دردی به نام سفارت افغانستان در بیشکک
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۸    ۱۳۹۴/۱۱/۱۳ کد خبر: 111245 منبع: پرینت

کشور افغانستان از بعد حکومت، دولتی و ملی دارای نقاط ضعف زیادی است که هرکس با نیم نگاهی کوچک از بیرون می تواند آشفته بازاری را ببیند که بر اساس ضرب المثلی وطنی سگ صاحبش را گم می کند!
این ضرب المثل زمانی پررنگ تر خواهد بود که بخواهی با بینش، درون دولت و حکومت را نگاه کنی و آنوقت است که یا باید همرنگ جماعت شوی و یا خود و دیگران را رسوا کنی.
براساس راه حل دوم که پیش برویم به وزارت امورخارجه خواهیم رسید و نمایندگی های آن که خون کارمندان خود و مهاجرین افغانستانی که در سایر کشورها پناهی به جز سفارت ندارند را در شیشه ساخته و هر روز آن را با دسیسه و تزویر و صد البته فساد اداری و ساختاری می نوشد.

فکر می کنم جناب صلاح الدین ربانی، وزیر شدن را یک ساعت تیری شوخ دانسته که فقط نام و آوازه به همراه دارد و تنی چند از داماد و اعضای حزب جمعیت و فامیل شان را صاحب وظیفه می کند و کمی هم قدرت به آن حزب عطا می دارد وگرنه اگر جدی و دور از هیاهوی شهرت و مقام نگاه کند در می یابد که با قبول این مسوولیت، جان و مال و وقت و زمان و زندگی میلیون ها افغانستانی را در سراسر جهان متاثر ساخته است.

یکی از نمایندگی های وزارت خارجه، سفارت افغانستان در بیشکک است که گویا قبرستانی سوت و کور یا دزدخانه ای به سرپرستی جناب سفیر، نورمحمد قرقین است، سفیری که اکنون در کابل مشغول تجارت و ملاقات های شخصی خود است و معلوم نیست که وزارت خارجه و وزیر شوخ طبعش از این موضوع اطلاع دارند یا خیر که سفیر کجا است و چه می کند!

باید بدانید که جناب سفیر (نور محمد قرقین) و جناب قنسول سابق جنجال ها و بی آبرویی های بسیاری درون سفارت با هم داشته اند که معلوم نیست ریشه اش چیست و چرا هیچکدام شان حاضر نشده اند حرمت سفارت را حفظ کنند و به همین دلایل و شاید هم غیر، سفیر او را به طور کامل خلع مسوولیت کرده و هیچ وظیفه ای به او محول نکرده و اکنون که پنهانی در کابل به سر می برد، سکرتر دوم سفارت را سرپرست کرده و این سفارتخانه را ریشخند خود ساخته است و این موضوع غیر اصولی می باشد.

جالب تر آنکه سکرتر دومی که اکنون سرپرست سفارت است با رویی گشاده و با افتخار این مسوولیت ناحق را در کنار مسوولیت هایی که از قبل تصاحب کرده بود، پذیرفته تا یک تنه و همزمان سفارت را به انزوا و سکوت و مرگ فرو ببرد و وظیفه اش را به نحو احسنت برای منفعل کردن سفارت انجام دهد.

سفیر هم در راستای وظیفه ی خطیر تخریب وجهه و توانایی های سفارت و کارمندانش که همه گویا دشمن خونی هم هستند، تمامی مدارک را بدون امضا در آرشیو خود و یا در اتاقش پنهان کرده و متاسفانه این خانه ی ملت را به یک مکان پوچ و بدون ذره ای فعالیت دیپلماتیک و مفید مبدل ساخته و جالب تر آنکه در دوره حکومت حامد کرزی سفیر شده است و تا هنوز هم در این دوره از حکومت، این سفارت نوپا در دست او است.

سکرتر دوم دیگر سفارت که مسوول بخش قنسولی است، هرازچند گاهی سر از خانه بیرون کرده و شاید اشتباهی گذرش به سفارت بیفتد و همراه و همپای نور محمد قرقین تیشه به ریشه افغانستان و دولت و مردمانش می زند.
به تازگی یک سکرتر دوم دیگر هم به این سفارت خاموش و منزوی اضافه شده است که اطلاعاتی از او در دست نیست اما به هرحال مشت نمونه خروار است!

پیش از اینها هم دو نفر به نام های حمید غنی سکرتر اول و صابری سکرتر دوم در اینجا مشغول به کار بوده اند که از بنیانگذاران چپاول و بی مسوولیتی و آشفتگی اوضاع سفارت هستند و با پایان یافتن دوره ننگین دیپلماتیک شان به وطن بازگشته اند.

تعداد زیادی کارمند محلی هم در لیست کارمندان وجود دارد که شاید دو یا سه نفرشان مورد نیاز سفارت است و دیگران با نام ها و اسامی مختلف فقط معاش دریافت می کنند و یا حضور ندارند و یا هم وظیفه ای به جز خوردن و خوابیدن ندارند و علت حضور یا عدم حضورشان سوال برانگیز است اما به هر روی بوی فساد مالی به مشام می رسد و شاید سفیر و دیپلمات اداری جوابی داشته باشند اگر کسی سوال کند.
موضوع جالب دیگر شایعاتی است که در مورد گروه های تفتیشی که از وزارت خارجه می آیند وجود دارد این گروه ها قبل از اعزام به ماموریتِ تفتیش مفلس هستند اما بعد از بازگشت ناگهان چند هزار دالر در جیبشان اضافه گی می کند، فکر می کنم معامله برد-برد پرسودی باشد!
این سفارت طوری است که حتی اعضای آن را دیگر سفارت های درون کشور قرغیزستان و وزارت خارجه آن نمی شناسند و تا هنوز گمنام است چرا که سفیر و سایر بخش ها که در تملک تعدادی محدود است نه توجهی دارند و نه برایشان مهم است و نه هم در فکر بیرون کردن خود و سفارت از این تکرار و انزوا هستند و قطعا از این آشفتگی و گمنامی و ناشناسی سود می برند!

این سفارت طوری است که حتی اعضای آن را دیگر سفارت های درون کشور قرغیزستان و وزارت خارجه آن نمی شناسند و تا هنوز گمنام است چرا که سفیر و سایر بخش ها که در تملک تعدادی محدود است نه توجهی دارند و نه برای شان مهم است و نه هم در فکر بیرون کردن خود و سفارت از این تکرار و انزوا هستند.

جناب رییس جمهور و در این زمینه ی خاص، جناب رییس اجرایی (که تا هنوز صلاحیت های خودتان هم مشخص نیست و شاید گله ای هم از وزارتی که دردستان شما است نباشد) اما من اگر جای شما بودم، خون می گریستم و فکرهای کلانی چون صلح با طالبان و بهبود اقتصاد جهانی و نشست ها و کنفرانس های محیط زیستی را کمی معطل می کردم و فکری برای اصلاح خود و دولتی که با توافق بنا شده می کردم.

امیدوارم گوشی برای شنیدن حقایق در وطنم باقی مانده باشد و کسی کاری کند، من مسوولیت نوشتاری ام را انجام دادم باقی اش با شما...
همیشه یادمان باشد که همه از خاکیم و بازگشت همه به سوی اوست، پس اعمال و کردار خود را بازبینی کنیم، باشد که رستگار شویم!

