خلیفه بعدی جزیره شیخ نشین کیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۳    ۱۳۹۴/۱۱/۷ کد خبر: 110796 منبع: پرینت

پایگاه خبری اخبار الساعه در گزارشی به غیبت دو ساله شیخ خلیفه بن زاید حاکم امارات در صحنه سیاسی اشاره و اعلام کرد که شایعه کودتا علیه وی توسط برادرش شیخ محمد بن زاید قوت گرفته است.

به گزارش اخبار الساعه، منابع آگاه در ابوظبی مدعی شده اند که محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی (برادرشیخ خلیفه حاکم امارات) کودتایی مخفیانه علیه برادرش به راه انداخته و غیبت طولانی حاکم امارات از ظاهر شدن در میان مردم و مناسبت های سیاسی و خبری، دلیلی بر این مدعا است.

براساس این گزارش، در مرحله اول برنامه کودتای شیخ محمد، اعلام رسمی حاکمیت شیخ خلیفه توسط او به تاخیر افتاده تا در زمان مرگش، خود به حکومت برسد که پس از آن دور جدیدی از درگیری های درون خانواده حاکم بر این کشور آغاز خواهد شد و او بلافاصله خالد بن محمد فرزندش را به ولیعهدی ابوظبی تعیین خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: شیخ محمد بن زاید در اجرای مرحله اول این طرح موفق بوده و توانسته بر امور حکومتی سیطره یابد، او خود را بجای شیخ سلطان بن خلیفه فرزند شیخ خلیفه (حاکم امارات) به عنوان ولیعهد بر حکومت مسلط کرده است.

طبق این گزارش، مرحله دوم ماموریت محمد بن زاید سخت تر از مرحله اول خواهد بود که همانا قانع کردن برادرانش نسبت به عقب نشینی از سمت ولایت عهدی به نفع فرزندش خالد بن محمد بن زاید است که اکنون عهده دار مسئولیت امنیت است.

این پایگاه خبری پیش بینی کرده که محمد بن زاید بلافاصله پس از رسیدن به حاکمیت امارات، فرزندش را به سمت ولیعهدی برخواهد گزید تا جلوی هرگونه درگیری را در درون خانواده حکومتی و بین برادران و بخصوص فرزندان شیخه فاطمه که از نفوذ بیشتری بین فرزندان شیخ زاید برخودردار است، بگیرد.

در این گزارش آمده است: فعالان اماراتی از مقامات این کشور خواسته اند تا حقیقت غیبت طولانی شیخ خلیفه رییس امارات را فاش کنند؛ به نظر آنها اینکه شیخ خلیفه در هی چیک از مناسبت های رسمی حاضر نمی شود نگرانی مردم را برانگیخته و خواهان روشن شدن وضعیت او هستند.
آنها می خواهند بدانند که آیا شیخ خلیفه تحت اقامت اجباری قرار گرفته یا از بیماری خاصی رنج می برد که مانع حضور علنی وی در اجتماع شده یا اینکه دوره حکومت او با کودتایی توسط شیخ محمد بن زاید به پایان رسیده و یا فوت کرده و باید منتظر اعلام خبر مرگ او توسط برادرش شیخ محمد بن زاید بود تا خود را حاکم امارات اعلام نماید.

اماراتی ها در شبکه های اجتماعی کانالی را با عنوان همبستگی با خلیفه به راه انداخته اند و خواستار اطلاع از سرنوشت حاکم این کشور و بازگشتش به حکومت هستند.

آنها می گویند که نزدیک به دو سال است هیچ عکس و فیلمی از رییس امارات حتی در روز جشن ملی این کشور منتشر نشده و او در انظار عمومی ظاهر نشده است، آنها می خواهند بدانند آیا خبر بیماری او صحت دارد یا نه؟.

به گزارش اخبارالساعه، اماراتی ها شیخ محمد بن زاید را مجرمی خوانده اند که کشور را بنا به میل و منافع خود به هر طرف که بخواهد، می کشاند.

امارات متحده عربی کشوری در کنار خلیج فارس است که از مجموعه هفت شیخ نشین در سال 1971 تشکیل شد.

این کشور از شرق با عمان و از جنوب با عربستان سعودی مرز زمینی دارد. امارات متحده عربی با قطر و ایران هم از طریق آب های خلیج فارس همسایه است. هفت شیخ نشین این کشور شامل ابوظبی، دوبی، شارجه، راس الخیمه، فجیره، ام القوین و عجمان است که ابوظبی و دبی دو شیخ نشین بزرگ این کشور محسوب می شوند.

این کشور در سال 1971 از انگلیس استقلال یافت و اعلام موجودیت کرد؛ حکومت در این کشور بصورت فدرالی است؛ هر شیخ نشین دولت محلی مستقل خود را دارد و قوانین خود را بطور مستقل تصویب می کند.

حکومت در هر شیخ نشین به صورت موروثی منتقل شده و سران در کنار هم بزرگترین قدرت دولت فدرال یعنی شورای عالی رهبری را تشکیل می دهند.

بیشتر جمعیت پنج میلیونی این کشور را مهاجرینی از کشورهای عربی، آسیایی و اروپایی تشکیل می دهند که برای کار به این کشور رفته اند.

امارات در سیاست منطقه ای خود از عربستان تبعیت می کند و در این راستا در جنگ ظالمانه عربستان علیه مردم یمن شرکت کرد و اخیرا در تصمیمی همسو با عربستان، روابط دیپلماتیک خود با ایران را کاهش داد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است