عمر زاخیلوال چوب سابقه اش را خورد یا نخورد؟
می توان با سوء پیشینه ای که عمر صاحب در سمت های پیشین خود دارد مدعی شد که قرار نیست وی، جانشین و جایگزین صرف جانان موسی زی باشد بلکه سفارت خانه را از یک مقام تشریفاتی به مأمنی برای انجام جاسوسی ها و مزدوری های خود تبدیل می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۴/۱۱/۱۵ کد خبر: 111350 منبع: پرینت

درحالی که حلقه ی مشاوران و مباشران و نمایندگان خاص رییس جمهور را افرادی بد نام و بد سابقه و فاقد محبوبیت تشکیل می دادند، گروه های فشار، ساکت و ناظر نشسته بودند تا در موقعیت مناسب و با توجه به صلاحدید خود، جابجایی و برکناری ها را رقم بزند.

افزون بر اینکه برکناری ها، جابجایی ها، عزل و نصب ها و در مجموع چینش و گزینش و کنار گذاشتن مهره ها در بدنه ی حکومت و دستگاه های ارشد دولتی، مغرضانه و در راستای منافع شخصی خارجی ها و برخی مزدوران انجام شده است می پردازیم به مشاور عالی اقتصادی رییس جمهور...

این مشاور نه چندان خوش نام و نه چندان خوش سابقه که متهم به تقلب گسترده در روند انتخابات ریاست جمهوری در 16 حمل و 24 سرطان شده بود؛ در یک چشم بهم زدن به مزد آن همه خیانت خود رسید و این سمت را احراز کرد اما موج تند انتقادات همان و دور شدن از ارگ همان!

پس از برکناری عیدالعلی محمدی از سمت مشاور حقوقی رییس جمهور، عمر زاخیلوال نیز از عرش به فرش می رسد و از سمت مشاور عالی اقتصادی اشرف غنی به سفارت در پاکستان تنزل درجه می یابد اما این فقط یک روی سکه است. در این روی سکه، برخی از برکناری و جابجایی خاین بزرگ و دزد آرای مردم ملکی، خشنود و خرسند می شوند و اشرف غنی را مجبور به این جابجایی برای خلاصی از تیررس گروه های فشار می بینند و می پندارند...

می پندارند که پس از شکست آمریکا، چین، افغانستان و پاکستان و اکثر کشورهای جهان در پروسه مذاکرات صلح با افغانستان، فرد شناخته شده و بدنامی به نام عمر زاخیلوال، به اراده و انتخاب پاکستان سفیر این کشور در اسلام آباد شده تا پاکستان را قناعت بدهد که صلح به نفع شما می باشد. افرادی چون جانان موسی زی و عمر داوود زی که سال ها در کنار حامدکرزی و اشرف غنی بوده و از تمام موضوعات محرمانه اطلاع داشتند و حالا نوبت به وی رسید.

از آنجایی که تاکنون تمامی جهتگیری ها و تحرکات زاخیلوال در جهت جلب رضایت حامیان و بادارن خارجی بویژه کشور دوست و همسایه و برادر بوده است؛ این تنزل درجه به مزاج مشاور عالی سابق و سفیر کنونی سازگار است و به مزاقش خوش می آید! و این روی دیگر سکه است.
معمولا افراد بسیار نزدیک به حامد کرزی و اشرف غنی سفیر افغانستان پاکستان مقرر می شود، نوبت به معصوم استانکزی و حمید صدیق و چند فرد مورد اعتماد کرزی و غنی نیز خواهد رسید این نشان می دهد که با انتخاب چنین افرادی دیگر چیزی برای پاکستان پنهان نمی ماند و چیزی را که اشرف غنی می داند، قبلا به بیرون درز کرده است آنها نیز می دانند و به طالبان انتقال می دهند.

در واقع می توان با سوء پیشینه ای که عمر صاحب در سمت های پیشین خود دارد مدعی شد که قرار نیست وی، جانشین و جایگزین صرف جانان موسی زی باشد بلکه سفارت خانه را از یک مقام تشریفاتی به مأمنی برای انجام جاسوسی ها و مزدوری های خود تبدیل می کند. مصداق های تایید این مدعا بسیارند و در این قلم نمی گنجند اما زمان همه چیز را روشن می سازد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا امریکاییها گروه تروریستی داعش را از سوریه و عراق به ولایت ننگرهار بدخشان و هلمند انتقال میدهد؟؟

>>>   گفته میشود که سفارتهای غربی در کابل به محل امن برای جاسوسان غربی تبدیل شده است . امنیت ملی افغانستان باید خانه تکانی کند.