محصلی پر درد


(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قـــــــــــــرقین تنبل .بی کفایت برای وزارت معارف چی کمرد که حالا در سفارت کند برای او صرف تقاعد بهترین انتخاب است

>>>   .... خدا و رسول بر حا مد کرزی ... که این قرقین قا لین فروش را در قدم نخست وزیر معارف بعد ش هم سفیر سا خت و اینک ده سال میشود سفیر است و کسی نیست پرسان کندکه چرا ؟
از بی کفا یتی قرقین ثبوت و شواهد مو جه در دست دارم که و شا هد عینی میبا شم که فقط در هر یک ما ه فقط یک مکتوب را امضا میکرد در با بت امتیا زات و معاشات خود و بس و به مرکز راهی میکرد و بعد ش هم میگفت در این ماه چقدر زیاد کار کردیم برویم یک خوراک کباب بخوریم .
او اشرف غنی او عبد الله عبدالله او صلاح الدین او محمد حنیف اتمر وغیره صلاحیتداران کنونی افغا نستان در هر قسمت گردن تا ن با سیم برق نزد خدا بسته است کمی هم اگر میخواهید برای خود تان در عذاب اخروی و نفرین دنیوی کا هش پیدا کنید این بی کفایت و نالایق قرقین را به زود ترین فرصت منفک بعدش هم محا کمه کنید که آخر دست اورد کار ده ساله سفارتش که ما هانه بیشتر از ۱۵۰۰۰ دالر معا ش و بیمه و دسترخوان از خون این ملت غریب دریا فت میکرد به اندازه یک پــــــــــــشـــقــــل نشا ن بدهد .
با احترام
دیپلما ت اسبق سفارت

>>>   ....بر این وطن فروشان و دار و دسته هایشان بشمول ربانی که خون پدرش را در بدل چوکی فروخت

>>>   اخرش را خوب نوشته کدردي محصل پر درد
اي کاشکي يادمان باشد که خداوند هرجاي حضور دارد و ما هم به سوي او بازميگرديم

>>>   قرقين يک آدم خوش گذران و بي کاره است که فقط براي ترکمن بودنش و حمايت ترکمن ها به جايي رسيده است اگرنه او هيچ چيز را نمي فهمد

>>>   قرقين دو خانم دارد که يکي شان قرغيز است و از همو خاطر سفير افغانستان در قرغزستان شده است و خانه و زمين و باغ فراوان در آن کشور دارند و سفير بودن در بيشکک فقط سواستفاده از پاسپورت سياسي است
در ضمن او دو اولادش در لندن و امريکا مشغول تحصيل هستند و به طريق دوزدي يا تجارت شخصي يا رشوت بايد خرج تحصيل آنها را هم جداي از مصرف و خرج دو خانم و ديگر اولادهايش را بدهد

>>>   سفارت افغانستان در قرغزستان که سفیر آن نورمحمد قرقین باشد باید چنین نوشت:
با خواندن پست و نظریات فوق حکایتی به ذهنم آمد، به زمان حاکمیت طالبان به افغانستان شخصی را به اتهام دزدی روی سیاه نموده از چهارراهی های شهر میگذشتاندن. یکی از دوستان متهم برایش گفته "که خیر باشد جوان ها همچو حالت را میداشته باشند، مشکلی نیست " بعدآ متهم به جواب دوست اش گفته " بلی خوب شد که از چهاراهی گل فروشی نگذاشتاندن که اگر دوست دکاندارم گل فروش ام میدید، بخدا رسوا میشدم"
بنظر من پیش از اینکه در نزدیکترین وقت رسوا نشود بهتر است پیش کرزی رفته بخاطر ادامه وظیفه اش سفارت به اشرف غنی واسطه نکند. چون زمان گذاشتاندن از چهارراهی گل فروشی رسیده.
دل کفته یی گل مرجان...

>>>   من که با یک سفر به قرغزستان با چشم خود رسوایی سفارت افغانستان در بشکیک را دیدم واقعا دیپلوماسی افغانی در در سفارت گور کردن. در جلسات رسمی و دیپلوماتیمک در بشکیک رول سفارت صفر بود.
عضو یک هیئت افغانی به قرغزستان

>>>   برادر کدام دولت ریس جمهور وعبدالله به فکر ملت خود نسیتد فقط به فکر خود است از خون شهدا نه میترسد

>>>   وزارت خارجه كه وزير خارجه صلاح الدين خان رباني برادر جلال الدين رباني باشد از اين وزارت خارجه وسفراء ونماينده هاي ان چه توقعاتي داشته باشيم ، در حقيقت افغانستان در طول تاريخ خود همچنان پرسونلي از وزير خارجه گرفته تا معاونين وسفراء وديبلوماتان عجيب وغريب شاهد نبوده وخدا كند دراينده شاهد اينچنين اشخاصي وپرسونل هرگز وهتيچگاه نشود .
باعرض حرمت
يفتلي

>>>   ریشخندترین سفارت در میان سفارت های افغانستان همین سفارت است، من تا به حال خودم یا از هرکسی که شنیدم برای انجام یک کار اداری به سفارت رفته اند، قنسول سفارت، تیموری را ندیده اند، گویا همیشه,در خانه یا شاید هم دگر جای هاست، مقصد در سفارت نیست...

>>>   ....بر قرقین و دیپلماتان و کارمندان محلی, قرقین خو باید تقاعد کند اما شاید خانم قرغیزش او را به تمدید سفیر بودن وا می دارد حال انکه ۸ سال است که سفیر افغانستان در بیشکک است. کی قرار است از این مقام در این سن تقاعد کند؟

>>>   کریمی سکرتر اول سفارت است که در یک جنگ با سفیر از وظیفه برکنار شد و تا چند وقت پیشتر فکر می کردم قنسول است اما مدتی بعد معلوم شد که تیموری قنسول است اما بیهوده و پوچ است و هیچگاه نشده است که برای یک امضایش روزها لنگ نمانیم و بارها رفت و امد نکنیم
پرسان شما از سفیر است؟ یکی پرسان کند همین چند دیپلمات مضر و بی فایده کجاستن که تا حال نشده یکبار دیده شوند, او غنی و صابری را هم با بدنامی به یاد دارم که بسیار بیهوده بودند
قرقین هم که ... چه بگویم که وطندار است

>>>   از رسوایی های سفارت در قرغزستان در کدام بخش باید نالید
... بر کرزی وقتی قرقین را روان کرد و ... به وزیران خارجه که یکبار سرکشی نمی کندد و ...و ...به ای دولت
از چه ناله کنیم از کجا و که ناله کنیم
او بی غیرت ها استعفا دهید تقاعد کنید مرگ به معاشی که به خون ملت تر شده و شما مزه اش می کنید

>>>   آقای محصلی پردرد کدام قسمت این دولت خوب است که ازوزارت خارجه نام می بری مردم افغانستان ازاین دیکتاتوری اشرف غنی وخوشگذرانی عبدالله خسته شده اند واین دولت به هیچ تعریف نمی ارزد خداوند تباه شان بکند
سادات ازتخار

>>>   درین سفارت بشکک تنها روز حساب میشود تا ماه ختم شود که پول معاشات دالری و بیمه صحی را جناب نور محمد قرقین سفیر و چهار تن از دیپلوماتان بیکارهش امضا کند. اما یک محصیل افغان، مهاجر افغان و تاجر افغان که هزار مشکل در کشورقرغزستان بیگانه دارد عریضه و اسناد آن سه روز در روی میز جناب نور محمد قرقین امضا نمی شود و یک هفته در روی میز جناب قونسل چرا که آنها بسیار مصروف روزگار خویش ، هر روز خود شان و یا اعضای فامیل شان مریض و یا در رخصتی و عیش و نوش میباشند در سفارت بالا وظیفه آمده نمیتوانند. آیا دولت جمهوری اسلامی افغانستا برای تداوی و تفریح آنها را به سفارت مقرر کرده؟
یا شاید آدرس شفاخانه علی آباد را اشتباه کرده باشند.
نور محمد قرقین:
1.در حالیکه یک روز حمایت از افغان ها نمی کند و از دارنده گان تابعیت افغانستان دوری کند. شعارش است
2.خدمت تنها برای مردم ترکمن خود و فامیل خود از دیگر افغان نمی خواهد آگاهی داشته باشد. و در سفارت هم تمام کارمندان محلی هم ترکمن و ازبک است. ملاقاتی را تاجر افغان بخاطر مشکل مهاجرین که با وزیر کار امور اجتماع و مهاجرین و سفیر را تنظیم کرده بود بجای حمایت از افغانها و یا سخن راجه به مهاجرین بگوید، در شروع گفت اگر از سفارت ختم وظیفه شوم میتوانم با فامیلم پناهنده سیاسی در قرغزستان شوم. آیا سخن یک نماینده رئیس جمهور همین است؟
3.از وقت که سفارت افتتاح گردیده یکبار سال نو و یا روز استقلال کشور برگذار نشد. البته جناب سفیر در روز استقلال کشور های دیگر درصف اول میشینه.
خدا وند نادیده را روز نته و پای ترقیده را موزه
سفیر با چهار دیپلومات انجنیر،مستری، کل و کورش هر روز در چکر هستن سفارت تنها برای پیدا گری روزی حرامشان است و دولت هم برایشان از خون ملت میپردازد. لعنت خدا به اینها و آنها.

