کمیته گزینش با تغییراتی، آغاز به کار خواهد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۶    ۱۳۹۴/۱۱/۱۱ کد خبر: 111062 منبع: پرینت

سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان با معاون ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

فرانز میشل میلیبند، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان با سرور دانش معاون ریاست جمهوری افغانستان دیدار و پیرامون موضوعات اصلاحات عدلی و قضایی، انتخابات و انتخابات گفتگو کرد.
معاون ریاست جمهوری با اشاره به مسایلی که در جریان اصلاحات انتخاباتی در ماه های گذشته به وجود آمد، گفت: راهی که طی شده ادامه خواهد یافت و بعضی مشکلاتی که پیش آمده نیز بزودی رفع خواهند شد.

معاون دوم ریاست جمهوری افزود: تغییراتی در فرمان تقنینی برای انتخابات به وجود خواهد آمد که در آن خواست های شورای ملی نیز در نظر گرفته خواهد شد و تلاش برای برگزاری انتخابات ادامه دارد و این تلاش ها به نتیجه خواهد رسید. وی علاوه کرد: به جامعه بین المللی اطمینان می دهم که روند اصلاحات انتخاباتی ادامه یافته و انتخابات برگزار خواهد شد.

دانش در مورد گزینش اعضای کمیته های انتخاباتی، با اشاره به مسایلی که در این زمینه پیش آمده گفت: گزینش اعضای کمیسیون های انتخاباتی، توسط کمیته جدید گزینش انجام خواهد شد. وی تاکید کرد که کمیته گزینش با تغییراتی، بزودی آغاز به کار خواهد کرد.

معاون ریاست جمهوری همچنین، در مورد حاکمیت قانون در افغانستان گفت: حکومت وحدت ملی مطابق تعهدات کنفرانس لندن، در بخش اصلاحات عدلی و قضای، به تعهدات خود عمل کرده است که در نتیجه آن هشتاد سند تقنینی ظرف یک سال و سه ماه در کمیته قوانین طی مراحل شده و برخی نهایی شده است این برای حاکمیت قانون نهایت موثر است.

دانش از تهیه برنامه اصلاحات عدلی و قضایی نیز خبر داد و گفت: این پلان دو هفته پیش برای نظرخواهی به همه نهادهای عدلی و قضایی فرستاده شده است. وی افزود: علاوه بر تغییر اعضای دادگاه عالی در ریاست محاکم در تمام ولایات تغییرات آمده و در 34 ولایت افراد جدیدی معرفی شده اند که این تغییرات رضایت مردم را بدنبال داشته است و این تغییرات در دیگر نهاد های عدلی و قضایی نیز خواهد آمد.

به گزارش دفتر ارتباطات سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت حقوق زنان برای دولت افغانستان گفت: محاکم و دادستانی های اختصاصی برای رسیدگی به جرایم خشونت علیه زنان، در مرکز و ولایات ایجاد شده، استراتژی ملی محو خشونت علیه زنان نیز نهایی و تایید شده است و پلان عملی آن نیز بزودی تهیه خواهد شد.

دانش افزود: دولت افغانستان روی مسوده یک قانون برای منع شكنجه کار می کند که در افغانستان یک کار کاملا جدید است.

در این دیدار سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان نیز گفت: با وجودی که از نظر قانون دولت صلاحیت دارد که مسایل انتخابات را به پیش ببرد ولی به نظر می رسد رسیدن به تفاهم ملی برای حل مشکلات انتخابات بهتر است. وی افزود: پارلمان باید همکار دولت باشد و مطمینا دولت افغانستان می تواند انتخابات را در مسیر درست آن هدایت و به انجام برساند.

میشل میلیبند، با تاکید بر اهمیت اصلاحات عدلی و قضایی در افغانستان افزود: بعد از مسایل امنیتی و اقتصادی، دسترسی به سیستم سالم عدلی و قضایی و حاکمیت قانون مهمترین موضوعات زندگی مردم در افغانستان است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است