افغانستان مصلحتی گاهی امن و گاهی ناامن است
آیا می توان نتیجه ای جز این گرفت که افغانستان در برزخ امنیت و ناامنی توأمان دست و پا می زند؟ بهشت برین بودن یا جهنم سوزان بودن افغانستان فقط و فقط به منافع و مطالبات حکومت و طرف های غربی اعم از اروپایی و امریکایی بستگی دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۸    ۱۳۹۴/۱۱/۱۶ کد خبر: 111398 منبع: پرینت

درحالی که همه روزه و به طرق مختلف به مهاجران و آوارگان و پناهجویان در اروپا گفته می شود افغانستان امن و امان است و بهشت برین است و بشتابید که از سعادت و کامیابی در کشورتان جا نمانید؛ به کشورهای همسایه گفته می شود دست از اخراج اجباری و عودت اتباع افغانستانی نگاه دارید.

در عین حال که اتحادیه ی اروپا هرگونه ناامنی و بی ثباتی و رکود اقتصادی و بیکاری در افغانستان را انکار می کند و دست به اخراج چندهزار نفری پناهجویان زده است؛ آمریکا، افغانستان را هنوز هم یک کشور خطرناک می داند و بر ماندن نظامی در قلب آسیا پافشاری می کند.

رقابت ابر قدرت آمریکا و اتحادیه اروپا در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست و در همین راستا امریکا با سکوت اختیار کردن و حتی کمک غیرمستقیم به موج مهاجرت پناهجویان به کشورهای اروپایی، از یکسو قدرت های اروپایی را فلج کرد و از سوی دیگر راه را برای حضور خود در کشور های منطقه هموار تر گردانید.

بدین گونه بود که استکبار جهانی، خود فرش قرمز برای مهاجران پهن نکرد و نسبت به باز گذاشتن مرزهای خود یا اعلام آمادگی پذیرش مهاجران افغانستانی اقدامی نکرد و صرفا نظاره گر بود اما با خلوت شدن افغانستان از نیروی انسانی جوان، میخ خود را برای تداوم حضور سربازان و مستشارانش محکم تر کوبید.

فرماندهان نظامی و سران حکومتی امریکا مدعی شده اند که افغانستان همچنان یک کشور خطرناک و ناامن و با نفوذ بیش از 30 درصدی طالبان، ضعیف و چنددسته و بی ثبات است و بر همین اساس نیازمند کمک های خیرخواهانه نظامی و استخباراتی کاخ سفید می باشد!

این درحالی است که چندین هزار مهاجر از اینجا مانده و از آنجا رانده که با در دست گرفتن جان خود به آلمان و سویدن و فنلاند و فرانسه و امثالهم رهسپار شده اند؛ با شعار "هیچ کجا وطن نمی شود" و "افغانستان امن و امان است" از دهان اشرف غنی و آنگلا مرکل، عودت و اخراج اجباری می شوند.

آیا با تمام این تفاسیر، جز این است که افغانستان مصلحتی گاهی امن و گاهی ناامن است؟ آیا می توان نتیجه ای جز این گرفت که افغانستان در برزخ امنیت و ناامنی توأمان دست و پا می زند؟ بهشت برین بودن یا جهنم سوزان بودن افغانستان فقط و فقط به منافع و مطالبات حکومت و طرف های غربی اعم از اروپایی و امریکایی بستگی دارد و بس! وگرنه این افغانستان همان افغانستان است که بوده و خواهد بود.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا و سازمان ناتو به فکر انتقال گروه تروریستی داعش از سوریه و عراق به افغانستان است. چرا که استراتزی غرب در سوریه و عراق که حمایت از داعش بود توسط اقای پوتین شکست خورد است.

>>>   شما وقتى مذاكرات مستقيم با طرف هاى درگير داريد، نياز به شوراى صلح چيست؟
دست اورد اين شورا تا حال چى بوده است؟
در بدل صد ها ميليون دالر مصارف اين شورا كه براى كشورى فقير ما بخش بزرگ از بودجه خوراكى و تعليم و تربيه را ميتواند تامين كند، ما تاحال چى بدست اورديم ؟
طالب گروه مزدور است، معمور به اجراى فرامين مافوق خود است. انها حزب سياسى ، گروهى با خواسته هاى منطقى و قابل قبول نيستند. صلح و رفع سوء تفاهمات با پاكستان به صلح و محو اين گرو مى إنجامد و تداوم مشكلات با پاكستان تداوم اين گروه است.

>>>   پیام مردم برای قدرتمندان و سیاستگران: زمین مردم را گرفتید، لقمه نانِ ما را دزدید، وقتی صدا بلند کردیم؛ بر دهن ما کوفتید، ولی دیگر بس است!
این را بدانید: که این وطن میراث پدری تنها برای شما نیست! این وطن مال همه است: از فقیر، از معلم، از کارگر، از سرباز، از دهقان از همه است این سرزمین!
ملت حق خود را میخواهد، و در برابر ظالم بسیج میکند.

>>>   بهتر می بود بجای نام وزارت اقوام و قبایل وزارت تبعیض نژادی نام می گذاشتند. این یک وزارت برای عدالت و برابری فرهنگی،نژادی و تباری نیست. به کمال تاسف این یک مرکز نژاد پرستی و برتری طلبی است.

>>>   .. ترين سياست مداران دنيا سياست مداران افغانسان هستند و نادان ترين مردم دنيا مردم أفغانستان
سياستمداران وطن ميفورشند و مردم باينكه همي اين وطن فورشي و معامله هاي اين ها را نگاه ميكنند باز هم خاموش هستند و از اين دوزان حمايه ميكنند شمال را حكومت أفغانستان خراب ميكنند دست دوستم اعبدالله غني كرزي امرالله صالح ضياه مسعود يك است
اين ها بخاطر باداران دالري شان اين كار را ميكنند

>>>   چرا اشرف غنی امریکا پاکستان به فکر نا امنی شمال افغانستان است؟؟
اشرف غنی امریکا پاکستان در حال انتقال طالبان به شمال افغانستان مخصوصا شهر پلخمری است تا طالبان را به شاهراه کابل شمال مسلط کند و پایه های عطا محمد نور جنرال دوستم و بقیه فرمانده هان شمال را سست کند.

>>>   تلاش برای هویت یا بی هویتی؟!
شماری گرده آمده و با شعار ساختن بیت مشهور مولانا (هرکسی کو دور ماند از اصل خویش * باز جوید روزگاری وصل خویش)، بر طبل اتحاد برای بازیابی هویت گویا از دست رفته می کوبند؛ هویتی که نه اساسی دارد و نه هم مبنایی، هویتی که عین بی هویتی است... هو%

>>>   این امریکای نکبت اگردرافغانستان نمیبوداین حکومت بی
کاره وحشت ملی وقت سوقوت کرده بودسربازان وافسران
اردوی ملی افغانستان هم ازاین جاروجنجالهاخسته ودرمانده شده انداین ع وغ به زورامریکاسرمردم حکومت
میکندانهم به همین شکل که نه جنگ معلوم است نه صلح
نه دشمن معلوم است نه دوست بلاخره میخواهندکه همه
مردم افغانستان دیوانه شوندبسیارمردم فرارمیکنندبسیار
مردم نمیدانندکه اگربمانندچی خواهدشدامابایداین امریکایهای لعنتی ازکشورمابروندتاوضعیت به حالت عادی
برگرددودرغیران تاکه امریکایهااست بایدوضعیت به همین
شکل باشدتاامریکایها بهانه ماندن درافغانستان راداشته باشند...
س.ح


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است