>>>   سلام
خوب شد یک نفر مطلبی درباره ازی سفارت که نه دوزدخانه و تنبل خانه نوشته کرد
قنسول را خو به چشم ندیده ایم می گویند مصروف کدام کار است که گویا هر روز زن و فرزندانش مریض هستند یا هم دلشان تنگ آمده است که چکر برده شان و تمام افغان ها ریشخند یک امضای ازو و سفیر است

>>>   یک نفر صدای ما را بشنود، ... بی شرم را از سفارت بکشید چون بسیار باطل است و بخش فرهنگی را بدون حتی یک کار فرهنگی به خرابی کشانده است
بی شرم سفیر که اینها را به کار وا نمی دارد و خودش هم چکر می زند و بی حیا وزارت خارجه و وزیران و معین ها که یک دفعه پرسان ما افغان ها را نمی کنند و پرونده های دوزدی را به گفته نویسنده با جیب های پر دالر سرپوش می گذارند

>>>   متاسفانه نه قرقین به سفیر میماند و نه عبدالله و اشرف غنی به رهبران حکومت. قرقین سالهاست دزدی میکنه و خدا خراب کنه خانه کرزی را که این بی سواد دزد را سفیر کرد

>>>   قرقين غير قانوني براي تمام اعضاي فاميل خود پاسپورت هاي عادي صادر نموده و بعدأ اسناد ها را نيزاز ارشيف دزديده است .
ديپلمات اسبق سفارت

>>>   در مدت ماموريت قرقين اين سفير بي كفايت و استفاده جو،سه بار تفتيش هاي وزارت محترم خارجه و تفتيش شوراي وزيران از نزذيك كار هاي سفارت را بررسي نموده و دزدي هاي شان از قبيل كشيدن پول از عوايد قونسلي ،رشوه خوري ،بداخلاقي و ساير خيانت هاي شان گزارشات مفصل به مقامات ذيربط ارايه نموده اند،متاسفانه تاكنون مقامات خاموش اند چرا؟؟؟
متوقعست هيات محترم رهبري وزارت خارجه ،تفتيش شوراي وزيران و اداره مبارزه با فساد اداري در زمينه اجراات لازم نمايند ،زيرا در اين سفارت چندين بار از حساب بانكي سفارت پول غير قانوني كشيده شده و اسناد أن نيز جعل گرديده و عملا بر بيت المال تجاوز صورت گرفته است.
ارگان هاي ذيصلاح ميتوانند اسناد را از مديريت تفتيش وزارت خارجه مطالبه نمايند.
در صورت ضرورت من حاضر هستم همكاري نمايم .
كارمند

>>>   سفارت افغانستان به یک شرکت قرقین محسوب میشود. حتی امروز ها به یک خانه دوزد زده...

>>>   من شاهد هستم كه در يكسال اقاي قرقين چهار الي پنج مرتبه به كابل سفر مي كند،هر مرتبه از يك ونيم ماه الي دو ماه مصروف كار هاي شخصي اش است و وزارت خارجه در مورد خبر دارد و يانه ؟
لعنت به همچو ماموريت....
يكتن از همسايه هاي قرقين

>>>   دو سال ميشود أوازه تبديلي قرقين اين سفير بيكاره را ميشنوم ،كاملا از تمام خيانت هاي شان مسوولين آگاهي دارند كه وي يكي از فاسدين حكومت كرزي و ع ،غ است،با انهم كارش را ادامه ميدهد.
كارمند وزارت خارجه

>>>   این ترکمن راخوب زیرچکش گرفته ایدنمیدانم کدام مجاهدبرسراقتداربهترازین است ؟ فرزندمرحوم استادربانی برادروزیرخارجه درهمین شبکه زیردندان قراردارد. پس کجایش درست است بااصلاح یک ترکمن همه گپ درست شود؟
من ازگپ سفارت چیزی نمیدانم چون نویسنده هم عقده گشایی کرده ولی مشخص نیست که گپ چه هاست ؟ خداکندخصومت ملی نداشته باشد!
اگرچه قرقین خودبین و مالیخولیاست امامجاهدین ملیونرو ملیاردر زکجاشد ؟
وطندار

>>>   دو سال ميشود أوازه تبديلي قرقين اين سفير بيكاره را ميشنوم ،كاملا از تمام خيانت هاي شان مسوولين آگاهي دارند كه وي يكي از فاسدين حكومت كرزي و ع ،غ است،با انهم كارش را ادامه ميدهد.
كارمند وزارت خارجه

>>>   باور کنید نه گناه قرقین است و نه غیز قرقین. گناه همه همه به دوش صلاح الدین ربانی این بچه خام که نام یک وزیر را یکدک می کشد است. بی لیاقت ترین و بی صلاحیت ترین وزیری که خارجه کشور تا حالا دیده است.

>>>   افسوس به حال این سفارت و دیپلوماتانش. کافی است یکبار به بشکک سفر کنی و برای پرسیدن یک سوال به سفارت بروی که شاید جوابی باشد یا تو را حمایت کند ولی تخیر هیچکس نیست و اگر باشد از چای خوردن خلاص نمی شود و نان چاشت.
شک نکنید که هیچ حمایتی یا جوابی نیست و همو نفرش که فکر کنم صابری بود در او وقت تو را می ماند و می رود.

>>>   قنسول ازی سفارت خودش را چی فکر کرده؟ دیپلمات استی یا کارمند شاروالی فرق نمی کند وظیفه ات خدمت به ما افغان های مقیم در خارج یا داخل افغانستان است
یک دفه نشد تو بی ناموس عریضه ما را به وقت یک امضا کنی و همیشه منتظیر آمدنت بودم خیلی وقتها تورا نفرین کردیم خدا تو را به جزایت برساند و سفیرت را هم لعنت کند

>>>   برادران این ها شایعه نیست و حقیقیت است. طویله ای پر از چارپا و سفیری مشروب خوار و بیکاره با چارپایانی بیکاره که نام خود را دیپلمات و سفیر و قنسول و سرپرست و اقتصاددان و چه و چه گذاشتند

>>>   فعلا هنوز سفارت کمی بهتر شده است قبلا کاسه گدایی در دست شان بود و از هر مراجعین مبلغ ده ده دالر میگرفتن و یک کارمند شان بود به نام اسماعیل با مراجعه به شرکت ها و تجارت خانه ها برای کمک به محصلین پول گدایی میکرد و از گاو غدود به محصلین میداد و باقی شه در جیب میزد. ههههههههههههههههه

>>>   جالب است چي نياز به پاسپورت هاي عادي براي اعضاي فاميل قرغين سفير ريشخندومسخره دولت .....
اين كاملاخلاف قانون است جدأ مورد بازپرس قرارگيرد،به نظر من سو استفاده از صلاحيت هاي وظيفوي پنداشته ميشود.
اگر اسناد ها را دزديده باشد گناه بزرگ را مرتكب شده است،افسوس به اين جعل كار ...و بي همت.
كارمند تشريفات وزارت خارجه

>>>   من ،جناب ريس جمهور اشرف غني،عبدالله ع ،اتمر،با قرقين جان از اغاز حكومت ....بلديت كامل داريم ،اين ادم يك شخص كاملا بيكاره ،استفاده جو،بي كفايت ،بيسوا دو ازجمله نالايق ترين عضو كابينه بود،به زبان دري تكلم و نوشته نمي تواند،ناحق با چاپلوسي وشيطنت سه دوره وزارت و بعدا به كمك يك تعداد انسان هاي فاسد به حيث سفير به قرغزستان معرفي گرديد.
وزير اسبق ...