>>>   طالبان- مکروبهایی اند که در گنداب ذهنیت قبیلوی کاشته شده است. پرورشگاه طالبان تنها و تنها ذهنیت قبیلویست و نصیرالله بابر (وزیر داخلۀ وقت پاکستان) با شناخت دقیق از "کلچر و سوسایتی) افغانستان این مکروب را در میان قبایل پشتون کاشتند. تا زمانی که چنین ذهنیتی بر نظام سیاسی کشور حاکم است، ما از مصیبت و گندگی یی به نام طالبان رهایی نخواهیم یافت.
راه حل اینست که نظام و ارگ از ذهنیت قبیلوی و یا از افرادی که ذهنیت قبیلوی دارند، پاکسازی شود.

>>>   وزارت اقوام وقبائل را منحل و بودجه ان را صرف راه هاى نزديكى اقوام، كمك به معلولين و معيوبين و اموزش و پرورش نماييد. البته صرف نظر از مصرف بودجه، منحل ساختن اين وزارت به خودى خود قدم بزرگ در راه وحدت و يكپارچگى ما خواهد بود.

>>>   یکی از کار های استبداد برای مخدوش کردن حرف های اصلی است.
هم سخن خودش را مخدوش میکند و هم سخن کسانی را که برای آزادی و عدالت مبارزه میکنند.
یعنی حرف هایی میزنند شبیه آزادی خواهان، حرف هایی میزنند شبیه آدم هاییکه دنبال عدالت هستند، حرف هایی میزنند شبیه آدم هایی که دنبال حل مسله ملی در افغانستان هستند، حرف هایی میزنند مانند انسان هایی که میخواهند عدالت اجتماعی تامین شود و بعد مردم ساده هم باور شان میشود. این خطرناکترین ضربه و رزیلانه ترین روش برای خنثی کردن حرکت های حق طلبانه ی جدی و واقعیست. القای شبهه همین است.
رژیم کابل در لحظات که گرفتار بحران است سعی خواهد کرد که از گوشه و کنار آدم های را به عنوان اپوزیسیون مطرح بکند تا صدای عدالتخواهی را خاموش کند و یا پرازیت هایی ایجاد بکند که صدای عدالت خواهانه ای ما را کسی به درستی تشخیص ندهد.
پیام من به مردم افغانستان این است که نباید درین گونه مسایل فریب بخورند. هرآن جا که چنین صدا هایی بلند میشود باید دید که گذشته ی این آدم چی بوده ؟
آیا روزی روزگاری، یکبار هم، در خوابش هم، در لحظه ای از لحظات زندگی اش هم برای عدالت اندیشیده است یا نه ؟
اصلا میداند که عدالت چیست؟
پدرام

>>>   سفیران قبیله ی افغان؛ نشان از سلطه ی فاشیزم قومی!
1- محب سکرتر گل بی بی همسر اشرف غنی از قبیله ی افغان، سفیر در آمریکا
2- موسی زی دست بوس مو لوی سمیع الحق پاکستانی از قبیله ی افغان، سفیر در چین
3- عمر زاخیلوال دزد شماره یک از قبیله ی افغان، سفیر در ‍پاکستان
4- شکریه باریکزی .... ی قبیله ی افغان، سفیردر ناروی
و ....

>>>   افغانستان توسط امریکای شیاطین چور چپاول میشود. امریکا و ناتو جنایتکار همین کار را در کشور لیبی کردند. به کشور لیبی حمله کردند و معمر قذافی را کشتند و سرمایه های این کشور از جمله تیل و گاز این کشور مسلمان را دزدی کردند و به اروپا و امریکا انتقال دادند.

>>>   سخنان پُر از حقیقت جاوید کوهستانی در مورد خائن ملی «حامد کرزی».
او می گوید که «کرزی» به حدی یک شخص متعصبِ است که حتا از به شهادت رسیدن سران «جبهه ملی» از جمله «استاد ربانی»،‌ «مارشال فهیم»، «داوود داود» و دیگر شهروندان غیر قوم خود اظهار خرُسندی و خشنودی کرده است.
پ ن: زمانیکه مارشال وفات نمود و من نوار که در آن کرزی برای مردم تسلیت میگفت را در برگه فیس بوک خود نشر کردم و گفتم که شما به نوار دقیق شوید و به ساده گی میتوانید لبخند و خوشی درونی کرزی را از مرگ مارشال ببینید.

