دستاوردهای سفر رییس اجرایی به هند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ کد خبر: 111409 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی و هیات همراه ایشان بعد از یک سفر چهار روزه به هند٬ به کشور بازگشت.

در خبرنامه ریاست اجرایی آمده است که در این سفر ریيس اجرایی برای تحکیم و گسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور دوست و برادر هند و افغانستان٬ به علاوه سخنرانی در کنفرانس مبارزه با تروریزم در شهر جیپور ایالت راجستان٬‌ با نخست وزیر٬ وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی هند دیدار و گفتگو نمود.

در این سفر ریيس اجرایی کشور همچنان در همایش اقتصادی گسترش و تقویت پیوند منطقه‌ای به اشتراک اعضای اتاق‌های تجارت هند و افغانستان صحبت کرد و با نمایندگان محصلان٬ تاجران و پناهندگان افغانستان دیدار نمود.

در این نشست‌ها٬ مبارزه با ترویزم٬ بنیادگرایی٬‌ همکاری‌ منطقه‌ای٬‌ گسترش روابط و همکاری‌های بیشتر هند با افغانستان٬ سرمایه گذاری بخش خصوصی هند در افغانستان٬ استفاده از بندر چهابهار٬ سهولت در بخش واردات و صادرات٬ و رسیدگی به مشکلات محصلان٬‌ تاجران و پناهندگان افغانستان در هند مورد بحث قرارگرفت.

در جریان سفر رییس اجرایی به هند توافقنامه رفع ویزا از پاسپورت‌های سیاسی و همچنان یک تفاهمنامه میان اتاق‌های تجارت دو کشور به امضا رسید.

در این سفر ریيس اجرايی کشور را محمدهمایون رسا وزیر تجارت و صنایع٬ مصطفی مستور مشاور ارشد و نماینده خاص ریيس اجرایی٬ محمدقربان حقجو ریيس ادره سرمایه گذاری در افغانستان٬ داکتر مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی و تعداد دیگری از مقام ها و مسوولان بلند رتبه کشور همراهی می‌کردند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کنفرانس مبارزه با تروریزم نتیجه خوبی داد. زیرا یکی از شرایط مبارزه با تروریزم، عبارت از رفع ویزه بین افغانستان و هند است، که افغانها بتوانند بدون ویزه داخل هند شوند و در تامین امنیت هند همکاری کنند.

>>>   چرا اشرف غنی امریکا پاکستان به فکر نا امنی شمال افغانستان است؟؟
اشرف غنی امریکا پاکستان در حال انتقال طالبان به شمال افغانستان مخصوصا شهر پلخمری است تا طالبان را به شاهراه کابل شمال مسلط کند و پایه های عطا محمد نور جنرال دوستم و بقیه فرمانده هان شمال را سست کند.

>>>   اقای گل مرجان در سفرهای خارجی مصروف است. اما اشرف غنی برادران خود طالبان را به شمال جاه بجا میکند.

>>>   مستور حالا هم معین وزارت مالیه هست؟؟؟

>>>   رئیس صاحب اجرائیه اگر خدمتی بمردم و موافقت نامه های را باهند امضا میکند اما در واقعیت قدر دانی شخصی هم از دولت و ملت هند میکند به پاس اینکه از آغاز دولت اوستاذ ربانی تا همین امروز- سالیان سال - هند مهمانخانهٔ اهل و بیت عبدالله خان ( بشمول خانم و ۳ دختر و یک پسر وی میباشد) و کمکهای دیگر و دیگر .........و...مصطفی مستور خان مشاور ارشد و نماینده خاص ریيس اجرایی...خواهرزادهٔ جلالتمآب شان .
حقگوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است