>>>   جناب ع و غ و رباني صاحب!
با وجود اينكه از تمام خيانت و رسوايي هاي قرقين أگاهي داريند چرا اين شخص بي سواد وبيكاره را كه بيش از شش سال به اينطرف در اين سفارت به جز از سواستفاده هيچ كاري نكرده تبديل نمي كنيند،از شما احتراما خواهش ميكنم تا گزارشات هيات محترم را يكبار مطالعه نمايد گردن تان بسته اگر ملاحظه نكنيد.
كارمند تفتيش

>>>   جهت بررسي كاركرد سفارت و به خصوص كار سفيردر قرغزستان سه بار هيات تشريف برده اضافه از پنجاه هزار دالر مصارف ان گرديده ،درست است كه پول دزدي شده مطابق فيصله هيات از قرغين گرفته ميشود اما اين (پنجاه هزار دالر) مصارف چطور ميشود؟قابل دقت است!!!!!!
كارمند محاسبه وزارت خارجه

>>>   اسناد دزدي هاي پنهان و اشكار منجمله عياشي وخوش گذراني سفير،خواهر زاده ،و دو تن از مفت خوران خاص ،بخاطر استفاده خاص با خوداورده است ،طور مستند نزد من موجود است هر ارگاني قابل اعتماد جهت بررسي ايماني و وجداني خواسته باشد براي شان تسليم خواهم كرد.
يك تن از مهاجرين افغان در بشكيك

>>>   دوست ها اینقدر عقده گشای هم خوب نیست.
من خودم هم محصل هستم در پوهنتون امریکای اسیای مرکزی.
دوست های که انتقاد کردن سفیر بی کاره است برایشان یاد اور شوم که در بیشکک غیر از چند دانه محصل و دو سه دانه تاجر کسی دیگری نیست من خو ندیدم کسی از افغانستان به تفریح امده باشد، بنا ً چندان کار هم در سفارت نیست. در باره تاجر ها خبر ندارم اما مشکل محصل ها به زودترین فرصت اجراات میشود. و یک نکته دیگر همی چند دانه محصل هم که هست سال یک بار کار شان به سفارت بند میشه او هم بخاطر تمدید پاسپورت، وقتی من که بخاطر تمدید پاسپورت خود امدم در ظرف نیم ساعت کارم خلاص شد.
و یک نکته جالب دیگر قرقین غیر از معاش دولت دیگر درامد ندارد کسی که که دزدی کرده بود قونصل سفارت بود. وقتی قرقین از دزدی جناب عالی خبر میشه توشله واری رخصتش میکند تا که تا زنده است به یاد‌داشته باشد که مال ملت مال پدرش نیست.
قرقین که سال دو سه بار به افغانستان میره بخاطر فامیلش میره نه بخاطر تجارت. قرقین نه پیسه دارد تجارت کند نه هم وقت. مثل دیگر ها واری ما ل ملت چور نکده ازین خاطر هست که چند سال بدینسو سفیر است.
چند دانه مفلص که بنام سکرتر اول و دوم کار میکنن وظیفه شان چیست ؟
بابد در غیاب سفیر امورات سفارت را پیش ببرند.
*محصل خوش از سفارت و جناب سفیر صاحب*

>>>   قابل توجه رهبري محترم وزارت خارجه !
با وجود فساد گسترده در سفارت قرقز بيكاره بودن اين سفير بدنام و....شما خاموش هستيند،أفرين بگويم و يا نفرين ...(بعد از شنيدن وملاحظه گزارش هيات اعزامي از مركز تحرير شد،فساد مالي،اخلاقي ...كه نظير أن در تاريخ وزارت خارجه ديده نشده است .افسوس و هزار افسوس )
حواله به وجدان شما
كارمند رياست اداري وزارت خارجه

>>>   قرغين مي خواهد براي اعضاي فاميل اش پاسپورت هاي قرغزي بگيرد،شما در مورد اطلاع داريدويانه ؟نفرين باد به اين ...به جامه انسان .
كارمند اسبق سفارت

>>>   دوستان سلام
من هم يك ديپلوماتم ، زمانيكه مي شنوم كه فلان سفارت يا ديپلومات وظيفه خود را نشناخته و انرا در ست انجام نداده مي شرمم ، زيرا از ميان سي مليون نفوس كشور تورا انتخاب نمودند و معاش بهتر و شرايط بهتري برايت اماده نموده تا خدمت بهتر براي مردمت انجام دهي تا مايه شرمساري به مردمت نشوي ، ولي تاسف به حال اين بدبختان كه .......
من منحيثت مامور وزارت خارجه از دوستان هموطنانم در بشكيك معذرت ميخواهم و از مقام هاي وزارت امور خارجه بخصوص جناب وزير احترامانه ارزو مي نمايم تا كافيست بي عدالتي و بي مسؤوليتي شمايان لطفا بخاطر عزت خود و مردمتان دست به كار شويد و همچو اشخاص كثيف را نه تنها از كار برطرف بلكه به دادگاه معرفي نمايد تا پنداشته به ديگران شود .
مامور وزارت خارجه

>>>   هرگاه به سفارت افغانستان درعراق سر بزنيد واز كار وبار وشخصيت وعمل كرد وكردار هاي وبرخورد هاي زشت ولا انساني جناب سفير اقاي پرواني وجلالتمابان سكرتران اول ودوم سفارت عبيد الله جان وشفيق الله خان برخورد نمايد با حال واحوال سفارت هاي ديگر افغانستان وجناب سفير صاحبان وديبلوماتان مقيم در كشور هاتان صلوات ودرود خواهد فرستاديد اين مخلوقات يك نوع دشمني وبد بيني خاصي به أهل تشيع وشيعگان دارند ومي خواهند بهر نامي كه شود استفاده جوي نمايند.
كربلايي

>>>   طوری که شنیدم خواهرزاده سفیر بنام ابراهم قرقین همراه دریور سفارت نصف شب از دیسکو به حالت نشه وارد سفارت میشود. ابراهم از اینکه خیلی نشه بوده بر روی میز کمپیوتر سکرتریت می افتد و دندانش میشکند و هم اثر دندان تا هنوز بر روی میز دیده میشود.
اینچنین است حالت سفارت افغانستان در بشکیک

>>>   قرقین نیمی از سال را در کابل است و معلوم است که سفارت یا همان قبرستان هرکی به خود می شود. رییس که نباشد همه از زیر کار در می روند البته نقش پر رنگ فسادها زیر ریش قنسولی است که اگر دستش با سفیر هم کاسه نباشد خیلی کارها اتفاق نمی افتد. نقش بخش فرهنگی سفارت هم که با کچالو پوده یکی است.
شرم است به خدا

>>>   من یک هموطن مقیم بیشکک و ناراض از عملکرد سفیر باید این نکته را بگویم که کم کاری ها و نبودهای سفیر و بیکاره بودنش درست است اما در کاهلی, رشوه خواری و غیبت و کوتاهی و مستی قنصول هم باید فکر کرد من خودم با مراجعه به سفارت شنیدم که پول کالا و نان و تلیفون خانه و اولاد سفیر را می گفت بپردازید و حمید و او از پول های کلان گپ می زدند
داستان های زیادی از توهین و جنجال بین دیپلمات ها در محافل هست که همدیگر را دزد می گفت و حق خور
اینها دیوانه... هستند نه دیپلمات

>>>   تا جاییکه من میدانم یک محصل ترکمن به نام شجاع الدین محصل پوهنتون مناس در بشکیک به مرض تبور کلوز مبتلا شده بود و پوهنتون متذکره هم به سفارت خبر داده تا سفارت مریض را که به حالت بدی قرار داشت تحت تداوی قرار بگیرد.
خود آقای قرقین که این محصل ترکمن را از افغانستان دعوت نموده بود دو روز هیچ خبری از قرقین ویا یکی از مسئولین سفارت نشد. محصل بیچاره در زیر زمین لیلیه پوهنتون متذکرهع بود و بخاطر ساری بودن مرض، هیچ کس اجازه ملاقات را نداشت. و فامیل اش هم در افغانستان در حال بد اقتصادی قرار داشت. از طرف مسئولین سفارت تحت تداوی و همکاری صورت نگرفت. آقای اسماعیل که در آن وقت کارمند محلی سفارت بود، بخاطر وطنداری و سرنوشت محصل مریض نا چار شد تا خودش شخصا به این کار اقدام نماید و از مسئولین سفارت هم تقاضای همکاری نمود ویا معاش شخصی اش را بخاطر تداوی از سفارت خواست. اما متاسفانه جواب منفی گرفت. و سپس از آقای اسحق شفق که او در آن وقت کارمند محلی سفارت نیز بود مبلغ 500 دالر بطور قرضه برای اسماعیل داد. تا با واسطه تاکسی به لیلیه رفته محصل مریض را به شفاخانه انتقال و بستری نمود. مدت شش ماه در شفاخانه بستری بود و تمام مصارف به دوش اسماعیل بود.
از جریان گرفتن همکاری از تاجران افغان مقیم بشکیک خود معاون پوهنتون مناس و سفیر جمهوری قرغیزستان در کابل نیز در جریان میباشد.
فعلا محصل شفا یاب است و به درس ها اش ایدامه میدهد. همین همکاری اسماعیل بود که امروز محصل به زندگی عادی اش ایدامه میدهد.
به نظر من وسیله کمک شدن به یک هم وطن که او هم یک محصل و یا مریض که اشدا ضرورت دارد آیا میتوان گفت (گدا) ؟

