آمریکا جنگ را تمویل می کند و اراده ای برای صلح ندارد
رسانه های آمریکا با تبلیغ کردن این موضوع که در سال 2016 جنگ ها در افغانستان بیشتر می شود و سال خونینی را برای کشور ما پیش بینی کرده اند اهداف و برنامه های خود را دارند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۹    ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ کد خبر: 111154 منبع: پرینت

برخلاف سال های گذشته مخالفان مسلح دولت، جنگ خود را در فصل زمستان همچنان ادامه داده اند. وزارت دفاع آمریکا پیش بینی نموده است که سال 2016 سالی دشوار برای نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود و فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی در افغانستان گفته است که وضعیت افغانستان رو به وخامت است.

محمدفرهاد صدیقی عضو مجلس نمایندگان، در برنامه «نگرش» در خصوص موضوع صلح در افغانستان گفت: رییس جمهور پیشین افغانستان بیست و یک بار به پاکستان سفر داشت، چندین مرتبه در ترکیه نشست داشت. در آخرین نشستی که در انگلستان صورت گرفت نواز شریف در حضور نخست وزیر انگلستان اعلام کرد که شش ماه بعد صلح را در افغانستان می آورد. از آن نشستف حالا پنج سال می گذرد، نه تنها صلح برقرار نشده است بلکه جنگها در افغانستان شدت یافته و در مقابل حکومت افغانستان تحرکات بیشتری نیز انجام می شود. این موضوعات همه بدین معنا است که از سوی کشورهای بیگانه اراده ای برای تامین صلح در افغانستان دیده نمی شود.

وی ادامه داد: برای آوردن صلح در افغانستان از سوی پاکستان و خارجی ها هیچ تضمینی وجود ندارد. حکومت افغانستان همیشه در این مورد حرکت کرده و پیشنهادهایی برای صلح داشته است اما آنها را برادر و یا مخالفان سیاسی خطاب کرده است. در حالیکه آنها دشمنان بشریت هستند. این اشتباه بزرگی است که از سوی حکومت انجام می شود و این اشتباه جنگ ها را در افغانستان پیچیده تر می کند.

صدیقی، معتقد است نشست های صلح، همه برای مصروف نگاه داشتن حکومت است و با هدف برقراری صلح، انجام نمی شود و افزود: تا زمانی که آمریکا و انگلیس، ابرقدرت های بزرگ دنیا، که صلح افغانستان رادر دستان خود گرفته اند اراده نداشته باشند و نخواهند صلح در افغانستان برقرار نمی شود وبرگزاری نشست ها و امیدوار بودن برای آن وقت کشی برای حکومت افغانستان است. این کشورها می خواهند ما را مصروف نگاه دارند تا بتوانند آرام آرام به اهداف خود برسند.

این نماینده مجلس، با بیان اینکه جنگ افغانستان از سوی آمریکا تمویل می شو اظهار کرد: رسانه های آمریکا با تبلیغ کردن این موضوع که در سال 2016 جنگ ها در افغانستان بیشتر می شود و سال خونینی را برای کشور ما پیش بینی کرده اند اهداف و برنامه های خود را دارند. آنها هم اکنون میدان های هوایی را در دستان خود دارند، بسیاری از ارگان های امنیتی زیر نظر آنها کار می کنند. آنها می خواهند مردم افغانستان را بترسانند که مردم بر این باور بمانند که ما نیاز به آمریکا داریم. اگر آمریکا اراده ای برای صلح داشته باشد می تواند فشار بر پاکستان وارد کند و حتی در بیست و چهار ساعت صلح را تامین کند اما این اراده وجود ندارد. جنگی که حالا در افغانستان وجود دارد جنگی تحمیل شده بر کشور ما است. این جنگ از سوی آمریکایی ها تمویل می شود تا دنیا را از طریق آن تهدید کند.

