گمنامی، مهمترین شناسه حضور (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۸    ۱۳۹۴/۱۱/۱۴ کد خبر: 111316 منبع: پرینت

الکلی های گمنام افغانستان، انسان هایی که دوبار متولد می شوند.

انجمن الکلی های گمنام در افغانستان، نامی است برای معتادان گمنامی که در کنار مواد مخدر، الکل مصرف کرده اند و از یکسال قبل به این سو، برای ترک اعتیاد و تداوم پاک ماندن از مواد مخدر تلاش کرده اند. انجمن الکلی های گمنام یک نام تاریخی است که اولین بار، در سال 1935 در آمریکا انجمنی به این نام تشکیل شد.

وقتی انجمن را تشکیل دادند. تعدادشان به انگشتان دست هم نمی رسید ولی بعد یکسال، تعداد معتادان پاک شده به چهل عضو می رسید. هیچ کسی خود را موسس و صاحب انجمن الکلی های گمنام نمی داند. توجه به خداوند و تصمیم بر ترک مواد مخدر، نقش محوری را در انجمن دارد.

افزایش روزافزون گرایش به مصرف مواد مخدر از جمله چالش های اجتماعی در افغانستان است. اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا، آخرین بررسی وضعیت اعتیاد در افغانستان را انجام داده است. براساس این بررسی که در سال گذشته منتشر شد، سه میلیون نفر در افغانستان معتاد هستند که نسبت به دوره مشابه سال های قبل، چند برابر افزایش را نشان می دهد.

گمنامی، مهمترین شناسه حضور

در گوشه ای از شهر کابل، انجمن الکلی های گمنام برای محمد جشن تولد گرفته اند. محمد 35 ساله است اما روی کیک تولدش، هفت شمع گذاشته اند. از روز تولد دوباره او، هفت سال و نه روز گذشته است. پاک شدن برای تمامی اعضای این انجمن، یک تولد دوباره است. محمد در روز تولدش از تجربه اعتیادش حرف می زند و اشک می ریزد. هیچ عضوی از انجمن الکلی های گمنام، تخلص/ نام فامیلی محمد و موقعیت اجتماعیش را نمی دانند و برایشان مهم نیست. مهم تجربه های اوست که به زبانش می آید و بقیه معتادان پاک شده از تجربه های او آنچه می خواهند، می آموزند. در پایان جلسه، اعضا هر مبلغی را که در توان دارند برای مصارف انجمن می دهند.

علیمی

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201602/201602031003073934.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکومتی ها به فکر جمع کردن هرچه بیشتر دالر هستند مردم خودشان به فکر خود باشند

>>>   مردم یک کشور زمانی معتاد میشوند، که پروبلم بیکاری و فقر در آن وجود داشته باشد.
در امریکا نیز چنین زمانی وجود داشت، بناً در امریکا فروش مشروبات الکلی، مثل مواد مخدره ممنوع بود. بناً فروش مشروبات الکلی توسط مافیا که مشهور ترین رهبر آنها الکپونی بود بطور زیر زمینی و مخفی انجام میشد، که بعداً او گرفتار شد و به زندان محکوم شد و بسیار اعضاً مافیای باند های مختلف در رقابت با گرفتن بازار در اختیار خویش با یکدیگر در اثر جنگ ها کشته شدند.
این همه در زمان بحران اقتصادی و بیکاری در امریکا بود.
اما بعد از رفع بحران اقتصادی و بیکاری ،مردم دوباره مشغول کار شدند و فروش مشروبات الکلی دوباره آزاد شد و در جریان کار نوشیدن مشروبات الکلی منع شد.
حالا یک تعداد مردم آخر هفته و یا در هنگام فراغت از کار به مقدار محدود غرض رفع خستگی ویا هنگام نهار و یا شام مشروب مینوشند و تعدادمعتادان مشروبات الکلی خیلی محدود است.

>>>   تا برادران ريس جمهور دست از کشت تریاک نکشندهرگز مردم این سر زمین از این مشکلات نجات نخواهند یافت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است