>>>   یکی از کارمند سفارت بشکک به نام اسماعیل اوغلی رچند در فساد که از سوی عمید غنی قونسل اسبق سورت گرفته نقش دارد. عمید غنی مبلغ 20000 هزار دالر آمریکایی را از حساب بانکی سفارتخانه دذدی کرده و بعدا فراری شده است. گوفته میشود که عمید غنی وابستگی به مافیایی وزارت خارجه دارد و در چپاول پولهایی اخذ شودهء غیرقانونی از سوی سفارت خانه‌های مختلف به حساب خود پرداخته. اسماعیل نیز در قضیهء ویژه همکاری کرده که قونسل بتواند فرار کند. من می‌خواهم در رابطه به اسماعیل یک چیزی را تذکر کنم. اسماعیل یک شخصی است که به خاطر منافع خود وابسته به سفارت ازبکستان مقیم بیشکک بوده و گوفته میشود که عامل اصلی اطلاعات جاسوسی سفارت ازبکستان را به دوش خود گرفته است.

>>>   سفیر که دوزد و فراری است و دو دیپلماتش هم دوازده پاس استند به نظرتان دیگر گله از این سفارت می توان دشت
جای فکر است ولا

>>>   قابل توجه رهبري محترم وزارت خارجه !
با وجود فساد گسترده در سفارت قرقز بيكاره بودن اين سفير بدنام و....شما خاموش هستيند،أفرين بگويم و يا نفرين ...(بعد از شنيدن وملاحظه گزارش هيات اعزامي از مركز تحرير شد،فساد مالي،اخلاقي ...كه نظير أن در تاريخ وزارت خارجه ديده نشده است .افسوس و هزار افسوس )
حواله به وجدان شما
كارمند رياست اداري وزارت خارجه

>>>   سلام عرض خدمت هموطنان عزیز، درمرحله اول: چیزیکه راجع به سفیر صاحب محترم نور محمد قرقین نوشته شده عبارت از تفکرات و تبلیغات فاقد اعتبار است. دوم: افراد و اشخاص که در نشر این تفکرات صحم دارند بنام بورده میشود که محمد اسماعیل قیوم اوغلی کارمند اسبق سفارت افغانستان مقیم بیشکک است. این کارمند سفارت هرچند در فساد که از سوی عمید غنی قونسل اسبق سورت گرفته نقش دارد. عمید غنی مبلغ 20000 هزار دالر آمریکایی را از حساب بانکی سفارتخانه دذدی کرده و بعدا فراری شده است. گوفته میشود که عمید غنی وابستگی به مافیایی وزارت خارجه دارد و در چپاول پولهایی اخذ شودهء غیرقانونی از سوی سفارت خانه‌های مختلف به حساب خود پرداخته. اسماعیل نیز در قضیهء ویژه همکاری کرده که قونسل بتواند فرار کند. من می‌خواهم در رابطه به اسماعیل یک چیزی را تذکر کنم. اسماعیل یک شخصی است که به خاطر منافع خود وابسته به سفارت ازبکستان مقیم بیشکک بوده و گوفته میشود که عامل اصلی اطلاعات جاسوسی سفارت ازبکستان را به دوش خود گرفته است. تا جایی که من در باره قرقین صاحب اطلاع دارم، انسان نیک و وطن پرست است. من به عیص یک کارمند وزارت میخواهم یادآور شوم. کارهای که قرقین صاحب در وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت معارف انجام داده فکر نکنم که در طول حکومت داری کرزی و غنی کسی مثلی جناب قرقین صاحب خدمتگزاری کرده باشد.
با احترام
کارمند وزارت.

>>>   برادر ها قبلا ها هم شایعه بود که سکرتر اول جاسوس کشور ازبکستان است و بنام انجنیر کاپی مشهور بود چون تمام اسناد های سفارت را کاپی میکرد و در اختیار سفارت ازبکستان قرار میداد.

>>>   قابل توجه وزارت خارجه ج.ا.افغانستان.باوجود فساد گسترده سفارت ج.ا.افغا نستان مقیم بیشکیک سکرتر دوم سفارت تیموری در امور قونسلی تعین شده .روزها رفتیم بخاطر تمدید پاسپور ت در وظیفه خود نبوده اگریک هفته بعد بسفارت میاید یک ساعت کار میکند باز گم میشود.اقای قونسل شوق کوهگردی وسکی زدن را دارد زیاده وقت گرانبهای خویشرا در دامنه کوهای قیغیزستان سپری میکند.باید یاد اوری کنم که یک ادم بی مسلک وبی سویه است ازمقامات احترامانه خواهشمندیم یک نفر دلسوز ومسلکی را درپست قونسلگری بیشکیک تعین کنند مردم از گرو این بی مسلک رهایی پیدا کنند.بادرود .

>>>   قرغين جان!
بهتراست استعفا بدهيد،
بيش ازسه دهه است كه به اشكال و نيرنگ هاي مختلف از نام قوم با افتخار تركمن استفاده كردي،صاحب دارايي ها،خانه هادر داخل و خارج هستي،
طوريكه از ع و غ گرفته همه مي دانند تمام انرااز طريق نا مشروع بدست اورده اي،اكنون نيز همه روزه به جز از شيطنت فريب و عوام فريبي هيچ كاري نداري ،تمام عمر خود را به رسوايي ودزدي سپري كردي،اكنون بهتر است پول هاي كه از بيت المال دزدي كردي،به حساب دولت تحويل كن،زيرا پول غارت شده را كسي بخشش كرده نمي تواند،فرصت را از دست نداده عاجل استعفا بده،زياد از اين از نام قوم نيكنام و زحمتكش تركمن استفاده نكن........
مامور متفاعد از وزارت معارف

>>>   با عرض سلام انسان هاي پاك انديش!
نخست از همه برادران كه به نام هاي مختلف چيزي تحرير مي كنند احتراما خواهشمندم كه به هـيج كس توهين ننمايند زيرا خداوندشاهد اعمال ماست،نوشتن واقعيت بد نيست گرچي من شخصا هيچگونه توقعي از اين حكومت بيكاره ع و غ ندارم،زيرا همه اي اينها غرق جنجال هاي خود اند،اگر وجدان مي داشتند در اين مدت در مورد همچو اشخاص مفسد و بيكاره تصميم مي گرفتند.قرار اطلاع همه اسناد هاي دزدي قرقين در سفارت افغانستان در قرقز،در مديريت تفتيش وزارت محترم خارجه و رياست تفتيش شوراي محترم وزيران تحت غور و بررسي است،مسوولين محترم نيز مجبورا مكلفيت دارند موضوع را پيگيري نمايند،در غير أن خود آنها زير سوال خواهند بود، زيرا دزدي از مال بيت المال عواقب ناگواري را در قبال خواهد داشت!!!!!!!
به دزدان بيت المال خاموش نشستن نيز جرم عظيم است.
كارمند تفتيش ....

