تیم بین المللی مهاجران به المپیک 2016 می رود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۴/۱۱/۱۱ کد خبر: 111043 منبع: پرینت

در پهلوی تیم های ملی در بازی های المپیک امسال، یک تیم ویژه برای افتتاح بازی های المپیک به ریو دو ژنیرو می رود و در مسابقات شرکت می کند. این تیم ویژه متشکل از مهاجران کشورهای مختلف است.

به گزارش وزارت مهاجران، یک تیم بین المللی از مهاجران در بازی های المپیک تابستانی 2016 در ریو دو ژنیرو شرکت می کند. این مساله را کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است. توماس باخ رییس کمیته المپیک در بازدیدش از یک اردوگاه پناهجویان در آتن پایتخت یونان گفت: این پنج تا ده ورزشکار باید "پیام امید" را به دیگران بفرستند. باخ در ادامه گفت: «کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفته است که ورزشکاران شایسته در میان پناهجویان را در بازی های المپیک دعوت کند.» این تیم به عنوان یک هیات مستقل در بازی ها شرکت کرده و با سایر ورزشکاران در دهکده المپیک زندگی خواهند کرد. باخ گفت: ما می خواهیم یک پیام امید و اعتماد را برای مهاجران ارسال کنیم و توجه جهان را به سرنوشت و مشکلات 60 میلیون مهاجر در سراسر جهان جلب کنیم.

پیری میرو، مدیر کمیته بین المللی المپیک در ماه دسامبر گفته بود که قصد دارد سه مهاجر را برای شرکت در مسابقات المپیک در ریودو ژنیرو از لحاظ مالی و تدارکاتی حمایت کند. او گفت که در همکاری با سازمان های امدادی و کمیته ملی المپیک ورزشکارانی مشخص گردیده اند که از کشورهای خود مجبور به فرار شده اند و در وضعیتی قرار دارند که در این رویداد ورزشی عالی سهم بگیرند.

یکی از شرکت کنندگان یک زن غواص سوری است که در آلمان مصروف تمرینات ورزشی است. علاوه بر این یک جودوکار کانگویی که به برزیل پناه آورده و یک تکواندوکار ایرانی که در حال حاضر در بلجیم تمرینات ورزشی را پیش می برد، در بین شرکت کنندگان مسابقات ورزشی المپیک در ریودو ژنیرو اند. همچنین باخ گفته است که حمل مشعل المپیک که در ماه اپریل از المپیای باستان آغاز خواهد شد، از اردوگاه پناهجویان می گذرد و توسط یک پناهجو حمل می گردد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است