آیا کرزی یک امریکایی مسلک طالب پیشه مردمی بود؟
در واقع کرزی، سیاست های دیکته شده ی کاخ سفید را مو به مو و نکته به نکته در کابل و در قلب منطقه پیاده کرد ولی بر زبان همواره از امریکا انتقاد ورزید. وی شرایط حضور درازمدت یانکی ها بر خاک افغانستان و نیز پایگاه های دایمی نظامی را پدید آورد اما حاضر به امضای توافقنامه امنیتی نشد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۴/۱۱/۶ کد خبر: 110740 منبع: پرینت

موضع گیری های تند حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان برخلاف بقیه ی مخالفان سیاست امریکا در منطقه نه تنها به زیان وی تمام نشد بلکه بارقه های کمرنگ اعتبار و اعتماد ملی را نیز برایش دوباره زنده کرد و به ارمغان آورد.

حکومت سیزده ساله ی دست نشانده ای که نه از مجاهدان و نه از کمونیست های مطرح سال های جنگ داخلی بود بر یک ملت با حمایت قاطع سران احزاب و جنگسالاران و مخالفان مسلح و خود یانکی ها؛ هنوز که هنوز است جای ابهامات و شبهات بسیاری دارد.

رییس جمهوری که برای سه دوره متوالی قدرت را در دست داشت و از هیچ تلاشی برای میدان دادن به ناتو و سربازان امریکایی برای غارت و چور و چپاول دریغ نورزید و به مخالفان مسلح برای کشتار وحشیانه ی مردم ملکی میدان داد؛ همچنان بر زبان از غرب گله می کند!

در واقع کرزی، سیاست های دیکته شده ی کاخ سفید را مو به مو و نکته به نکته در کابل و در قلب منطقه پیاده کرد ولی بر زبان همواره از امریکا انتقاد ورزید. وی شرایط حضور درازمدت یانکی ها بر خاک افغانستان و نیز پایگاه های دایمی نظامی را پدید آورد اما حاضر به امضای توافقنامه امنیتی نشد.

در همین راستا باید خاطرنشان کرد که حامد کرزی نه تنها با دیگر مخالفان سیاست ها و حضور امریکایی ها در افغانستان متحد نشد و ایتلافی تشکیل نداد بلکه دست رد به دوستی و نزدیکی با کشورهای رقیب امریکا همچون ایران و روسیه زد.

تمام این موارد مذکور و از قلم افتاده را که در یک پازل کنار هم بچینیم مشاهده می کنیم که زبان سرخ رییس جمهور پیشین که در واقع یک، شِبهِ رییس جمهور بود هرگز سر سبزش را به باد نخواهد داد چرا که وی درست روی نقاطی حرکت می کند که از قبل پاکسازی و زمینه سازی شده است و حمایت غرب را با خود دارد.

"خزانه خالی دولت، ضریب پایین امنیتی، آزاد کردن سردمداران جنگ و قاتلان مردم، رواج مهاجرت جوانان به اروپا و کشورهای همسایه، سوء استفاده از مرز بی مرزبان دیورند و توزیع شبکه ای مواد مخدر با دست های آلوده ی ناتو در سراسر جهان."

براستی که به زعم برخی نمایندگان پارلمان، باید کرزی را ستون پنجمی خواند که در استخدام امریکا، قصد تخریب روند صلح را دارد؛ ستون پنجمی که هرگز فرو نخواهد ریخت.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی ستون پنجم است.

>>>   کـــــــــــــــرزی در هرقالبی جور می آیدهم کمونست ، هم طالب هم دموکرات وهم هرچیزی دیگر فقط منافع شخصی برقرارباشد
او صاحب اندیشه مونظر مشخص نیست این مربوط میشود به پله ترازو ووزیدن سمت باد منتها در افغانستان بزرگترین خیانت را انجام داده از ساخته شدن افغانستان جلوگیری کرد فسادی را بنیان گذاشت که سال ها باید مردم رنج برند ، در زمان حکومتش پاکستانی ها در السوالی ها ولایات جنوبی پیشروی میکردند اما او نادیده میگرفت وحالا دیورندی شده ! معلوم است که حقیقت نیست فقط تجارت میکند .
گیلگمش

>>>   هــمان چند فرد بیکار که رفتند بنام دادن لقب بابای طا لب به کرزی پول هایش را ربودند کار خوب کردند بازهم زیر یک نام دیگر پولش را بگیرید
ر

