مذاکرات صلح، فریبی از سوی آمریکا و پاکستان
آمریکا هیچ تشویشی از اینکه مردم افغانستان هر روز جان می دهند ندارد. غرب به دنبال منافع استرتژیک خود است 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۱    ۱۳۹۴/۱۱/۹ کد خبر: 110934 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی می گوید که افغانستان در مبارزه با دهشت افکنی پیروز می شود و این کشور قبرستانی برای داعش و دهشت افکنی خواهد شد. رییس جمهور از کشورهای جهان در سوییس می خواهد که دهشت افکنی را به عنوان یک تهدید مشترک بشناسند و با آن مبارزه یکجا کنند. در غیر این صورت وضعیت بدتر خواهد شد. از سویی هم وزیر دفاع آمریکا از افزایش تلاشها برای شکست دادن داعش سخن می زند و دبیر کل ناتو نیز بر حمایت از نیروهای افغان، تاکید می ورزد.

بسم الله شیر آگاه امور سیاسی، در خصوص صحبتهای اشرف غنی مبنی براینکه که ما افغانستان را قبرستان دهشت افکنی می کنیم،گفت: مردم افغانستان دیگر با شعارهای رهبران فریب نمی خورند. مردم می دانند آنها دروغ می گویند.

وی در خصوص ادعای رهبران مبنی بر مبارزه با دهشت افکنی بیان داشت: از بین بردن طالبان و داعش به رهبری نیاز دارد که مجازات و مکافات کند و به حال مظلومانی که هر روز به دست ظالمان کشته می شوند گریه کند. درحالیکه حکومت افغانستان مانند همیشه حرف می زند و به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نمی کند.

شیر، رهبران را همکار را تروریست ها خوانده و افزود: ما در کشور و از درون دزدان خونخواری داریم که خون مردم را می مکند. اشرف غنی و کرزی جنایتکارانی هستند که به داعش و طالب کمک می کنند و خون کودکان وطن را به دست دشمنان می سپارند. شورای عالی صلح هم مربیان طالبان هستند که ادعای صلح می کنند اما جنگ می آورند.

این آگاه سیاسی آمریکا را در تعهدات خود صادق ندانسته و گفت: ما نباید دیگر با دروغ رهبران حکومت، فریب بخوریم. ما در افغانستان صلح می خواهیم. مردم افغانستان حق دارند که از آمریکا بازخواست کنند که درطی این چهارده سالی که در کشور ما بوده است چرا صلح را برقرار نکرده است. چرا وقتی به نام مبارزه با تروریست به اینجا آمده آنها را از بین نبرده بلکه تنوع و تعداد آنها را زیاد کرده است. ما هم اکنون از جامعه جهانی طلب صلح می کنیم در حالیکه آمریکا سالها به خانه ما آمده و ادعای و تعهد آوردن صلح کرده است.

وی ادامه داد: در تمام دنیا اگر یک نفر، پنج نفر را بکشد، نام وی را تروریست می گذارند در حالیکه در کشور ما، رهبران طالبان را که هر روز جان صدها نفر را می گیرند، برادر یا مخالف سیاسی خطاب می کنند. این رهبرانی که از تروریست ها حمایت می کنند چطور می توانند برای ما صلح بیاورند؟ آمریکایی که از داعش و طالبان حمایت می کند چطور می تواند برای ما صلح بیاورد؟

این آگاه امور سیاسی، آمریکا را پیگیر هدفهای خود می داند نه آوردن صلح برای ما و بیان داشت: آمریکا هیچ تشویشی از اینکه مردم افغانستان هر روز جان می دهند ندارند. آنها به دنبال منافع استرتژیک خود هستند. یکی از سیاستمداران آمریکا خود اعتراف می کند، که داعش را آمریکا به وجود آورده است. کلینتون هم گفته بود که طالبان را ما به وجود آوردیم.
این حرفها نشان می دهد که آمریکا فقط به دنبال منافع خود است، ما نباید خوش باور باشیم. این صحبت های صلح وقت ما را ضایع کرده است. مذاکرات صلح، پروسه ای است که در آن حاکمان افغانستان، پاکستان و آمریکا شریک هستند. آنها این پروسه را با هم به پیش می برند.

وی در پایان گفت: آنها در این پروسه می گویند:«با طالبانی که آشتی پذیر هستند، صلح کرده و با آنهایی که آشتی پذیر نیستند، می جنگیم» در این جمله فریب و نیرنگ موج می زند. این جمله نشان می دهد که صلحی در کار نیست و جنگ همچنان ادامه خواهد داشت.


کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   صلح در افغانستان دفاع از طالب و داعش است. در زیر نام صلح جاسوس آی اس آی استانکزی و غنی احمدزی از داعش و طالبان دفاع میکنند. امریکا و عربستان و پاکستان حامی اصلی طالبان و داعش اند. این را مردم افغانستان و مردم جهان میدانند.

>>>   تا غلامان أمريكا .دالستان و عربستان بر ما حكومت كنند حال ما روز به روز بدتر ميشود .
سيد حسين هاشمي

>>>   ففط گپ دادن مردم مسگین افغانستان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است