آمریکا حرف زده و عمل نمی کند
آمریکا اگر می خواهد باتروریزم مبارزه کند باید بسیار شفاف و روشن آنها را از بین ببرد نه اینکه با انواع و اقسام سیاست هایی که اجرا می کند هم آنها را تمویل کند و هم ادعای مبارزه باتروریزم کند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۸    ۱۳۹۴/۱۱/۱۶ کد خبر: 111397 منبع: پرینت

چندی است که سناتورهای آمریکایی از گسترش حضور و فعالیت داعش در افغاستان، ابراز نگرانی کرده اند. دلیل این ابراز نگرانی ها و اظهار نظرهای متفاوت از گذشته از سوی مقام های آمریکایی چیست؟ آیا آنها قصد دارند واقعا با داعش و تروریست در افغانستان مبارزه کنند؟

بشیر بیژن معاون نهاد خدمتگزاران کابل در برنامه «نگرش» گفت: امیدوارم مردم افغانستان بیدار شوند. چرا که ما سالها است که در دست کشورهای غربی ابزار واقع شده ایم و آنها ما را و زندگی ما را تباه و ویران کرده اند.

وی، در خصوص هدف اعلام هایی که از سوی مقام های آمریکایی در مورد خطر داعش می شود ابراز داشت: اخیراً آمریکایی ها وارد یک سلسله تبلیغات شده اند. دلیل این کار، هم این است که گروه هایی که به هیچ عنوان داعیه نیستند و افکار و آرمان های مشخص ندارند و مشخص است که پروژه هایی از سوی کشورهای قدرتمند است، مانند طالبان و داعش قدرتمند جلوه داده شوند. قدرتمند جلوه دادن این گروه ها به آمریکا برای دوام حضور در افغانستان مشروعیت می دهد. تبصره ها و سندهای زیادی یافت شده است که گروه های تروریستی برای اهداف استراتژیک این کشورهای قدرمند ایجاد شده اند.

بيژن، دراین مورد اضافه کرد: هم اکنون همه کشورهای جهان، حتی همانهایی که با آمریکا متحد و همکار بوده اند، به دیده شک و تردید به آمریکا نگاه می کنند. بر همین اساس آمریکا تلاش دارد این نگاه را رفع کند و اعتبار از دست رفته خود را به دست آورد. هم اکنون آنها سخنرانی های زیادی ضد تروریزم انجام می دهند اما باید بدانند که سخنرانی تیوری و بدون عمل هیچ فایده ای ندارد. اگر آمریکا وارد یک سلسله اقدامات مشهود نشود، اعتبار خود را هرچه بیشتر از دست می دهد و سرنوشتی بدتر از شوروی وقت نصیبش می شود. آمریکا اگر می خواهد باتروریزم مبارزه کند باید بسیار شفاف و روشن آنها را از بین ببرد نه اینکه با انواع و اقسام سیاست هایی که اجرا می کند هم آنها را تمویل کند و هم ادعای مبارزه باتروریزم کند.

معاون نهاد خدمتگزاران کابل، آمریکا را ملزم به اجرای حرفهاو اعلام هایش می داند و می گوید: هم اکنون آمریکا اعلام می کند که داعش تهدیدی جدی برای وی محسوب می شود اما این گفته زمانی ثابت می شود که این کشور، اقداماتی جدی و شفاف برای مبارزه با آن انجام دهد در غیر این صورت، شک ها به آمریکا روز به روز افزوده می شود. چرا که همه می دانند آمریکا تجهیزات فراوانی دارد و اگر بخواهد با تروریزم مبارزه کند به راحتی این کار را می تواند انجام دهد. آمریکا تا به حال در افغانستان کاری موفقیت آمیز بر اساس ادعای خود انجام نداده است. روزی که آمریکا به افغانستان آمد، ما فقط در یک ولسوالی تهدید ناامنی داشتیم، امروز تمام شهرهای افغانستان زیر تهدید است. اگر این کشور در روش خود تغییر نیاورد، دیگر جهانیان به وی اعتمادی نخواهند داشت. متاسفانه همه می دانند آمریکا حرف زده و عمل نمی کند.

وی راه نجات کشور را همت مردم دانسته و گفت: تنها راه نجات افغانستان، مبارزه آمریکا با داعش نیست، تنها راه نجات، بیداری و انسجام مردم است تا علیه فسادهای این حکومت بایستند و همه کسانی که فساد کرده را به پای محکمه بکشانند. حرکت ملی و مدنی در سطح افغانستان، می تواند ابزار فشاری بر سردمداران حکومت باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا امریکاییها غربیها نوکران خود داعش را از سوریه و عراق به افغانستان انتقال میدهد؟؟

>>>   در قرآن کریم آمده است:
و امرهم شورا بینهم. یعنی در امور با یکدیگر مشوره کنید.
اما در امریکا اوامر و یا کار ها را به سه دسته تقسیم میکنند:
۱.آنهایی که در باره شان گفته میشود و عمل میشوند.
۲.آنهایی که د باره شان گفته میشوند، اما عمل نمیشوند.
۳.آنهایی که نه درباره شان نه گفته میشود و نه عمل میشوند.
اوامر مربوط به افغانستان از نوع دومی و سومی است.

>>>   چه تعداد نشان زن مخفی و یا به انگلیسی اسنایپر سی ای ای در کشور لیبی فعال هستند؟؟؟
طبق یک ارزیابی تعداد نشان زن مخفی سی ای ای که به کمک داعش در کشور لیبی فرستاده شده است به 650 نفر می رسد.
این نشانزنها کسانی را هدف قرار میدهد که بر علیه امریکاییها و ناتو فعالیت کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است