>>>   عجیب گپی است سالها کرزی نوکر امریگا بود در همان مملکت شاگرد هوتلی بود وبه کمک امریگا وحمایت از تروریست پاکستان در ریاست جمهوری در افغانستان از طرف امریکا نشانده شد وحال شک پیدا کردید مثلیکه دلتان باز میخواهد ریس جمهور بسازید واولین شخصیکه انتحاری را در دنیا بوجود اًورد کرزی بود بچشم میدیدید که در بیانیه های خود میگفت که کشور مترقی میسازیم مردم ازفقر بیرون میکنیم ،رشوت بدالرمود کرد همین کرزی بود تمام وطندار های خودرا از تحصیلات عالی فارغ داد وامثال اینگپها ودر اخیر چشمک میزد که یعنی مزاخ کردم کسانیکه میگویند که خوب بود در انزمان از بغلش سیر بودند وحال که حکومت نفاق ملی است هم چندان مردم ارام نیست غنی وعبدالله هر روز در سفر است مردم هر روز قربانی داده میروند فقط ایها بخاطر چوکی وقدرت مردم فریب میدهند .

>>>   به نظر من آقای کرزی نه امریکائی مسلک ونه طالب پیشه بود وی به کمک جامعه جهانی توانست تا ظهورحکومت های دکتاتوری را ختم کند وپایه دموکراسی رابنا نهاد که ازآنجمله یکی اش ازادی بیان است که هرکس امروز بااین جرات بالا هرکارمند دولت درهرموقفی که باشد آزادانه بالایش انتقاد میگیرد خواهشمندم که ماوشما باید بزرگان خود را بیمورد وبدون اسناد توهین نکنیم

>>>   کرزی در ۱۳ سال که زمام مملکت را بدست داشت فرصت های زیادی را که بنفع ملت بود از ملت گرفت وهمچنان از پول های بیشمار کشور های کمک کننده به افغانستان استفاده درست نکرد وملت را که فقیر بود فقیر تر ساخت فامیل خود ودارودسته خود را از همین پول های کمکی صاحب صد ها ملیون دالر ساخت وصاحب جایداد های بیشتر کرزی بوطن ومردم خدمت نکرده تنها به فامیل خود ویار ورفیق شخصی خود وطالبان ترورست خدمت کرده است وبس

>>>   کرزی مهره اصلی امریکاست! چهره خود را مردمی میسازد تا یکبار دیگر ادامه دهنده پلانهای امریکا شود

>>>   اگر کرزی به واقعیت چنین انسان هوشیاری باشد چه چیزی بهتر از این. افغانستان به وجود و خدمات وی ضرورت دارد چون ضریب هوشی دیگر هوطنانش در مقایسه با وی کمتر است . . بعضی ها چنان جملاتی در مورد حامد کرزی نوشته می کنند که به واقعیت مردم را نسبت به کرزی بی اعتماد می سازد و این دسیسه دشمنان است .ما باید به وجود حامد کرزی افتخار نماییم .هر کس که به ضد وی چیزی می نویسد یا نظر می دهد جز یک خود فروخته، فرومایه و جاسوس بی معاش ،بی ارزش چیزی بیش نیست .

>>>   اقای کرزی امریکای و طالب و... بود واست وخواهد بود خارجی ها وقتی خارجی ها در سدد انتخاب اجنت بر می ایند سالها در مورد ان فکر مینمایند واورا مدت ها زیر تربیه میگیرند وقتی خوب اطمیئنان یافتند که دیگر نه اورا یارایتمرد است و نه میخواهد جای برود پس با اطمینان میتوان گفت که این عنصر وهیولا نیز از همین قماش بوده غلام مادام العمر ونوکر دایمی میباشند وبتر از ان را نمیشود در عصر حاضر سراغ داشت
لالی از ننگرهار

>>>   بمری از غصت اگر راست میگوی یا دروغ.

>>>   کرزای یک دزد واقعی بود , تمام کمکهای خارجی را غارت کرد و به مردم هیچ رسیدگی نکرد , خزانه کشور را خالی به غنی تحویل داد و تمام مشکلات کشور را انداخت روی دوش غنی

>>>   سلام: به نظر من کرزی همان ملا عمربود
چونکه زمان پایان زمام داریش تمام طلبان را از زندانهارها کردخیانت کرزی هیچ بخشودنی نیست چونکه خیانت ملی کرده از هر نگا تخم ای را کاشت که از بین بردنش غیر ممکن هست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است