اداره ی سیگار، چیزی بیش از یک ترفند نیست!
گرچه سیگار می کوشد با انواع و اقسام ترفندهای بروکراسی، خود را جهانی و غیر دولتی و بیطرف و شفاف و متعهد به اصول حرفه ای بنماید اما خود یک ترفند است و یک نهاد دولتی وابسته به خط مشی امریکا در درون امریکا است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۵    ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ کد خبر: 111143 منبع: پرینت

درحالی که دو سال از زمان تعیین شده برای خروج قطعی و کامل نیروهای ناتو و مشخصا امریکایی ها از افغانستان می گذرد همچنان با آغاز هر سال جدید میلادی موضع گیری کاخ سفید مبنی بر حضور مدت دار در قلب آسیا صریح تر و جدی تر می شود.

بدین منظور، هرازگاهی گزارش اداره نظارت سیگار(اداره بازرسی آمریکا) درخصوص افغانستان منتشر و مخابره می شود که حاوی انواع و اقسام بدبینی ها و تنگ نظری ها نسبت به امنیت و ثبات و فساد و قانونمندی در کشورمان است. تا شاید راه حضور یانکی ها صاف تر گردد.

گرچه این اداره می کوشد با انواع و اقسام ترفندهای بروکراسی، خود را جهانی و غیر دولتی و بیطرف و شفاف و متعهد به اصول حرفه ای بنماید اما برکسی پوشیده نیست که سیگار خود یک ترفند است و یک نهاد دولتی وابسته به خط مشی امریکا در درون امریکا است.

در واقع تاکنون گزارش های جهت دهی شده ی سیگار، نه در جهت شفاف سازی و تسهیل امنیت و ثبات که در راستای تایید برنامه های درازمدت کاخ سفید از جمله حضور نظامی در افغانستان بوده است همانگونه که افراد و نهادهای مورد انتقاد این سازمان باصطلاح جهانی، در ضدیت یا درحال فاصله گرفتن از طرح های امریکایی بوده اند.

در همین راستا، عکس العمل های حکومت نصفه و نیمه ی مرکزی در افغانستان جای بسی درنگ دارد که چگونه می شود که نسبت به ادعای اخیر سیگار مبنی بر خارج شدن کنترل بیش از یک سوم کشور از دست دولت و افتادن بدست طالبان واکنش تند نشان می دهد و تکذیب می کند اما....

اما نسبت به موضع گیری اخیر فرماندهان امریکایی و کاخ سفید مبنی بر ناامن خواندن افغانستان، تمدید حضور نظامی در خاک کشور تا اطلاع ثانوی و نیز تعویق کاهش تعداد سربازان ناتو، سکوت اختیار کرده و کاملا منفعل و نظاره گر است.

دولت وحدت ملی با آن دودستگی مشهود و محسوس خود و نیز ضعف و اختلافات داخلی در اداره ی کشور، سرپرستی شدن ولایات و سقوط ولسوالی ها یکی پس از دیگری مصداق گزارش سیگار درخصوص کنترل یک سوم کشور بدست طالبان است اما همزمان شدن این گزارش با تصمیم کاخ سفید بر حضور دوامدار و نظامی در کشور یک تیر با دو نشان است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سیگار تحت رهبری کاخ سفید است و همیشه مشل روزنامه های غربی در راستای منافع کشورهای غربی کار میکنند. کشور ما مورد تجاوز نظامی و رسانه ای غربیهای جنایتکار قرار گرفته است. از یک طرف طالبان و داعش را در میدان جنگ حمایت میکنند و از طرف دیگر خود را دوست مردم افغانستان میدانند. جنایتکاران غربی را باید چهره ای شیطانی شان را بشناسید. اینها چوچه های شیطان هستند.