>>>   با سلام
بهتر است خود را سردرد نكنيم ،منتظر باشيند كه بزرگان در حالت تصميم گيري اند،در مورد دزدي بگويم ،به خصوص از حساب بانكي سفارت ،دير و يا زودهمه بخير حصول ميشوند،اگر ع وغ نكرد،كسي ديگري جزاي اينها را ميدهد.حوصله خوب است،
بخاطريكه اين ادم... از هم صنفي هاي شان است،در كابينه هاي سابق
حسن از تعمير مركزي وزارت

>>>   به رهبري محترم وزارت خارجه !!!!!!!!!!
من نيز ازموضوع كاملا أكاه ام،بهتر است كه نظريات هيات محترم وزارت،و تفتيش عالي شوروزيران كه سه بار در بشكيك سرگردان شده اند عاقلانه به حكم وجدان تصميم بگيريند،همه مسايل درگزارشات تسجيل يافته است ،زيرا يكي از همكاران پاك طينت اين وزارت با آه و اندوه از فساد هاي مختلف اقاي قرقين قصه نمود كه كاملا هر انسان را متاثر ميسازد،طور مثال دراخرين روز كاري هيات جناب سفيراز مخفي گاه خود بيرون شده نزد هيات حاضرودر اخرين لحظات به جعل يك قطعه چك مبادرت ميورزد،(به اصطلاح دزد به پشتاره گير ميايد)در اين مورد يك تن هيات محترم به شديدترين الفاظ .....اين عمل شنيع غير قانوني وي راجعل وتزوير پنداشته بحضور داشت همه همكاران محكوم نموده است ،(جهت معلومات بيشتر گزارش هيات محترم قابل ملاحظه است).
كارمند ادراي وزارت خارجه

>>>   گفته میشود این که خانم یکی از دیپلوماتان بدون توجه به موقف شوهرش و قوانین در سفارت به عنوان کامند محلی استخدام گردیده است.

>>>   دوستان چرا پشت سر مردم تخریب میکنید. من هم یک محصل پوهنتون امریکایی در بشکیک هستم از کار کرد سفارت راضی هستم و همیشه در چند ساعت کار ما انجام شده و تو هم محصل پر درد نام محصلین را بد نکو هر مشکل شخصی که با سفیر یا دیپلوماتان داری برو از نزدیک مشکل خود را حل کن.

>>>   پر درد خانم: سفارت افغانستان در بشکیک از مدت یک سال به این طرف اصلاحات آمده و تو خودت یک آدم احمق دهاتی هستی که از نام محصلان سو استفاده میکنی در حالی که خودت محصل هم نیستی شاید هم مانند ذلیخا خواسته نامشروع از سفیر و دیگر دیپلوماتان داشتی و آنها دست رد به سینه ات زدند.
محصل در بشکیک

>>>   مشکلات اساسی از مرکز است چون کار به افراد مسلکی سپرده نمیشود .
دیگر اینکه آغا سفیر از اساسات دیپلماتیک کجا خبر است از نیازمندی های
کشور ومردم بخصوص افغانها مقیم قرغزستان. در یک جمله بی کفایت ترین دیپلمات افغانی درین زمان نور محمد قرقین است.
خانم آغا قرقین قرغز نیست با استفاده از وکیل ها شورا قرغزستان اقامه برای خانمش گرفته است که خلاف تمام قوانین بوده که شخصی که داری مصونیت دیپلماتیک باشد اقامه اخذ نماید.
2 آغا تیموری نسبت به امور کاری سفارت دریافت اسناد تحصیلی برایش مهم تر است. چون تا ساعت یک ظهر مصروف تحصیل است برای مراجعین وقت ندارد مسوولیت بدوش مقامات وزارت خارجه است برای ما صرف صبر.
یکی از افغانها

>>>   من هم یک محصل هستم در بشکیک از سفارت که سکرتر اول اش انجنیر ساختمانی (نل دوان) باشد و همچنان تکلیف روانی داشته باشد چی گله کنیم. محصل پر درد من راجع به سکرتر دوم جدید که فکر کنم نام اش فراهی است معلومات میدهم و متن زیبای شما را تکمیل میکنم: اگر میخواهید سکرتر دوم جدید (فراهی) را ببنید باید به دنبال موصوف در موتر های مشروطکه بگردید چون نامبرده در هفته چند روز محدود فقط دو ساعت در سفارت موجود میباشدو بس باقی روز را همراه با فامیل شان مشروط که سواری میکند که خود چند بار شاهد آن بودم. و جالب اینجاست که یک بار همراه با فامیل شان دیدم از بس که لباس های دهاتی پوشیده بودند نتواستم از شرم به دوست ایرانی هم معرفی نمایم. اما دوست ایرانی گفت آن خانم را میشناسم و هم آن را به طور کامل برایم معرفی کرد......، جالب اینجاست که دیپلوماتان بشکیک با وجود معاش دالری حتا لباس پوشیدن شان را به عنوان یک دیپلومات هم بلد نیستند. همگی از .. زیاد در مشروطکه ها بیروبار رفت آمد می نمایند، حتا حاضر نیستند از تاکسی استفاده نمایند، و برای خرید هم در بازار های ارزان که برای مردم طبقه پایین است برای خرید میروند، آنان که به فکر آبروی خود به عنوان یک دیپلومات نیستند به فکر دولت و افغانستان چطور باشند، گفته میشود که سفارت یک موتر دارد و آن هم در خدمت شخصی سفیر است که در حویلی های شخصی خود همیشه رفت آمد میکند. امسال برای اولین بار بود که در سفارت یکی دو محفل خوب برگزار گردید و از محصلین دعوت بعمل آمد نمیدانم نمیدانم آنروز سفیر و دیپلوماتان از کدام پهلو بلند شده بودند. " محصل پر درد"

>>>   يک کارمند محلي به نام حميد در سفارت است که دستان او و گريبان قنسول که تيموري است با هم گره خورده است و هردو هم کاسه سفير استند و هر سه دزد، هم اکنون که پاسپورت ناو چاپ مي کند هنوز هم با گذشت بيشتر از يک ماه يکدانه پاسپورت به يکي از افغان ها نداده نمي فهمم ما بيچاره ها چه کنيم، منتظر استند تا کمي پيسه با انها بدهيم تا پاسپورت بدهند شرم است به خدا

>>>   دوستا يگان نفر دوزدي و چپلوسي و رشوت را کنار مانده پورسان کند که کي تقاعد ميکني يلا کو دگه پشت سفارت هزاران جوان شهيد و ناقص شدند درين سالها که تو واري چلپاسه تاريخ گذشته تا اي سن هنوز باشند؟
تقاعد کو استفا بده مقصد گم شو

>>>   درباره سفير که نامش اسماعيل است. او را به خاطر هزار فاسد که کرده بود بيرون کردند و او که همراه زنش و با همکاري سفارت ازبکستان بورسيه هاي دوزدي را استفاده ميکند هر روز درحال بدگوي است و ابرو سفارت و سفير و ديپلومات را روي زمين مي ريزاند

>>>   رييس جمهور غ و جناب ع هردو استيفا بدهيد و سفير و وزيرتان را هم با خود ببريد

>>>   خطاب به هم نشينان وهم پيكان قرقين مفسد و ... !
لطفا وجدان هاي خود را لكه دارنسازيد زيرا من از سوابق كاري هركدام شما بحيث خادم در كشورخبر دارم ،بهتر خواهد بود كه در قضايا به شكل واقعي وعيني نگريسته ازنوشتن چيزهاي بي مفهوم و دور از واقعيت پرهيز نماييم،زيرا اين شخص بدنام تاريخ دايم سفير نخواهد ماند،اما ما و شما مانند هميش در پهلوي يكديگرخود در روز هاي خوب و بديكجا خواهيم بود،تهمت بستن خلاف واقعيت را كارنامردان ميدانم ،خوب است همه ما عادلانه برخورد نموده از تحرير نمودن و تهمت ها دوري بجوييم .
مهاجر وكارمند اسبق قواي هوايي

>>>   من بنابر دلچسپي از الف تا،ي،با دقت كامل مطالب فوق را مطالعه نموده به اين نتيجه رسيدم كه اين شخص بيكاره به جز از خوشگذراني و دزدي هـيچ كاري به سفارت نكرده است،بنأ بهتر است وزير صاحب محترم خارجه هر چي عاجل وي را ممنوع الخروج از كشور نموده به دادگاه معرفي نمايد،بخاطريكه به استثناي چند نفر استفاده جو هاي بي هويت همگي از وي نفرت داشته و خواهان عدالت اند،به نظر من همه به اين نظر هستيم كسيكه سو استفاده از صلاحيت وظيفوي نموده چشمش به مال بيت المال دوخته و دزدي نمايد،به هيچ وجه قابل عفو و بخشش نبوده و جهت عبرت به ديگران مجازات شود،به نظر بنده حتما روزي دوسيه شان به سارنوالي محول خواهد شد.
كارمند لوي سارنوالي ج.ا

