سیاست تملق
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۱    ۱۳۹۴/۱۱/۱۳ کد خبر: 111234 منبع: پرینت

واقعیت این است که تملق و طلب عفو از نمایندگان طالبان نشانه‌ ضعف است و نه سیاست زیرکانه به هدف مصالحه

افغانستان هرگز نباید از سربازان مزدور طالب و حامیان پنجابی‌شان معذرت بخواهد.

سیاست تملق فقط نشان می‌دهد که مقام های حکومتی و غیر‌حکومتی چقدر در برابر این گروه درمانده شده‌اند. هیچ کسی وقتی قدرت و اطمینان به نفس دارد، از دشمن خود طلب عفو و آمرزش نمی‌کند.

واضح است که در حکومت افغانستان و طبقه‌ سیاسی افغانستان به‌صورت کلی درماندگی مشهودی را می‌توان دید. این درماندگی از آنجا ناشی می‌شود که هیچ کسی در میان آنها طرحی برای خروج از وضعیت موجود را در اختیار ندارد و تنها با حمایت مالی و نظامی آمریکایی‌ها اداره‌ موجود را سر پا نگهداشته‌اند.

تمام سیاستمداران ارشد در طول یک دهه گذشته میلیون‌ها دالر را به‌دست آورده و خانواده‌های‌شان در بیرون از کشور زندگی می‌کنند. همین اکنون سیاستمداران و مقام های نوکیسه‌ افغان به‌‌دنبال راه خروج خانواده‌های‌شان از افغانستان به کشور‌های غربی بوده و بخشی از آنها که موفق به چنین کاری نشده‌اند، خانواده‌های خود را در ترکیه و د‌وبی جا‌بجا کرده‌اند.

مرتضوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چــــــــــــــــرا در پـخـاور جابجا نمیکنند همه یک مردم واز خود هستند

>>>   اقای مرتضوی در زمان حکومت کرزی این تضرو وعذر وزاری که ناشی از همکاری وتقویه ترورستان طالبان بود درست گفته ایدامادر مورد حکومت وحدت ملی صدق گفتار تان را نمیکند زیرا بار بار هم ریس جمهور وهم ریس اجراییه به طالبان اخطاریه صادر کرده اند که اگر به خشونت وجنایت شان در این کشور ادامه دهند وبا قبول قانون اساسی که وثیقه ملی است ودستاورد های گذشته دولت وحقوق زنان به پروسه صلح سر تسلیم خم نکنند وبازهم لجاجت کنند توسط نیرو های دلیر مسلح کشور ما کشته ونابود میگردند کجای این مطلب درماندگی دولت وحدت ملی را در مقابل طالبان نشان میدهد اگر هر قدریکه ما به ترورستان طالبان قدرت کاذبانه بدهیم وقدرت نمایی شانرا کنیم چون ماهیتنا وخاصیتنا بی رنگ وبیبو سیاه جهره غلام صفت بی مقدار وبی وزن هستند با این پوف های پوقانه ی بوزن انها افزوده شده نمیتواند پس بهتر است چهره حقیقی انرا که همه مردم انرا میدانند بیان کنیم نه ساخت جهره کاذب شان .
عماد مبشر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است