خارجی ها به سقوط هلمند کمک می کنند
خارجی ها دروغگوهایی هستند که با نام مبارزه با تروریزم به افغانستان می آیند و در اینجا از آنها حمایت می کنند. انگریزهایی که به هلمند رفته اند به جای اینکه در تامین امنیت کمک کنند به تروریزم کمک می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۰    ۱۳۹۴/۱۱/۱۳ کد خبر: 111244 منبع: پرینت

در حالیکه سرپرست وزارت دفاع ملی می گوید که اداره هیچ بخشی از هلمند در دست طالبان نیست، شورای ولایتی این شهر می گوید پنج بخش از هلمند عملاً در دست طالبان است و نبرد تا شهر لشکرگاه رسیده است. هم زمان با اینکه جامعه مدنی و شورای ولایتی از بدترشدن اوضاع هلمند خبر می دهند وزارت دفاع از شروع عملیات خوب و موفق خبر می دهد. واقعیت اوضاع در هلمند چیست؟

احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «فراخبر» گفت: جنگ در هلمند سیاسی، مافیای اقتصادی، امنیتی و مداخله گرانه است. هلمند نسبت به سایر ولایات افغانستان بزرگتر است، کشت کوکنار و تریاک در آنجا زیاد است که مافیای خارجی اقتصادی تلاش می کند تا آنجا را به دست بگیرد. هلمند هم راه مواصلاتی شرق و غرب افغانستان است، دشمن تلاش می کند تا این راه مواصلاتی را قطع کند.

سعیدی معتقد است دلیل سقوط ولسوالی ها در هلمند کمبود نیرو و امکانات نیست بلکه نبود اراده و صداقت است و افزود: ما هم اکنون در افغانستان نیروی کافی داریم اما اراده ای برای جنگ با دشمن وجود ندارد صداقتی برای مبارزه با دشمن هم وجود ندارد. متاسفانه رهبری نیروهای مسلح ما در افغانستان سیاسی شده است.

این آگاه سیاسی با انتقاد از عملکرد اشرف غنی در سیاست داخلی گفت: اشرف غنی کسی است که در سیاست داخلی خود دستاوردی نداشته، هرچقدر برای سیاست خارجی خود کوشش کند به جایی نمی رسد و کشورهای دنیا هم آن را باور نمی کنند. حالا که وضعیت افغانستان و بخصوص هلمند اینگونه است اشرف غنی به جای اینکه به هلمند برود و اوضاع آنجا را از نزدیک ببیند و کنترل کند،به آذربایجان رفته است. به این ترتیب اجازه می دهد که همان اتفاقی که برای قندوز افتاد برای هلمند هم بیفتد و پس از سقوط چاره اندیشی کند. وقتی انسان خانه خود را نتواند اصلاح کند، کار عاقلانه ای نیست اگر خانه های دیگران را اصلاح کند. ما باید اول سیاست داخلی خود را اصلاح و ثابت کنیم، بعد سیاست خارجی را درست نماییم که اینها لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی برای دلیل بی تفاوتی مسوولان نسبت به جنگ های افغانستان بیان داشت: با این مشکلاتی که هم اکنون در میدان های جنگ وجود دارد، با عدم توجه به سربازان، نرساندن امکانات به آنها دیگر چه کسی حاضر می شود به نیروهای امنیتی بپیوندد و به وطن خدمت کند. مسوولان عالی رتبه این حکومت این اوضاع را درک نمی کنند. چرا که جان فرزندان آنها به هیچ وجه در خطر نیست. هیچ کدام از خانواده های آنان در اینجا به سر نمی برند که آنها بخواهند وضعیت این سربازان و این فرزندان را درک کنند، به همین دلیل هم فوق العاده بی تفاوت هستند. آنها با سرنوشت مردم بازی می کنند.

سعیدی ادامه داد: دولت به جای اینکه از مردم کمک بخواهد و آنها را بسیج کند تا حمایت آنها را داشته باشد تا شهرها سقوط نکنند آن را انکار می کند و می گوید ولسوالی ها در هلمند سقوط نکرده است. هم اکنون ولایت سنگین سقوط کرده است و شصت خانواده از خانه های خود فرار کرده اند. متاسفانه در افغانستان یک عده بر تمام مردم حکومت می کنند و باقی مردم باید قربانی بدهند. چرا اشرف غنی که خود به آذربایجان رفته است هیچ کدام از مسوولان خود را نگماشته تا به جبهه های جنگ برود و درد مردم را از نزدیک ببیند. چرا آنها تا این حد نسبت به قضایای به این مهمی بی تفاوت هستند؟

وی زمامداران کشور را افرادی دروغگو خوانده و افزود: مخالفان دولت افغانستان با همکاری پاکستان تلاش می کنند که هلمند را از نگاه استراتژی آسیب پذیر بسازند و آن را سقوط دهند. حکومت در این مورد هیچ کاری نمی تواند انجام دهد چرا که استراتژی و توانی ندارد. فقط حرف می زنند آن هم حرفهایی که هیچ کدام حقیقت ندارند. سخنگویان دولت همه دروغگوهایی رسمی هستند که همیشه اوضاع افغانستان را آرام اعلام می کنند و این در حالی است که در بدترین وضعیت ممکن قرار داریم.

سعیدی در پایان گفت: حکومت وحدت ملی رهبری نیروهای مسلح را سیاسی،قومی، تیمی و مذهبی کرده است و فقط به نفع خود کار می کند. این رهبری تخصصی نیست و برای وطن کار نمی کند. خارجی ها هم دروغگوهایی هستند که با نام مبارزه با تروریزم به افغانستان می آیند و در اینجا از آنها حمایت می کنند. انگریزهایی که به هلمند رفته اند به جای اینکه در تامین امنیت کمک کنند به تروریزم ها در سقوط هلمند کمک می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شـــاید هدف شان این باشد که مرکز اشرار را از پاکستان به جنوب انتقال ذهند

>>>   اگربجای اشرف غنی سعیدی رئیس جمهورشود تمام مشکلات حل خواهد شد درسیاست داخلی وخارجی مؤفق خواهد بود

>>>   خصوصااینکه اسلحه هاومین های ضدنفرساخت کشورهای همسایه هم ازاسیران بدست آمده .
شیوابلخ

>>>   افغانستان بدست دزدهای غربی ( ناتو ) اداره میشود. دزدهای غربی نمگیزارند که افغانستان ارام باشد و همیشه نوکران خود طالبان و داعش را تجهیز میکند. پاکستان مداخله گر هم مورد حمایت کامل دزدهای غربی میباشد. دولتمردان ما هم خود فروخته و بیکفایت است که هیچ انگیزه برای اوردن صلح در افغانستان ندارند. یگانه راه ارامی افغانستان بسیچ مردمی در مقابل دزدهای غربی امریکای پاکستانی و نوکران شان طالب داعش است .
محمد

>>>   قيام شود اول ناتو را از افغانستان بيرون كنند.

>>>   ما تاجیکان همه افغانستان را با هویت هر قوم دوست داریم ولی دیگران ( فاشیست ها افغان ملت ) نمی خواهند که هر قوم با هویت خودش افتخار کند . رستم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است