صدیقی در خصوص گزارش های رسانه های آمریکا در خصوص جنگ افغانستان گفت: گزارش سیگر مبنی بر اینکه سی درصد از خاک افغانستان در دست دشمن است صحیح نیست. هم اکنون فقط برخی از ولسوالی ها در دست طالبان قرار دارد. همه این تبلیغات برای این است که آمریکا افغانستان را بسیار ضعیف در مقابل دشمن نشان دهد تا وجود خود را برای سالها مشروعیت بخشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنایات تروریست های افغان همچنان ادامه دارد. تروریست های قبایلی امروز در شهر کابل 20 تن را کشته و 29 تن دیگر را زخمی کردند.این ها همان تروریست هایی هستند که به دلیل پشتون بودن دسته دسته با فرمان حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی از زندان های امنیتی آزاد شدند.

>>>   معلوم است که سال 2016 سال خونین است . چرا که شیطانهای امریکای غربی طالبان و داعش را مشل همیشه حمایت میکنند.

>>>   حقیقت است. جنگ در افغانستان برهبری امریکا و پاکستان پایان ندارد. تا این دو کشور باشند جنگ و ناامنی در افغانستان روز بروز بدتر میشود و افغانستان از سوریه و عراق تخریب تر میشود

>>>   حیف صد حیف که افغانهای ما هنوز هم هوشیار نشده اند بازهم مسئله پشتون را به زبان می اورند تا چه وقت در این جهالت. همه دنیا به این سخن پی برده اند که جنگ ترور و همه فاجعه یی که در کشور ما برپا میشود دست امریکا و پاکستان در آن دخیل است ولی هموطنان ما نا آگاهانه ویا آگاهانه از روی تعصبات زبانی یی که در درون سینه های شان نهفته است باز قوم پشتون را در نوشتار های خود یاد میکنند افسوس به حال شما اشخاص فریفته شده که همواره آتش نفاق وشرارت را دامن میزنید.

>>>   خارجی ها عده ای را متهم منی نمایند که جنگ سالار اند ولی خود جنگ سازان اند و در هر کجا اتش جنگ را می افروزند وملت ها را به قتا میرسانند وکور ها را تخریب مینمایند این گونتانامو زندان نیست جای پرورش تروریست ها وایادی واوباش است ببینید همه گردانندگان تروریزم ازان مدرسه سند فراغت بدست اورده اند ابوبکر بغدادی و... وبه شهادت اجینت معلوم الحالشان اقای کرزی انها طالب وداعش را از جنوب به شمال ذریعه ای هلیکوبتر ها انتقال میدهند ودرانجا تقویه وتمویل می نمایندفرار دسته جمعی زندانیان ورهای انها از زندان ها همه به دستور انها صورت میگیردوهمه میدانند که گردانندگان امور در ارگ بدون اجازه ای خارجی ها یک شرب اب هم نمیتوانندبنوشند پس اینها به عقل ملت ها میخندند وبرهمه جز خود مقام غیر ابسانی قائیل هستند اینها که علیه مردم ما اعلان جنگ نموده اندوقتی مستقیماشامل معرکه وکازار نمیشوندمردم را از طریق طالب وداعش و... میکشند این کشنار وسناریو ادامه دارد تا زورگوی مانند خودشان در جهان پیداشود وجلو ستم وزبر دستی هایطاقت فرسای انها رابگیرد ویا روزی کملتهای خودسان مطمئین شوند که حکومت هاشان بالای دنیا ستم روا میدارند وسیل خون روان کرده اند درغیر ان هیچ چراغ سبزی در راه نیست واین بیداد وظلمبهد قوت خود باقی است ویا این همه خون ها سیل عظیمی شود وبنیاد این ستم گران را ویران کند
لالی از ننگرهار

>>>   قابل تایید است .

>>>   سال 2016 سال خونین برای دولت افغانستان خواهد بود چرا که امریکایییها و غربیها دست از حمایت طالب داعش برنمیدارند. و با همکاری پاکستان به نا امنی کشور ما ادامه میدهند. پروزه میلیاردها دالری داعش سازی امریکاییها و غربیها در عراق و سوریه کاملا شکست خورد . و روسیه این پروزه میلیاردی غربی را از بین برد و غربیها را ناامید کرد . و حال غربیها میخواهند که افغانستان را به مرکز داعش سازی تبدیل کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است