>>>   قرقين در مدت كار خود هـيچگونه كمك جهت رفع مشكلات مهاجرين نكرده بلكه بر مشكلات ما افزوده است،به گونه مثال وي در مورد اخذ اسناد كشور قرغز مخالفت نموده با نوشتن مكتوب جداگانه به وزارت خارجه قرغزستان جنجال هاي كلان را خلق كرده بود،خوشبختانه به كوشش همگاني موضوع حل شد،واين لعنتي بد اخلاق شرمسار گرديده حتي مدتي از برو شدن با بزرگان دوري مي جست،..به اين سفير خوش گذران و دزد.
مهاجر در بشكيك

>>>   قرقين با بي حيايي وفريبكاري بسيار پول ها را از طريق نامشروع از اين سفارت بدست اورد،اما همه اي انها را به تدريج از دست داده و اين پروسه جريان دارد،همه هموطنان مقيم قرغزستان واقف اند كه بيش از سي هزار دالر در دوسيه ابراهيم قرقين ،براي هيات تفتيش شوراي محترم وزيران حكومت نا بكار ع و غ و همچنان سكرتراسبق اش ،جزيه داده است،از همه جالبتراينكه براي سكرترسابق اش به اسم مولوده يك قطعه چك ٢٣هزار دالري را صادر واز حساب بانكي سفارت نيز شخصا سكرتراش تسليم شده حيف و ميل مينمايد،لعنت برتو اي خاين ملت و لعنت بر كساني كه كوركورانه تا كنون از قرقين اين شخص خاين بر بيت المال دفاع كرده و ميكنند.
مقامات اگر وجدان دارند مي تواننداز مهاجرين وافغان ها در بيشكيك نيز پرسان پرسان نموده اجراات لازم نمايند.
مهاجر حقگو

>>>   خوشبختانه تعدادي از هموطنان انگشت شمار در داخل و خارج بنابر همنشيني وخوشگذراني از قرقين بي هويت و بي خاصيت حمايت ميكردند با خبر شدن از خيانت ها به خصوص از كشيدن پول ازحساب بانكي سفارت طور مخفي موضع گيري شان را مشخص نموده به قرقين نفرين مي فرستند،زيرا در مال بيت المال همه اي ماشريك هستيم،بيش از اين نبايد بر خاينين مجال دزدي و چپاو ل داده شود.
شريفي از صدارات

>>>   آه و ناله مهاجرين قرغزستان قرقين را كور ميكند بخاطريكه كوچكترين كاري به نفع مهاجرين و غيره افغان هاي مقيم در قرقز نكرده است.
من كاملا متنفرم از اين انسان دزد بر مال ملت .
مهاجر زحمتكش از بازار اوش

>>>   قرقين وزير اسبق وزارت كار،شهدا و معلولين يك انسان فاسد،بيهوده و بيكاره اي رژيم منسوخ حامدكرزي است،نوشتن به ادرس اوخوب و يا خراب هيچ ضرورت نيست او از اين وزارت نيز بنابر استفاده جويي و دزدي و بي كفايتي كشيده شده است بخاطريكه همه مانند پنج انگشت اورا ميشناسند،حيف است وقت گرانبهاي خود را به ارتباط او ...ضايع نماييم.
به افغان هاي مقيم در قزقزستان صبر وحوصله أرزومندم ،زماني ما كارمندان نيز ارزوي برطرفي اين انسان بي ابرو و بي عزت را داشتيم.
حنيف كارمند وزارت كار شهدا و معلولين

>>>   با عرض سلام !
قابل توجه همه و به خصوص همكاران محترم وزارت خارجه:
اقاي نور محمدقرقين يك تن از بقاياي حكومت ....حامد كرزي است امروز و يا فردا به بدنامي و شرمساري برطرف ميگردد،ديگربراي پاي ماندن در وزارت خارجه راندارد بنابرايناحترامانه و عاجزانه منحيث يك همكار كوچك تان خواهشمندم احساساتي وعاجلانه تصميم نگرفته يكديگرراتوهين،تحقيرودشنام نداده واز نوشتن چيزهاي بي اساس و پوچ دوري نماييند،زيرا ما اعضاي يك خانواده هستيم،نان ونمك يكديگر را خورديم و اگرنه در داخل و يا خارج با هم روزي نان و نمك خواهيم شد،،بنانگاشتن و بكاربردن جملات و كلمات غيرحقيقي،غير اخلاقي ،غير انساني دور از اداب يك كارمند،متعهد پنداشته ميشودو همه اينهادايم در خاطرات تان باقيمانده وهميش در عذاب وجدان خواهند ماند.لطفن افكار وضميرخود رالكه دار نسازيند.
با درود فراوان
كارمند امريت سوانح

>>>   از یک نفر دزدیدن شرف دارد به دزدی از بیت المال و جایگاه ناحق داشتن
گلوی همچو دزدان را خداوند خودش خواهد فشرد وقتی هزاران هزار یتیم و بی سرپناه شریک این بیت المال هستند

>>>   باید بدانید که این مطلب باعث شد تا مدارک موجود در وزارت خارجه دوباره به بررسی گرفته شود و امید است که ناحقی و ناعدالتی چه در این نماینده گی و چه در دیگر جای ها برطرف شود.
با تشکر
کارمند تفتیش وزارت خارجه

>>>   دوستان عزیز .کسانیکه از رهبری سفارت ج.ا.افغانستان وتیموری بی مسلک وبی حساس دفاع مینمایند الکش ها وقاچاق بران هستند.باحترام .
داکتر یونس.

>>>   يک مطلب نوشته شد و دهها نفر عقده هاي خود را بيرون ريختند، مردم افغانستان بسيار عجيب هستند يک شورک بدهيشان خود و ديگران را تحقير مي کنند و به باد تهمت مي گيرند

>>>   اطلاع دقيق دارم كه سمير تيموري يك انسان كاملا مكار،بيسواد و فاقد مدرك تحصيلي است در وزارت خارجه با هزارنيرنگ و حيله با وساطت چند تن وكلاي رشوت خور و در زمان ضرارمقبل غيرقانوني مقرر گرديده ،تنبلي و بيكاره گي او را همه همكاران قونسلي وزارت مي دانند،او يك انسان بي باك وغير پابند دروظيفه بود،درضمن يك كارمند بي پرنسيپ ،تنبل ،خوشگذران ،دروغگو و شيطان است،با چاپلوسي ودست بوسي بزرگان خود را به اين نماينگي رسانده است،از اين شخص همه همكاران قونسلي نفرت دارندبخاطريكه خلاف قانون پراشوتي مقرر شده حق سايرجهت كارمندان با استعداد وبي واسطه را ضايع كرده است.احتمال ان ميرود چگونگي اسناد شان نيز مورد بررسي قرار گيرد،قرار اطلاع از كدام موسسه سند تحصيلي جعلي گرفته است.
به فكر من قرقين و تيموري هردو مفسدين ماهر خوب جورامد كرده به نيرنگ ومهارت هاي خاص يكديگر را حمايت ميكنند.
كارمند بي واسطه وزارت

>>>   جالب و شرم اور است !!!
در بخشي ازنوشته ها ديدم كه قرقين بي شرمانه با صدور چك بانكي مبلغ بيست وسه هزار دالر را به سكرتر اش بخشيده و يا به عباره ديگرجزيه داده است،احتراما از مقامات ذيصلاح خواهشمندم تادر زمينه تحقيق و بررسي جدي نمايند،همچنان در مورد حصول پول غارت شده طور عاجل اقدامات لازم صورت گيرد.
تواب طاهري كارمند وزارت

>>>   من بنابر دلچسپي از الف تا،ي،با دقت كامل مطالب فوق را مطالعه نموده به اين نتيجه رسيدم كه اين شخص بيكاره به جز از خوشگذراني و دزدي هـيچ كاري به سفارت نكرده است،بنأ بهتر است وزير صاحب محترم خارجه هر چي عاجل وي را ممنوع الخروج از كشور نموده به دادگاه معرفي نمايد،بخاطريكه به استثناي چند نفر استفاده جو هاي بي هويت همگي از وي نفرت داشته و خواهان عدالت اند،به نظر من همه به اين نظر هستيم كسيكه سو استفاده از صلاحيت وظيفوي نموده چشمش به مال بيت المال دوخته و دزدي نمايد،به هيچ وجه قابل عفو و بخشش نبوده و جهت عبرت به ديگران مجازات شود،به نظر بنده حتما روزي دوسيه شان به سارنوالي محول خواهد شد.
كارمند لوي سارنوالي ج.ا

