معنوی: رییس جمهور باید فرمان تقنینی صادر کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۴/۱۱/۷ کد خبر: 110819 منبع: پرینت

فضل احمد معنوی رییس پیشین کمیسیون انتخابات بیان کرد: رییس جمهور باید یک فرمان تقنینی برای شکستن بن بست اصلاحات در نظام انتخاباتی صادر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وی افزود: روند اصلاحات انتخاباتی به دلیل رد فرمان تقنینی رییس جمهور به بن بست رسیده است و رییس جمهور باید با استفاده از رخصتی شورای ملی بار دیگر فرمان تقنینی صادر کند و اصلاحات انتخاباتی از سر گرفته شود.

این در حالی است که با رد فرمان های تقنینی، روند کار کمیته گزینش نیز متوقف شده است و نمایندگان کمیسیون های انتخاباتی تلاش به ادامه روند کاری خود دارند اما رییس پیشین کمیسیون انتخابات هشدار می دهد با ادامه این روند بار دیگر تجربه تلخ انتخابات ریاست جمهوری تکرار خواهد شد.

رهبران حکومت وحدت ملی و مقام های حکومت پیشین به شدت تلاش دارند تا از طریق انتخابات آینده، نفوذ قابل توجهی در پارلمان داشته باشند و به همین منظور شماری با ایجاد مشکل در برابر اصلاحات و برخی دیگر با سرعت این روند سود خود را جستجو می کنند.

آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور یکی از اساسی ترین بندهای موافقتنامه ایجاد حکومت وحدت ملی است که تاکنون عملی نشده است.

کد (16)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در صورتیکه نورستانی ودارودسته تقلبکار .. ارای پاک ملت سبکدوش نشوند وجای اعضای کمیسون های انتخاباتی موجود را اعضای جدید نگیرند مردم حاضر به رای دادننیستند در انصور حامدکرزی وجناب ریس جمهور وچند تن دیگری از اشخاصیکه بازهم تقلبکاری را در انتخابات در نظر دارند دیگر کسی به رای دادن نمیرونددیده شود که خود گل کوزه وخود کوزه گر میشوند ویا اینکه مطابق تعهد قبلی جناب ریس جمهور که بمردم داده است وطبق پیمان امضا شده که باساس ان حکومت وحدت ملی شکل گرفت عمل میکند یا چطور ؟ .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است