ستون پنجم زمینه ساز انتحارها و انفجارها
پاکستانی ها که خود از جمله تمویل کنندگان تروریسم هستند، طالبان را به نام دهشت افکنان می شناسند اما ما آنها را به عنوان برادران خود می شناسیم، ما به نام مخالفان سیاسی خود می شناسیم 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۴/۱۱/۶ کد خبر: 110745 منبع: پرینت

زمینه سازان انتحار و انفجار در کشور، کسانی هستند که زیر عنوان ستون پنجم، خیانت ها را در افغانستان زمینه سازی می کنند. وگرنه دشمن اینقدر قدرت ندارد که هر لحظه خواسته باشد، بیاید و مطبوعات و هرچهره در افغانستان را مورد حمله قرار دهد.

جاوید کوهستانی آگاه مسایل نظامی در برنامه «فراخبر» گفت: دلیل هدف گرفتن کارمندان رسانه، توسط طالبان این است که صداهای عدالت خواهی که توسط اصحاب رسانه بلند می شود هیچگاه توسط حکومت و دولتمردان بلند نمی شود. صدای رسانه ها هزاران باربلند تر از دستگاههای دولتی و سایر نهادهایی است که در داخل دولت افغانستان اعم از قواهای سه گانه فعالیت می کنند. چرا که بدون محافظه کاری، به خاطر عدالت و آگاهی مردم کا رمی کنند. دشمنان ما در حال تغییر شیوه جنگ خود هستند. آنها حالا کسانی را نشانه می گیرند که جنایات شان توسط آنها افشا می شود.

وی با بیان اینکه حکومت در مقابل دهشت افکن های مختلف در افغانستان ضعیف عمل می کند، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون و با وجود مجموعه جنایاتی که طالبان و شبکه حقانی در کابل و سایر شهرها انجام دادند، حکومت و نهادهای امنیتی افغانستان نتوانستند تعریف روشنی از دهشت افکنی و شبکه های تروریستی داشته باشند. هیچگاه نتوانستند شبکه حقانی را به عنوان شبکه تروریستی و یک شبکه دهشت افکن به سازمان ملل متحد و پاکستان معرفی کنند و به آنها پیشنهاد کنند که دروازه های این شبکه بسته شود. حتی بعد از حمله اخیر در کابل ندیدیم که نهادهای امنیتی افغانستان بیایند و بگویند که این کار شبکه حقانی است. مجموعه حوادث خونینی که در کابل و برخی ولایات افغانستان مخصوصاً ولایات شرقی و شمالی افغانستان انجام شده، به طور خاص، شبکه خفاش حقانی انجام داده است. متاسفانه برخورد حکومت ما و نهادهای امنیتی ما در این زمینه بسیار ضعیف بوده است.

کوهستانی، در خصوص عاملان حملات اخیر در کابل بیان داشت: در این هیچ شکی نیست که کسانی که ترورها را در شهر کابل انجام می دهند، افرای هستند که از زندان بگرام رها شده اند. در این مورد، اطلاعات کافی دارم. گروه هایی که در کابل حملات انتحاری را سازمان دهی می کنند، انفجار را سازمان دهی می کنند، زندانی های بگرام هستند، که یک دوره از زندان را پشت سر گذاشته اند و با مجموعه از تجارب آمده اند و سازمان دهی این عملیات را در کابل برعهده دارند. نهادهای کشفی و استخباراتی ما باید این موضوع را جدی بگیرند و اقدام کنند. اگر نتوانند از این جنایات پرده برداری کنند، ارگانهای کشفی زیر سوال رفته و جای شان بیشتر از هر وقت دیگری در افکار عمومی مردم افغانستان خالی خواهد شد و نقش شان به صفر تقلیل خواهد یافت و اعتماد مردم از آنها سلب خواهد شد.

این آگاه نظامی، در مورد دلیل قدرت گرفتن طالبان در افغانستان اظهار کرد: متاسفانه سیاست های حکومت ما در طی این پانزده سال روشن نبوده است. ما از دشمن هیچ تعریفی نداشته ایم. هنوز که هنوز است ما از تروریزم و از طالبان و دهشت افکنان تعریفی نداریم. پاکستانی ها که خود از جمله تمویل کنندگان تروریسم هستند، طالبان را به نام دهشت افکنان می شناسند اما ما آنها را به عنوان برادران خود می شناسیم، ما به نام مخالفان سیاسی خود می شناسیم.