>>>   سفارت افغانستان در کشور پاکستان جای خاینین ودزدان وتقلبکاران شده وقتیکه یکتن شان از داشته های که با خود در ارتباط به کارکرد دولت دارد به ای اس ای خالی میشود پاکستان می بیند که دیگر دربساط ان چیزی برای گفتن ندارد تقاضای تعویض انرا با نام مشخص نفر مطلوبش به دولت افغانستان پیشکش میکند ومورد قبول قرار میگیرد حتی ریسان امنیت ملی کشور ما که بنفع دولت وبر ضد پاکستان عمل کرده به خواست پاکستان چه در زمان کرزی وهم در زمان فعلی از طرف ریس جمهور تبدیل وتغیر گردیده است .

>>>   در یک حکومت که تشکیل خودش هم مافیایی است . گروه ها
و قشر های متنوع هرکدام به مقصدی توظیف میشود .و این در فورمول
بندی اداره علمآ و تجربتآ داخل است .هر علم جوانب خوب
و خراب ( مثبت و منفی )را به صفت گزاره های علمی و فلسفی در
نظر دارد . زاخیلوال شاخه ای مسلکی مافیایی حکومت اشزف غنی
است که با تجربه ای دوره ای کرزی به تاکتیک ها و سلاح مافیایی
مجهز است . و همین کمالات اوست که صاحب دولت زیاد شده .
ورنه پسر بچه ای عادی بود در سیستان
حامد کرزی و اشرف غنی ساختش پهلوان
شاعر دربار رویین

>>>   دومی :
امنیت ناملی یک کمپنی ناکام است از بین خود آ«ها به شبکه ترورستی حقانی جاسوسی میکردند خودشان در سرقت ها اختطاف ها دست دارند در حوزه پنجم که سه تای شان دستگیر شدند دیدی؟ زمانی اینها میتوانند که کا میاب شوند که این اداره ملی ورسمی شود واز شرکت سهامی پنجشیر وردک خلاص شود آن وقت میشود گفت ریباست امنیت ملی !
ر

>>>   عبدالرحمن رحیمی سخنگوی طالبان دریک روز میتواند پنجصد فرد را به اتهام جرم در کابل دستگیر کند اگر مرد است این زاغ را که ملیون ها دالر را آب کرده دستگیر کند .
ر

>>>   من نظرِ جناب پدرام را تأييد ميدارم. مردم آزادهءافغانستان با درايت وهوشياري بايست صداي كساني، كه صداي واقعي مردم وصداي عدالت خواهي واقعي و حق طلبانه اند، را با صدا هاي شيطاني مجازي كه اكت عدالت خواهي را مي كنند و أصلن هدف شان خاموش نمودن صدا هاي واقعي عدالت خواهانه حق طلبانه مي باشد را از هم تفكيك نمايند. امين

>>>   نمیدانم چرا مردم عزیز ما از درختان بید که در ارگ شاهی غرس شده اند توقع دارند سیب حاصل دهند در هیچ جای دنیا چنین معجزه رخ نداده وامکان ندارد چطور از دولت مزدور ونوکر توقع خدمت واقعی به مردم را دارید رییس‌جمهور ودیگر دارو دسته اش مانند رباط های میمانند که قبلا پروگرام شده اند ومطابق همان پروگرام داده شده در خدمت باداران خودهستند حتی اختیار انتخاب لباسش را ندارد .......خدا مردم بیچاره ومظلوم مارا عاقبت بخیر سازد

>>>   يك مزدور بي سواد رفت مزدور با سواد ديگري جايش را گرفت
غني با اين تعينات خود خيلي راضي به نظر مي رسد ولي مردم از تقرير هاي يش تنفر دارند
اشخاص خيالي ضعيف وبي كفايت را صلاحيت ميدهد

>>>   چون خودشان ضعيف اند، از خود كرده ضعيف تر را تعين مي كنند، از أفرادِ قوي ووطن دوست هراس دارند. اين مشخصهء همه حاكمانِ ضعيف وتحميل شده بالاي مردمانِ كشور هاي جهان سوم مي باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است