدالله ریس اجراییه حکومت واقای عالمی بلخی وزیر مهاجرین را اقای منجم زاده بیان کرده وپنهان وپوشیده هم نیست حال دیگر مربوط بخودت است که با ...چه فکر میکنی وچه عطا به لقایت میگذارید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است