کوهستانی، زمینه سازان انتحارها و انفجارها را ستونهای پنجم می داند و می گوید: متاسفانه کسانی در نظام قرار گرفته اند که کار را نمی فهمند، کسانی هستند که آگاهانه زیر بار مسوولیت های پاکستان و دیگر کشورها قرار دارند، از بستر پاکستان آمده اند، چهره و شخصیت شان در پاکستان شکل گرفته است، پیوند زیر زمینی با این کشور دارند و نفوذ معنوی پاکستان برسرشان است. کسانی هستند که برای سیاست گذاری های بعدی در افغانستان و تدام حیات خود معامله می کنند. بحران را در کشور به نفع خود می بینند. کسانی هستند که از وضعیت موجود جنگ و خونریزی سود می برند و قاچاق مواد مخدر می کنند. اینها کسانی هستند که باید به عنوان کسانی که در جنگ خیانت کرده اند محکمه شوند. اینها کسانی هستند که زیر عنوان ستون پنجم، آگاهانه، ناخودآگاه یا در بدل امتیازات، این خیانت ها را در افغانستان زمینه سازی می کنند. وگرنه دشمن اینقدر قدرت ندارد که هر لحظه خواسته باشد، بیاید و مطبوعات و هرچهره در افغانستان را مورد حمله قرار دهد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ستون پنجم در ارگ همان طالبان نيكتاي دار بدون ريش هستند ودر واقع همان اهداف ستون پنجم وطالبان يكي هستند هردو يك هدف دارند يعني نابودي كشور ومردم كشور هست.

>>>   ر هبر ستون پنجم کرزی است بیاد داشته باشید

>>>   چشمت صدقه برادر گوهستانی همین حرف های دل مارا بیان کردی خداوند حفظت کند

>>>   تا که پکول در سرت است این مغز همینطور ګنده خواهد بود ؟؟؟
بګو پکول چې کرد؟؟؟

>>>   من خواهش میکنم تالطفا ستون چنجم را اول برای ما مشخص معرفی وباز درموردش گپ بزنید درکشورما هرکس که یکنفررابد میبیند آنراستون پنجم میگوید

>>>   غنى تلاش دارد تا طالبان را بهتر از داعش جلوه دهد در حاليكه طالب هر دو يكسان و حتى طالب بدتر نيز است. در اين مورد توجه كنيد به مقاله يى به قلم فرهيخته بزرگوار محمد اكرام انديشمند
اگر داعش یک جریان خرد ستیز، خشونتگرا و تروریست از نام و آدرس اسلام است که با تفکر ضد مدنیت و ضد حقوق شهروندی و حقوق انسانی و با حملات انتحاری و نمایش انواع کشتار مخالفانش شناخته می شود، طالب سال ها قبل از داعش رفتار و عملکرد داعشی داشت. هنوز جماعت سر بُر و سفاک به نام داعش ظهور نکرده بود که گروه طالبان در افغانستان سر آدم ها را از تن شان جدا می کردند و سر های بی تن و تن های بی سر را در معرض تماشای عامه می گذاشتند. از دفن اجساد نیروهای مخالف شان حتی بر خلاف ضوابط و دستورات اسلامی جلوگیری می کردند. داعشیان نیز پس از ظهور و حضور شان در میان مسلمانان با خشونت و کشتار مشابه طالبان عمل کردند.
سرچشمه و منبع تغذیۀ فکری طالب و داعش واحد است. قرائت اسلامی هر دو که مبنای اندیشه و رفتار آن ها را شکل می دهد، قرائت یکسان و مشابه است. هر دو در قتل و کشتار بدون محاکمه از "فاقتلو" و "قاتلو" الهام و انگیزه می گیرند و خود را مجریان بسیار مومن و صادق این دستورات قرآنی تلقی می کنند. هیچ خط فاصل و مرز مشخص و غیر قابل عبور میان دوطرف وجود ندارد. طالب دیروز به بسیار آسانی به خصوص در افغانستان داعش می شود و این داعش می تواند دوباره به طالب تغیر نام دهد.
اگر گروه طالبان به عنوان یک گروه افراط گرای خرد گریز جنگجو و سفاک در افغانستان، ابزار دست سازمان استخبارات نظامی پاکستان و سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی عربستان و شیوخ ثروتمند حاکم عربی بود، داعش بر آمده از دامان طالب و سایر گروه های مشابه نیز بسیار آسان و سریع به ابزار منافع و اهداف استخبارات نظامی پاکستان و سایر سازمان های استخباراتی منطقه تبدیل می شود.

>>>   ســـتـــــــــون شـشـم هم اتفاق ندارند تا چهار ستوئن اولی را وادار به عمل علیه ستون پنجم بسازند

>>>   ملا احدي ريس قوم اوغان ملت با مولوي قلم الدين وزير نهي و منكر طالب هاي اپوزيسيون ضد دولت مي سازد... اين ها هر كاري را براي فريب مردم انجام ميدهند....

>>>   شورای همبستگی تاجیکان به حکومت: خط دیورند را به رسمیت بشناسید! . پس از سالها یک صدای واقعی بلند شد. نشر کنید. تا بگوش همه برسد و از این بیشتر این مردم را قربانی خیال خام پختونستان نکنند.

>>>   دهنه غورى ، دام يى براى شهادت فرزندان صديق وطن كه از طرف دولت عمداً ايجاد شده است.
نظر محمد اندرابی و ذکریا اندرابی دو تن از نیروهای استخباراتی فرماندهی پولیس بغلان در اثر انفجار ماین در منطقه دند غوری شهید شدند.
جای شان جنت باد!
از برگه بقا اندرابی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است