>>>   در اوایل سال 2001 و زمانکه افغانستان به بهانه تروریسم و حقوق بشر دروغین مورد تهاجم نظامی امریکا و متحدین غربی اش قرار گرفت. انها ( امریکا غربیها ) چندین پلان دراز مدت در افغانستان داشتند که قرار ذیل است.
1. نابودی سلاحهای سنگین دولت ربانی و طالبان. تا این سلاحها بدست دولت کرزی قرار نگیرند.
2. تشکیل یک دولت ضعیف در کابل با پایه های لرزان که نه سقوط کند و نه توان تامین امنیت را داشته باشد.
3. افزایش تولید تریاک و صادرات ان.
4. ایجاد یک کمیسیون بنام کمیسیون حقوق بشر که بتواند اهداف و ترویج فرهنگ غربی را تامین کند.
5. حمایت مالی و نظامی همزمان به دولت مرکزی و گروه طالبان.
6. وقت کشی در تجهیز نیروی هوای و زمینی. تا دولت افغانستان به غربیها وابسته باشد.
7. ایجاد نمودن مشکلات در طرحهای اقتصادی کلان دولتی. به این هدف که دولت افغانستان از نگاه اقتصادی باید جیره خور غربیها باشد.
محمد

>>>   بازم امروز ما مردم افغانستان تاکید می کنیم که افغانستان قبرستان امپراطوری های بزرگ جهان است و امروز هم برای قوت های غربی یک قبرستان و مرداب بسی بزرگ است . امان طوری که در گذشته پدرانمان در برابر تجاوز شیطانی انگلیس و شوروی سینه سپر کردند و پوزه این تجاوزگران را به خاک مالیدن . امروز ما فرزندان امان پدرانی هستیم که جانهای شیرین خود را قربانی خاک این وطن کردند . پس بیایید بار دیگر این تجاوزگران امریکایی را از خاک مقدس این وطن بیرون کنیم . قوت های غربی ارمانهای تسخیر افغانستان عریز را بگور خواهند برد . و بدانند ملت افغانستان ملتی نیست که سر به غلامی خم کند . کشوره افغانستان همیشه ازاد بوده است و امروز نیز ازاد خواهد بود .
حبیب الله یوسفزی

>>>   وطن عزیز ما افغانستان توسط اشغالگران تجاوزگران کافران و دزدهای غربی اشغال شده است. بیایید متحد شویم و یک قیام ملی بر علیه اشغالگران غربی راه اندازی کنیم و مرکز داعش طالب سازی بگرام را بسته کنیم و مشل مردم کشور ویتنام امریکاییهای وحشی را قتل عام کنیم و بقیه شان را تا واشنگتن لندن پاریس بدوانیم .
احمد

>>>   اداره سیگار یا اداره جاسوسی امریکا

>>>   شاه شجاع دوم!
اکنون کجاست این جناب که پاسخ تفاهم نامه ننگین پدری خودش را بدهد چرا جناب متفکر و بنده خدا که در گرمی کاخ خود نشستن از ایشان بازپرسی نمیکنند ؟
امروز ده ها تن از فرزندان بیگناه این سرزمین بدلیل پاک کردن کثافت کاری های این جناب خاک فروش جان های شان را از دست میدهند تا اینکه بتوانند تخم گندیده را که ایشان آنجا بزر کرده اند نابود سازند . روشنایی خانه های مردم امروز به تاریکی مبدل شده امروز برق کابل نیست باور دارم که آهسته آهسته از چندین استان دیگر هم بی برق خواهد شد .

>>>   اقای حبیب الله یوسفزی .
اگر شما طالبان برعلیه اشغالگران مبارزه کنید. این را بدانید که تمام مردم افغانستان با شما خواهد بود. اما شما طالبان به اردوی ملی و مردم بیگناه هم حمله میکنید که این کار شما به شدت محکوم است. پس بیایید باهم متحد شویم و اشغالگران غربی را بیرون کنیم.
احمد

>>>   طالب و داعش در افغانستان از امریکا و پاکستان دستور میگیرد و دالر و ریال سعودی مصرف میکند

>>>   جناب احمد . حکومت افغانستان و اردو ملی غلامان و اجیران امریکا هستند . ولی متاسفانه این اردو اجیر اول مردم خود را با کمک امریکا قتل عام می کنند . هدف ما خارج کردن امریکا از افغانستان عزیز است. بازم امارت اسلامی تاکید می ورزد که اغوش امارت اسلامی بر همه شما عزیزان باز است . امریکا دشمن ملت افغانستان است و کسانی که هم در افغانستان در خدمت امریکا هستند یک موشت اجیر هستند که به کمک امریکایی های مردم افغانستان را قتل عام می کنند پس اینها هم دشمن مردم ما هستند . زنده یاد کسانی که در رای وطن خدمت کردند و جانهای خود فدا کردند . و ننگ بر کسانی باد که با کمک امریکایی ها ملت خود را قتل عام کردند .
حبیب الله یوسفزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است