روح توماس ادیسون در داخل قبر لرزید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۰    ۱۳۹۴/۱۱/۷ کد خبر: 110850 منبع: پرینت

طالبان پایه های برق را در دند شهاب الدین ولایت بغلان منفجر کردند و بعد که متوجه شدند هشتاد درصد پایتخت تاریک شده است تازه فهمیدند چه شاهکاری را انجام دادند.

شرکت برشنا هم با افتخار کامل گفته اند برق وارداتی از ازبکستان فعلا قطع شده است و مردم عزیزمان فعلا برق وارداتی تاجیکستان را استفاده می کنند. مردم هم که نمی دانند در دند شهاب الدین چه خبر بوده و تا حالا چند پایه برق به لقاء الخاموشی سپرده شده است به همین خاطر در صفحه فیسبوک شرکت برق چیزی فحش خواهر و مادر به برشنا دادند و مسوولان برشنا هم با ادبیات دوره بیهقی گفتند هر کس فحش بدهد بی تربیت است و ما با آدم های بی تربیت قهریم. وزارت داخله هم دستور داده است که امنیت کامل شهاب الدین را بگیرند؛ بعدا فهمیدند که ده هزار شهاب الدین در بغلان وجود داشته و دوباره دستور دادند که مواظب پایه های برق منطقه دند شهاب الدین باشند.

فعلا شهریان کابل از بیکاری و بی برقی به فکر شمع و پروانه و عاشق و معشوق افتاده اند. حکومت هم که بعد از گذشت پانزده سال و آمدن میلیاردها دالر کاری برای برق انجام ندادند حتی روح توماس ادیسون را در داخل قبر لرزاندند و اعصابش را خراب کردند.

بند برق کجکی و نغلو و سلما هم مثل شلغم بدون برق و کاربرد و استفاده در داخل زمین مانده است.

می بخشید من زودتر این نوشته را پُست کنم که حالا برق می رود و شرکت برشنا هم که دلش بالای صد هزار فحش و دشنام مردم پُر است می خواهد همزمان با زلزله در ساعت سه نصف شب برق را میهمان خانه هایمان کند.


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا یا از بد بدترش توبه

>>>   روح توماس ادیسن نه،بلکه رقیب او نیکولای تیسلا.
توماس ادیسن جریان برق ثابت را که تا فاصله هشتصد متری کار میداد، کشف کرده بود. او میخواست در داخل شهر نیویارک صد ها استیشن برق ثابت بسازد.
اما نیکولای تیسلا یک دانشجوی اتریشی به نیویارک آمد و برق جریان متحول را کشف کرد که از فاصله چند هزار کیلومتری، امکانات انتقال برق را مهیا ساخت و توماس ادیسن شکست خود را قبول کرد.

>>>   یک ضرب المثل بیشتر رایج بود حالا به دقت به آن پی بردم که میگفتند
یک دیوان ازکنار خرمن گندم میگذشت سر آن صدا شد که خرمن را آتش نزنی دیوان تازه متوجه شد و برآن آتش گشود و گفت که از شعله ور شدن آن لذت ببرد.

>>>   خیلی قشنگ بود من ایرانیم مردم افغانستانو خیلی دوست دارم امیدوارم خداوند بهتون صلح و ارامش بده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است