>>>   در اين شكي نيست كه قرقين يك انسان بي كفايت و ضعيف النفس است،در بندر حيرتان طور علني پاره خوري ميكرد ودر اختلاس هاي كلان دست داشت ،از دزدي هاي شان همه تاجران وكاركنان بندر حيرتان خبر دارند،از پول انتخابات هم دزديده،ازمعارف ،حق شهدا و معلولين و اكنون قرار نوشته هموطنان برعلاوه ازدزدي و استفاده جويي هاي ديگراز حساب بانكي سفارت قزاقستان مبلغ ٣٢ هزار دالر رانيز درديده به سكرتر اش داده ،اين بي حيا طور علني محاكمه شود،بخاطريكه پول من و تو وملت غريب وبيچاره افغانستان را دزديده به نفري خود داده است
شرم است ،نفرين مي فرستم به مسوولين كه همچو دزدان را تا هنوز نگاه كرده اند.
عضو شوراي ولايتي بلخ

>>>   قرقين يك انسان ساده و بيكاره است،در زمان وزارت چي در معارف و چي در كار وشهدا و معلولين يك تعداداشخاص مغرض باشيطانت از حماقت و لودگي اين استفاده هاي زيادي كرده است ،قرا ر اطلاع در بشكيك هم صابري بيسوادوهم تيموري ... وبي هويت كه هردو كارمندان بيكاره وباد اورده اي وزارت خارجه را همگي خوب ميشناسند،از ضعف سفير استفاده نموده ازطروق مختلف با پيشكش نمودن ...بسيار كارهاي خلاف قانون را انجام داده است، (شخص سفير خبر شده پشيماني سودي ندارد).بايد تمام اسناد سفارت با دقت مجددا بررسي شود.ً
علي رضا كارمند ارشيف

>>>   با وجود ایقدر نارضایی دیگر بهتر است سفیر خودش استیفا دهد

>>>   من قبلا با قرقين بلديت نداشتم در يك سفر او را شناختم از لحاظ شخصي فاقد اخلاق ...است بنابر عفت كلام نمي توانم تحرير كنم خلاصه اينكه ايزك بوده وكارهاي غير اخلاقي او را هرگز نميتوانم به رشته تحرير بياورم .
كارمند وزارت معارف

>>>   دوستان سلام !
قرقين ناسپاس و ... راما مردم شمال به نام... ميشناسيم،اين... در وزارت معارف براي ما ترك تباران بزرگترين.... رامرتكب شده هـرگز فراموش ما نمي شود،او كتاب هاي چاپ شده به زبان ازبيكي را قصدا بنابر دلايل نامعلوم درگدام هاي وزارت نگهداشته و توضيع ان را معطل قرار داده بود.
استاد ع سليمي

>>>   من يك تن از دوستان وهمفكران سابق قرقين مضرهستم،او بعد از رسيدن به قدرت به عوض اينكه كمك نمايد برضد ماتوطيه و دسيسه هاي زيادي نموده حتي در بركناري من نقش اساسي داشت،نه تنها من بلكه تمام كارمندان دولت كه با او كار كرده از اين انسان.... ازرده اند،خداوند را سپاسگذارم كه اين ادم رشوه خور و توطيه گر برطرف گرديده رسواي عالم ميشود.
ق .ح از جوزجان

>>>   قرقين را بهتر بشناسيد:
يك تن از اختلاسگران حكومت حامد كرزي و ع .غ.
يك تن از دزدان ماهر از پول بيت المال به خصوص در سفارت بيشكيك.
يك تن از سفراي كه از صلاحيت وظيفوي سو استفاده نموده است.
يك تن از جعل كاران بي نظير اسناد.
يك تن از اشخاص بيكاره و بي كفايت در دستگاه ديپلوماسي افغانستان .
يك تن از ضعيف النفس هاي معاصر.
همسايه قرقين

>>>   قرقين،وصابري ازجمله جعل كاران اسناد در سفارت شهرت دارند،بعداز تبديلي صابري مسووليت ان به تيموري سپرده شده،براي همگان معلوم است كه تيموري بيسوادو خالي ذهن يك تن از كارمندان تازه به كار وزارت كه ازهيچنوع قانون و طرزالعمل هاي وزارت اگاهي نداشته و نداردبا همياري با دزد كلان مجبور ميشود لبيك گفته ناگزير به اشاره ان عمل نمايد،از جانب ديگر يكي از اخلاق ... تيموري اينست كه از طريق بالا كردن پيك ها و شيطنت خود را با سفير نزديك ساخته همه امور سفارت رامتقبل شده است ،بي خبرازاينكه سفير از بيسوادي وي بسيار استفاده هاي سو نموده است،بيچاره تيموري كه فاقد تحصيل و تجربه كاري بوده است ،البته در اينده نزديك جهت جواب دادن در پهلوي سفير مكار اين ... قرارخواهد گرفت.
كارمند بي غرض ...

>>>   دوستان عزیز با وصف عدم علاقه تشویق شدم تا مطلبی را در خصوص این پلیت تاریخی بنوسم :
قرقین شناسی عذر میخواهم قرقین نام ولسوالی است در اطراف مزار شریف ،شهرت جهانی دارد بدا به حال قرقینی های زحمت کش وساده بنابر جبر زمان این کثیف از میان ایشان ظهور کرده است هرخواننده میفهمد مطلب چیست .
حیف حرف ن که با ترکیب ور میشود نور بالای اسمش قرار دارد که در اصل تاریک ترین ادم است.
شخص دومی با ویژه گی بد در قاموس انسانیت پیدا نخواهد شد .
دروغ گو ترین شخص قرن است .
استفاده جو ترین شخص در 40 سال اخیر است .
....

>>>   شب گذشته مطالب فوق را الي دو بجه مرور كردم،واقعأ متاثر شدم،من در طول ماموريت بسيارسفرا را ديده و با هم همكاربوديم ،بهر حال هر كاري كه انجام مي شد، با ديكتاتوري با خوبي و يا زشتي امامطابق قانون.
قابل تذكر ميدانم كه در تمام ادارات دولتي چي در داخل وچي در خارج رعايت سلسله مراتب يكي از اصل هاي ارزشمند قانون نافذه كشور محسوب ميشود،اگر در بيشكيك اين اصل رعايت نگرديده باشد،جاي تاسف است زيرا اقاي قرقين دو دوره وزير،وكيل و اكنون سفير كبير دريك كشور ،
از جانب ديگر همكار كه غير قانوني مسوليت سرپرستي غير قانوني ،خلاف قوانين نافذه كشور متقبل ميگردد،چي جوابي در برابر قانون خواهد داشت.
ازاين معلوم ميشود مسووليت دهنده و مسووليت پذيرنده هر دو از قانون أكاهي ندارند ويا جهت جلوگيري از افشاي مدارك جعل وتزوير شده، به چنين عمل غير قانوني مبادرت ورزيده اندبه هر صورت اميدوارهستم همكاران محترم در زمينه توجه جدي نمايند،زيرا حقايق هيچ زماني پنهان نمي ماند.
همچو عمل به اصطلاح كار بيسوادان محسوب گرديده در دستگاه ديپلوماسي يك كشور از جمله اعمال زشت پنداشته ميشود وبس.
كارمند وزارت در سفركاري

>>>   ما ماجیرین مقیم بیشکک از سفیر صاحب محترم خوشنود استیم، افتخار ما مردم افغانستان است. یک دو فامیل قاچاقچیان و دذدان که زورشان نمیرسه و کارشان کساد است اینجا توضیح میدهد.

>>>   محصل مقیم بیشکک
هموطنان عزیز، قرقین صاحب یک انسان شفاف و شایسته در امور کاری خود است. تا جاییکه من آگاه استم، سفرارت مقیم بیشکک امکانات مالیش محدود است. اصل فسادچیان در حکومت مرکزی قرار دارد وقت پربهای خود را ضایع نکنید با نوشتن ...

>>>   دوستان گرامی، یک بچه بنام رسول در سفارت کار میکونت، بی سواد و بی فایده است در سفارت. چرا پول دولت به اینطور آدم بی کفایت داده میشود. دوستانم میگوید که این شخص شب و روز مسروف اییاشی میباشد. .... بد نامی سفارت است،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است